Konami firar Castlevania med exklusiva NFT-auktioner

Robot
Konami firar Castlevania med exklusiva NFT-auktioner

Nu kan du snart köpa exklusiva digitala Castlevania-prylar.

#Castlevania, #Konami, #NFT


Medlem

Jag är inget fan av NFTs, men Vampire killer hade jag gärna fått mig tilldelad av någon generös medmänniska.
Har haft 8-bitarsversionen som ringsignal i en väldans massa år.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem

Tänk om de istället hade släppt alla 8-bitars gratis på deras hemsida att ladda ner under en viss period. Det hade varit att fira med fansen det, men istället får vi en auktion...

Medlem

Konami...

Varför blir man inte förvånad?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Budnivån just nu verkar ligga på i runda slängar 3000 USD totalt för allt, lättförtjänta pengar, men är väl tveksamt om det ens gick runt. Hoppas inte.

Medlem

Yay, köpa ett kvitto på att man äger en "unik" .jpg, galet vad sugen jag blir.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skribent
Skrivet av Zphynx:

Jag är inget fan av NFTs, men Vampire killer hade jag gärna fått mig tilldelad av någon generös medmänniska.
Har haft 8-bitarsversionen som ringsignal i en väldans massa år.

När jag kollade auktionsidan så klickade på lyssna-knappen på just Vampire Killer för att kolla/lyssna. Den fick rotera i högtalarna medan jag skrev artikeln.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skiten kommer explodera, när även ALLT digitalt skall blir en marknad också.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Jag är inget fan av NFTs, men Vampire killer hade jag gärna fått mig tilldelad av någon generös medmänniska.
Har haft 8-bitarsversionen som ringsignal i en väldans massa år.

Du kan fortfarande lyssna på den gratis på 1 miljon ställen, vad skall du äga den för? Ingen annan än Konami kunde äga den innan och det var bara att spela den.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ja herregud! Vilket sätt att fira på..yaay!

Medlem

Kanske budar på Vampire killer, sen kanske man kan begära en slant om den används i "offentligt sammanhang"?
Är det betyder att Konami säljer Vampire killer låten ?
Jag skulle vara beredd att buda ganska mycket faktiskt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

När jag kollade auktionsidan så klickade på lyssna-knappen på just Vampire Killer för att kolla/lyssna. Den fick rotera i högtalarna medan jag skrev artikeln.

I know right? Den är ju fenomenal!

Skrivet av Hipshot:

Du kan fortfarande lyssna på den gratis på 1 miljon ställen, vad skall du äga den för? Ingen annan än Konami kunde äga den innan och det var bara att spela den.

Varför inte om någon annan köper den åt mig tänker jag 😏


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kanske budar på Vampire killer, sen kanske man kan begära en slant om den används i "offentligt sammanhang"?
Är det betyder att Konami säljer Vampire killer låten ?
Jag skulle vara beredd att buda ganska mycket faktiskt.

Det innebär nog inte att du får copyrighten på den. Det är bara att du står som ägare helt enkelt.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Det innebär nog inte att du får copyrighten på den. Det är bara att du står som ägare helt enkelt.

Ja vad betyder det egentligen? äger man låten eller inte?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja vad betyder det egentligen? äger man låten eller inte?

Du äger väl bara själva NFT:n.

Annars kan ju Konami få licenseringsproblem.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Tycker det räcker med NFT nyheter för i år. Kan vi fokusera på spel istället?

Medlem

Det betyder ingenting vad man köper. Konami gör en kopia på låten som man äger men bara den kopian. Skulle kunna finnas 100 exakta kopior som är "unika"

Medlem

What? Säljer dom rättigheterna till låtarna? Menar om man köper Vampire Killer NFT:en, äger man låten då?

Medlem

Jag har en NSF fil med Vampire Killer från 2001, kan jag göra om den till en NFT och sälja?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Klart att Konami hoppar på detta tåget....

Ge oss ett nytt Castlevania istället


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av apanbajs:

What? Säljer dom rättigheterna till låtarna? Menar om man köper Vampire Killer NFT:en, äger man låten då?

Nej. Du äger NFT'n. Det vill säga (till exempel) filen med en liten animation med Vampire Killer-låten i bakgrunden.

Medlem

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av apanbajs:

What? Säljer dom rättigheterna till låtarna? Menar om man köper Vampire Killer NFT:en, äger man låten då?

Nej, du äger just den mp3-filen, typ. Låten ägs fortfarande av Konami.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Nej, du äger just den mp3-filen, typ. Låten ägs fortfarande av Konami.

Vem äger mp3 filen på min dator just nu då med samma låt?

eld
Medlem
Skrivet av Cordayne:

Nej. Du äger NFT'n. Det vill säga (till exempel) filen med en liten animation med Vampire Killer-låten i bakgrunden.

Eller för att vara ännu mer korrekt, personen äger NFT'n: en token på en blockchain som pekar på något.

Klippt från Konamis FAQ:

Citat:

The purchaser will not, by purchasing the NFT, obtain intellectual property rights (e.g. copyrights, trademark rights) in relation to the data linked to the NFT. Thus, the purchaser may not use the data linked to the NFT (e.g. reproductions) for commercial purposes.

Medlem

Rekommenderar alla som ens funderar på nfts att se denna, speciellt från ca 24 till slutet.

En nft är för övrigt ett digitalt kvitto (som *alla* kan se att du köpt) + en krypterad url. Majoriteten av nfts liger på webhosts som google drive osv .... objekten finns inte lagrade i blockkedjan, då det skulle kosta multum.

Medlem

"exklusiva NFT-auktioner"

Jo men visst. sälj en kopia av något i ett "begränsat" antal och kalla det "exklusivt". Ett bra sätt att hjälpa svagsinta med för tunga plånböcker, pengatvättare och spekulanter av de två tidigare.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Vem äger mp3 filen på min dator just nu då med samma låt?

Alltså, du, ifall du köpt den någon gång från en butik. Det någon får ifall de köper Konamis "exklusiva" kopia av samma låt är just den "exklusiva"...kopian...och en osynlig dumstrut på köpet.

Medlem

Framtiden är här och den är inte vacker.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ytterligare ett bottennapp signerat föredettingarna på Konami.

123
Skriv svar