Tecken på att Nintendo preppar för fler NES- och SNES-spel till Switch Online

Robot
Tecken på att Nintendo preppar för fler NES- och SNES-spel till Switch Online
Medlem

Inget snack om Gamecube-spel? Det känns som att det är de gamla spelen jag verkligen skulle vilja spela. NES och SNES har man redan spelat om så många gånger via alla nysläpp de har gjort genom åren.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Inget snack om Gamecube-spel? Det känns som att det är de gamla spelen jag verkligen skulle vilja spela. NES och SNES har man redan spelat om så många gånger via alla nysläpp de har gjort genom åren.

Ja lite pikmin e aldrig fel. Har iofs en gamecube men ingen tv jag kan lira den på 😭

Medlem

Känns som att Nintendos onlinetjänst rör sig lika snabbt framåt som glaciärer på drift...

Moderator | Testpilot

Mario RPG hade varit toppen!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ja lite pikmin e aldrig fel. Har iofs en gamecube men ingen tv jag kan lira den på 😭

Du får investera i en adapter då!


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Faxanadu snälla!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Inget snack om Gamecube-spel? Det känns som att det är de gamla spelen jag verkligen skulle vilja spela. NES och SNES har man redan spelat om så många gånger via alla nysläpp de har gjort genom åren.

Känner samma sak! De är ganska sönderspelade och även om det är fint att ha tillgång till dem så skulle jag ännu hellre återvända till Gamecube-eran och dess fantastiska titlar! Mycket som jag missade där också så har bara att vinna på det.

Medlem

Jag skulle gråta av glädje om Nintendo lanserade Gamecube spel till Switch Online.

Konsolen som var min första egna när jag fyllde 13, jag glömmer aldrig när jag fick med Smash Bros Melee, Double dash och Spider-Man 2.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Vi fick Digdug och Mappy-Land till NES 😴 Till SNES fick vi Earthworm Jim 2 och Earthbound 😁

Medlem

Jag diggar Digdug.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Du får investera i en adapter då!

Jo jag har funderat på det men tycker dom är lite för dyra, iaf de jag kollat på. Åh andra sidan håller jag på att bygga en arkad maskin som kommer klara att spela GC och får snart en steam deck så kanske kan emulera på den oxå.

Medlem
Skrivet av papagoja:

Faxanadu snälla!

Kan inte mer än hålla med!

Skribent
Skrivet av papagoja:

Faxanadu snälla!

Underskattat spel! Det enda kritiken jag har är att det är lite för mycket åt de bruna hållet. Blir lite deprimerande. Men samtidigt så infanns samma känsla som jag har frå From Softwares spel. Inte då att spelen i sig är liknande, men stämningen i världen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Underskattat spel! Det enda kritiken jag har är att det är lite för mycket åt de bruna hållet. Blir lite deprimerande. Men samtidigt så infanns samma känsla som jag har frå From Softwares spel. Inte då att spelen i sig är liknande, men stämningen i världen.

Huh, där sa du nåt! Jag har aldrig dragit den liknelse mellan From Softwares spel och just Faxanadu, men du har helt rätt - stämningen och känslan som ingavs ter sig lika.

Medlem

Terranigma vore trevligt att ha


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag måste säga att jag är sjukt besviken för nintendo online.
Nu betalar jag även den högre varianten för N64 och Sega...

Men seriöst... dåligt utbud, på tok för lite nya spel per månad (är det ens varje månad?) och stundtals otroligt dålig emulering.

Det är som att de vill att jag ska pirata alla gamla spel ändå.

Medlem
Skrivet av insilence:

Jag måste säga att jag är sjukt besviken för nintendo online.
Nu betalar jag även den högre varianten för N64 och Sega...

Men seriöst... dåligt utbud, på tok för lite nya spel per månad (är det ens varje månad?) och stundtals otroligt dålig emulering.

Det är som att de vill att jag ska pirata alla gamla spel ändå.

De kommer nog återuppliva Virtual Console från Wii till Switch 2 och förväntar sig att alla köper om alla spelen där istället

Medlem
Skrivet av robbis:

Jo jag har funderat på det men tycker dom är lite för dyra, iaf de jag kollat på. Åh andra sidan håller jag på att bygga en arkad maskin som kommer klara att spela GC och får snart en steam deck så kanske kan emulera på den oxå.

Klart överkomlig lösning på det hela!


signatur

Fueled by coffee.

1
Skriv svar