Expansionen Siege of the Atlas är ute till Path of Exile

Robot
Expansionen Siege of the Atlas är ute till Path of Exile

Till pc alltså. Konsolspelare får vänta några dagar till.

#Grinding-gear-games, #Path-of-exile, #Siege-of-the-atlas


Medlem
Medlem

Det är för mycket nytt hela tiden, helt omöjligt att veta vad man ska fokusera på som ny spelare. Hoppas det börjar med klart mindre content igen i PoE2.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det är för mycket nytt hela tiden, helt omöjligt att veta vad man ska fokusera på som ny spelare. Hoppas det börjar med klart mindre content igen i PoE2.

Håller faktiskt med. PoEs sämsta aspekt är den höga instegströskeln. Det finns så mycket att lära sig. Jag känner mig fortfarande rätt vilsen ibland och då har jag spelat hundratals timmar.

Annars så tycker jag att det är ett av de mest underskattade spelen någonsin. Spelet har en väldigt bra F2P-modell som drivs av kosmetiska föremål. De har släppt mer innehåll och uppdateringar än Diablo 1, 2 och 3 tillsammans och detta under en mycket kortare tidsperiod.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Inaktiv
Skrivet av Kalliban:

Det är för mycket nytt hela tiden, helt omöjligt att veta vad man ska fokusera på som ny spelare. Hoppas det börjar med klart mindre content igen i PoE2.

Dummar de ner PoE lär jag sluta med spelet. Håll dig till Diablo om du vill ha ett nerdummat skitspel

Medlem
Skrivet av anon_181566:

Dummar de ner PoE lär jag sluta med spelet. Håll dig till Diablo om du vill ha ett nerdummat skitspel

Läs en bok

Medlem
Skrivet av Sarky:

Håller faktiskt med. PoEs sämsta aspekt är den höga instegströskeln. Det finns så mycket att lära sig. Jag känner mig fortfarande rätt vilsen ibland och då har jag spelat hundratals timmar.

Annars så tycker jag att det är ett av de mest underskattade spelen någonsin. Spelet har en väldigt bra F2P-modell som drivs av kosmetiska föremål. De har släppt mer innehåll och uppdateringar än Diablo 1, 2 och 3 tillsammans och detta under en mycket kortare tidsperiod.

Jo det kan vara lite förvirrande och mycket saker samtidigt som ska göras. Man får helt enkelt välja lite vad man ska fokusera på, jag brukar till exempel skippa delve helt och ibland Alva etc...

Samtidigt så är jag glad att spelet har så passa mycket content. Jag menar man kan komma tillbaka och hitta nya saker. Rätt gigantisk skillnad jämnfört med tex Diablo 3.

Inaktiv
Skrivet av Keima:

Läs en bok

Triggad på något sätt?

Medlem

Hur är kameravinkeln, fortfarande helknasig? Tycker den är vinklad för högt upp

Medlem
Skrivet av anon_181566:

Triggad på något sätt?

Sluta bete och uttryck dig som ett barn. Ser att du är medlem sedan 2013, vilket rimligtvis borde innebära att du är äldre än tio. Agera därefter. Tack och ha en trevlig dag.

Medlem

Jag provade spela för ett par år sedan, men tappade bort mig helt. Insåg att två kompisar spelade och dom gav mig lite tips.

Ett var att följa en build. När jag hade valt en sådan och höll mig till den blev det genast roligare.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av anon_181566:

Dummar de ner PoE lär jag sluta med spelet. Håll dig till Diablo om du vill ha ett nerdummat skitspel

Dumma ner? Var har jag bett om det? Det enda jag skrev var att jag hoppas de börjar PoE2 utan så mycket extra sidogrejer så det blir lättare att förstå vad man ska göra som ny spelare. Jag hade dock gärna sett att de tog bort saker i PoE lika ofta som de la till nytt (alltså byta ut krimskrams istället för att bara lägga till). Allt det nya är ju en del av grejen, men det är för mycket onödigt sidokrimskrams enligt mig. Nya akter är jag helt för dock, det är en perfekt sak att utöka med.

Sen älskar jag Diablo också, framförallt just att de fått till core-spelet och inte behöver en massa krimskrams för att ändå vara roligt. D2 är ett av tidernas bästa spel enligt mig.

Inaktiv
Skrivet av Kalliban:

Dumma ner? Var har jag bett om det? Det enda jag skrev var att jag hoppas de börjar PoE2 utan så mycket extra sidogrejer så det blir lättare att förstå vad man ska göra som ny spelare. Jag hade dock gärna sett att de tog bort saker i PoE lika ofta som de la till nytt (alltså byta ut krimskrams istället för att bara lägga till). Allt det nya är ju en del av grejen, men det är för mycket onödigt sidokrimskrams enligt mig. Nya akter är jag helt för dock, det är en perfekt sak att utöka med.

Sen älskar jag Diablo också, framförallt just att de fått till core-spelet och inte behöver en massa krimskrams för att ändå vara roligt. D2 är ett av tidernas bästa spel enligt mig.

Att ta bort massa saker för att göra det mer noobvänligt är att dumma ner.

D2 är såklart ett riktigt bra spel. Syftade mer på Diablo 3 och diablo 4 som verkar ännu mer nerdummat med det jag läst

Inaktiv
Skrivet av Siggesvenskas:

Sluta bete och uttryck dig som ett barn. Ser att du är medlem sedan 2013, vilket rimligtvis borde innebära att du är äldre än tio. Agera därefter. Tack och ha en trevlig dag.

Personen jag svarade var minst lika onödig så agerade därefter. Kan sänka mig till någon annans nivå utan problem. Dina härskartekniker biter inte på mig

Medlem
Skrivet av anon_181566:

Att ta bort massa saker för att göra det mer noobvänligt är att dumma ner.

D2 är såklart ett riktigt bra spel. Syftade mer på Diablo 3 och diablo 4 som verkar ännu mer nerdummat med det jag läst

Okej, då har vi olika definitioner helt enkelt. Ta bort onödigt krimskrams har enligt mig ingenting med att dumma ner att göra. Det förtar snarare från totalupplevelsen att urvattnad den med onödigt extra, som att spä en god saft med för mycket vatten typ.

D3 är ett bra exempel på neddummat, trots att det har "mycket mer att göra" än D2 så blir totalen mer urvattnad. D4 vet vi än så länge inte så mycket om, men jag håller tummarna!

Inaktiv
Skrivet av Kalliban:

Okej, då har vi olika definitioner helt enkelt. Ta bort onödigt krimskrams har enligt mig ingenting med att dumma ner att göra. Det förtar snarare från totalupplevelsen att urvattnad den med onödigt extra, som att spä en god saft med för mycket vatten typ.

Personligen tycker jag inte det är så mycket onödigt i spelet faktiskt. Gillar att ha mer djup men jag kan förstå att det kan vara tråkigt att komma in i. PoE var redan svårare att komma in i än majoriteten av spel innan massa annat las in.

PoE 2 kommer med mycket ändringar så förhoppningsvis blir båda nöjda!

Medlem
Skrivet av Theade:

Jag provade spela för ett par år sedan, men tappade bort mig helt. Insåg att två kompisar spelade och dom gav mig lite tips.

Ett var att följa en build. När jag hade valt en sådan och höll mig till den blev det genast roligare.

Asså blir inte det lite tråkigt?
Gå efter någon annans build..
För jag antar när du menar build är stats och items?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det är för mycket nytt hela tiden, helt omöjligt att veta vad man ska fokusera på som ny spelare. Hoppas det börjar med klart mindre content igen i PoE2.

Skrivet av Sarky:

Håller faktiskt med. PoEs sämsta aspekt är den höga instegströskeln. Det finns så mycket att lära sig. Jag känner mig fortfarande rätt vilsen ibland och då har jag spelat hundratals timmar.

Annars så tycker jag att det är ett av de mest underskattade spelen någonsin. Spelet har en väldigt bra F2P-modell som drivs av kosmetiska föremål. De har släppt mer innehåll och uppdateringar än Diablo 1, 2 och 3 tillsammans och detta under en mycket kortare tidsperiod.

Skrivet av Kalliban:

Dumma ner? Var har jag bett om det? Det enda jag skrev var att jag hoppas de börjar PoE2 utan så mycket extra sidogrejer så det blir lättare att förstå vad man ska göra som ny spelare. Jag hade dock gärna sett att de tog bort saker i PoE lika ofta som de la till nytt (alltså byta ut krimskrams istället för att bara lägga till). Allt det nya är ju en del av grejen, men det är för mycket onödigt sidokrimskrams enligt mig. Nya akter är jag helt för dock, det är en perfekt sak att utöka med.

Sen älskar jag Diablo också, framförallt just att de fått till core-spelet och inte behöver en massa krimskrams för att ändå vara roligt. D2 är ett av tidernas bästa spel enligt mig.

Kan meddela till eran besvikelse och till min glädje (😁) att det som dom gått ut med ang PoE2. Är att de kommer ha exakt samma endgame som poe1 och att dom 2 spelen "delar" på den. Skillnaden är akterna man spelar igenom innan man kommer till endgame. Så helt enkelt en ny kampanj. Som man då i framtiden kommer kunna välja om man vill spela kampanj 1 eller 2 för att komma till endgame helt enkelt. 😎

https://www.pathofexile.com/poe2


signatur
Medlem
Skrivet av Davwve:

Kan meddela till eran besvikelse och till min glädje (😁) att de som de gått ut med ang PoE2. Är att de kommer ha exakt samma engdame som poe1 och att dom 2 spelen "delar" på den. Skillnaden är akterna man spelar igenom innan man kommer till endgame. Så helt enkelt en ny kampanj. Som man då i framtiden kommer kunna välja om man vill spela kampanj 1 eller 2 för att komma till endgame helt enkelt. 😎

https://www.pathofexile.com/poe2

Ah, kul för er som uppskattar poe endgame! Trist för alla som jag som anser att spelet i sig är kul men endgame är rörigt och inte så kul. Dock en smart lösning för att behålla spelarbasen i endgame!

Medlem
Skrivet av AxxT:

Asså blir inte det lite tråkigt?
Gå efter någon annans build..
För jag antar när du menar build är stats och items?

Ja, build är t.ex. http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1147951
Det beror på hur du är lagd skulle jag säga. Men efter att jag följt en build, så förstod jag samband och system mycket bättre.
Inget man behöver följa slaviskt, men man får en utstakad idé/tanke.

Sen har jag inte all tid i världen just nu som förr, svunna tider, så det passade mig bra. Skön känsla när man blir starkare och mäktigare.


signatur

Niet.

Medlem

Genrellt är väl PoE ett ganska systemtungt spel?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Ja, build är t.ex. http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1147951
Det beror på hur du är lagd skulle jag säga. Men efter att jag följt en build, så förstod jag samband och system mycket bättre.
Inget man behöver följa slaviskt, men man får en utstakad idé/tanke.

Sen har jag inte all tid i världen just nu som förr, svunna tider, så det passade mig bra. Skön känsla när man blir starkare och mäktigare.

Sen skulle jag säga att PoE i dagens läge är mer eller mindre omöjligt att "freestylea" och ta det som kommer om man är ny, blir svårt att ta sig genom kampanjen.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Sen skulle jag säga att PoE i dagens läge är mer eller mindre omöjligt att "freestylea" och ta det som kommer om man är ny, blir svårt att ta sig genom kampanjen.

Jag håller med - det var så jag tänkte, eller kanske snarare att jag skulle få lite hjälp av spelet, men i det hänseendet får man faktiskt ingen hjälp alls anser jag. Och möjligheterna med skills är ju sanslöst stora.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Jag håller med - det var så jag tänkte, eller kanske snarare att jag skulle få lite hjälp av spelet, men i det hänseendet får man faktiskt ingen hjälp alls anser jag. Och möjligheterna med skills är ju sanslöst stora.

Är just detta jag känner varför jag inte har spelat PoE. Känns som man kan enda klara av spelet om man kör en speciell build.
Att du inte kan just köra "freestyle" Gör vad du vill med din karaktär och ändå klara av det.

Diablo 3 är ju klart mycket enklare, men där behöver man inte gå efter en någon build för lyckas i spelet.
Finns så klart det där med.

Jag hoppas att PoE 2 inte kommer bli så, tex efter en vecka så springer alla runt med samma items.

1
Skriv svar