Exploderande schack

Medlem
Exploderande schack

Visst vill vi alla egentligen bara slå sönder pjäserna när vi tar dem i schack. Som i Harry Potter.

Just detta ville jag åstadkomma med Unreal Engine's Chaos fysik. Så här kommer lite härlig schackförströelse.

Rymden

Short - funkar bäst på mobilen

Jag vill givetvis ta ut svängarna ännu mer men detta är så långt jag kommit hittils. Tycker ni de är värdiga att spridas av tubens algoritmer får man gärna gilla dem.

Vad tycks?

Medlem

Jag bara måste skrika: Filmer i porträttläge suger pung. Tack för mig.

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag bara måste skrika: Filmer i porträttläge suger pung. Tack för mig.

Trist attityd och onödig kommentar när en FZ-medlem bara vill visa vad han skapat...

Skrivet av nijohan:

Jag vill givetvis ta ut svängarna ännu mer men detta är så långt jag kommit hittils. Tycker ni de är värdiga att spridas av tubens algoritmer får man gärna gilla dem.

Vad tycks?

Lite svårt att ge någon konkret feedback, men jag gillar känslan i det andra snabba klippet. Att saker går sönder gör sig på något sätt mycket bättre i lite högre hastighet.

Är det Unreal Engine 4 eller 5 du jobbar i?

Skribent

Riktigt häftigt och tillfredsställande!

Medlem

Gillar grafiken på det första klippet mer. Men tycker explosionerna på andra klippet var mer satisfying.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Trist attityd och onödig kommentar när en FZ-medlem bara vill visa vad han skapat...

Lite svårt att ge någon konkret feedback, men jag gillar känslan i det andra snabba klippet. Att saker går sönder gör sig på något sätt mycket bättre i lite högre hastighet.

Är det Unreal Engine 4 eller 5 du jobbar i?

Tackar!

Håller med att det blev bättre i högre hastigheter. Balansgång där om man vill njuta av förstörelsen eller följa med i matchen.

Det är UE 4.27 Chaos preview. Kan tyvärr inte migrera det till UE5 Early Access än utan alldeles för mycket manuellt arbete men förr eller senare vill jag ju dit istället.

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag bara måste skrika: Filmer i porträttläge suger pung. Tack för mig.

Liggande version, bara för dig <3

Medlem

Mycket mycket bättre! Good work!

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag bara måste skrika: Filmer i porträttläge suger pung. Tack för mig.

Jag bara måste skrika: Du och ditt ansikte suger pung. Tack för mig.

Medlem
Skrivet av Einar64:

Jag bara måste skrika: Du och ditt ansikte suger pung. Tack för mig.

Tack tack. Det är en ära att få höra det från en snygging som dig!

1
Skriv svar