Call of Duty-fuskare visade att han fuskade - när han skulle visa att han inte fuskade

Robot
Call of Duty-fuskare visade att han fuskade - när han skulle visa att han inte fuskade
Gnällkuk

But... why? Är det en generationsfråga? Som 80-talist och andra jag känner så är det ingen som ens skulle tänka tanken eller se vitsen med det. Kidsen verkar ju dock inte ha några som helst problem, vinna till varje medel. Förstår liksom inte hur man tycker det är kul med fusk?

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Hedersmedlem
Skrivet av trickeh2k:

But... why? Är det en generationsfråga? Som 80-talist och andra jag känner så är det ingen som ens skulle tänka tanken eller se vitsen med det. Kidsen verkar ju dock inte ha några som helst problem, vinna till varje medel. Förstår liksom inte hur man tycker det är kul med fusk?

Känner precis som dig. Hur kan man ens känna glädje om man vinner med fusk?
Men när det, som i det här fallet, är pengar inblandade så ökar ju incitamenten något...

phi
Medlem

Hur fan tänkte han där egentligen?

Inaktiv

Finns det pengar finns det fusk helt enkelt.
Kan inte fatta att det förekommer turneringar med pengar där man spelar hemmifrån.

Arrangörer måste ta ansvar.
Antingen är det på platts eller så är det frittfram med vilket fusk som helst hemmifrån på egen risk.

Då kommer alla fuska så det blir jämnt

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

4 000 dollar kan nog döva samvetet något. Verkar blockera hjärnan också.

signatur
Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Absolut INGEN fuskade eller bedrog före 80-talet! 😄🙈🤭😏

Mvh
85a

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Kanske har något att göra med alla deltagandetroféer som delades ut för att höja barnens självkänsla? De är så vana med att hela tiden prisas med något för sina insatser, och känslan av att förlora och vara tomhänt är så främmande att de gör vad som helst för att vinna, även om det innebär att fuska.

Medlem

Så han använde wallhack men dog i videon ändå? GG.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag fuskade också på CS1.6 när jag var yngre, men bara på public casual servers. Aldrig på clanmatcher och ligor. Tyckte både wallhack och aimbot var rätt roligt då (var 12-13 år). Men skulle aldrig tänka tanken att fuska på riktiga matcher, när det väl gäller. Slutade nog fuska helt o hållet runt 15-16 års ålder.

Redaktör

Glömde tillägga:

signatur
Medlem

Fusk i all ära, men det ska hållas till single player. Kan inte riktigt påstå att jag bryr mig nämnvärt om fuskare när jag spelar online heller, eftersom det är casual och aldrig några pengar inblandade, men jag kan förstå de som är riktigt trötta på skiten.

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

4 000 dollar kan nog döva samvetet något. Verkar blockera hjärnan också.

Jo, i det här fallet så fanns det ju ett incitament. Jag tänkte mer i allmänna drag.

Skrivet av Scream112:

Absolut INGEN fuskade eller bedrog före 80-talet! 😄🙈🤭😏

Mvh
85a

Hehe, fast vår generation har sällan eller aldrig fuskat i multiplayerspel. Vi kanske roade oss på något LAN men när man tävlade mot andra online så fanns där ingen tanke på det, eller inte runt de jag känner/kände både privat och online.

Skrivet av Fatmajk:

Jag fuskade också på CS1.6 när jag var yngre, men bara på public casual servers. Aldrig på clanmatcher och ligor. Tyckte både wallhack och aimbot var rätt roligt då (var 12-13 år). Men skulle aldrig tänka tanken att fuska på riktiga matcher, när det väl gäller. Slutade nog fuska helt o hållet runt 15-16 års ålder.

Småbarn i mellanstadiet eller kanske högstadiet är ju omogna i sig, det som förvånar mig är att folk som spelar professionellt och är 20+ fortsätter med det.

signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hahaha va sjukt! Killen måste vara så van vid fusk att han tror att det är sådär spelet normalt fungerar, stängde säkert bara av ett fusk men missade att han hade flera igång

Har aldrig förstått poängen med fusk i onlinespel.. det tar ju bort hela poängen. Att man fixar cash i The Sims eller moddar bilar i GTA Vice City gör liksom inget, men i onlinespel där det ska handla om ren skickliget försvinner ju verkligen hela syftet.

Medlem

Fatta att man är så van fuskare att man inte ser wall hack som fusk. Det är enda jag kan se som anledning att man inte stänger av det.

Medlem

Vilket stolpskott! Generationsgrej, helt klart! Man vill ha allt, utan ansträngning.

MEG
Medlem

Tråkigt, förstår inte varför man fuskar i multiplayer.

signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag som många andra 80-talister fuskade i cs. Ingen generationsgrej, så säg inte det. Ni låter precis som era föräldrar nu när ni hatar på kidsen. På min tid klagade vuxna precis likadant fast om andra saker. Vi var lata, hade rullbräda, byxorna för långt ner, bortskämda, mössa (keps) inomhus osv. Älskar dock att du lever upp till din titel @Trickeh2k

Medlem

Att tro detta är någon generationsgrej och gissa fram teroier varför 90-00 talisterna fuskar är lite lustigt att läsa.

Inom i stort sett allt man kan tävla om där pengar är inblandat har det fuskats i hur länge som helst. Har svårt att tänka på en enda idrottsgren där det inte framkommit något. (Gäller nog de flesta aspekter i samhället där det går att tjäna den allsmäktige guden PENGAR.)

Tråkigt men oundvikligt?

Gnällkuk
Skrivet av ecHo!:

Jag som många andra 80-talister fuskade i cs. Ingen generationsgrej, så säg inte det. Ni låter precis som era föräldrar nu när ni hatar på kidsen. På min tid klagade vuxna precis likadant fast om andra saker. Vi var lata, hade rullbräda, byxorna för långt ner, bortskämda, mössa (keps) inomhus osv. Älskar dock att du lever upp till din titel @Trickeh2k

Man lever väl i sin egen bubbla, det kanske mer var mentaliteten hos cs-spelare då. Jag spelade aldrig själv CS men det blir väl mer troligt om man spelar med andra som fuskar att man själv väljer att göra det antar jag.

Sjävklart, jag har ju valt det av en anledning

signatur

Skrivet av MEG:

Tråkigt, förstår inte varför man fuskar i multiplayer.

Det finns ju pengar att tjäna på att fuska i multiplayer.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Det med fusk har väl att göra med ifall man är bra på spelet eller inte.

Kommer ihåg när jag började spela CS som 13 åring och dominerade direkt på FFA servers och kom upp i MGE inom ett halvår. Jag såg inte poängen med fusk när man ändå toppfragade alla rundor, men samtidigt hade man polare med 1000+ timmar som inte tagit sig ut ur guld nova och låg i mitten på scoreboard. På samma sätt som att vissa tar PED för att bli bättre på sporter eller gymmet så används fusk i spel. Det är väl inte så roligt att se folk med 50 timmar i ett spel vara lika bra när man har 500h+.

signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Japp, många av oss satt dessutom på små LAN-parties hemma hos vänner när det var föräldrafritt och kodade fusk i grupp. Vi tyckte vi var coolast i världen och kände oss som riktiga cyberpunks. Jag har full förståelse för varför folk fuskar. Att påstå att man "inte förstår det" tycker jag låter lite konstigt, för det handlar ju helt enkelt om rushen man får när man gör något man egentligen inte borde göra, och det hoppas jag alla någon gång har fått uppleva.

Det var dock nästan 30 år sedan (e: eller kanske 25 år), och min största "regret" är att jag inte fortsatte med kodningen

Medlem
Skrivet av Raider:

Vilket stolpskott! Generationsgrej, helt klart! Man vill ha allt, utan ansträngning.

"På min tid då var alla laglydiga och duktiga medborgare"

Folk har fuskat, svindlat och bedragit så länge människor existerat, du låter som samma boomer som funnits sen 10000 år före Kristus...

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Finns det pengar finns det fusk helt enkelt.
Kan inte fatta att det förekommer turneringar med pengar där man spelar hemmifrån.

Arrangörer måste ta ansvar.
Antingen är det på platts eller så är det frittfram med vilket fusk som helst hemmifrån på egen risk.

Då kommer alla fuska så det blir jämnt

Det fuskas på plats också tyvärr tävlande kör ofta med sina egna möss och tangentbord, med egna inställningar för spelen osv. Dessa möss och tangentbord är rätt smarta idag och kan föra med sig fusk den vägen. Hände i StarCraft 2 (på plats). Sedan att som arrangör kräva att man ska tävla i digitala spel på en fysisk plats är fel väg att gå anser jag, eftersom det blir en tråkig begränsning för alla inblandade.

Däremot kunde man kanske forcera att deltagare är tvungna att filma sin skärm när de spelar eller liknande (som såklart endast arrangören kan kika på).

MEG
Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det finns ju pengar att tjäna på att fuska i multiplayer.

Jo det förstår jag av artikeln, jag tänkte mer moraliskt men jag kanske är en döende "art".

signatur

Death is only the beginning

Medlem

Går det att fuska på konsolversionen av spel? Om inte så kan de ju köra alla turneringar på ps5 eller Xbox. Vilket fall som helst så gick nog inte hissen hela vägen upp på den här killen.

Inaktiv
Skrivet av ClockWise:

Det fuskas på plats också tyvärr tävlande kör ofta med sina egna möss och tangentbord, med egna inställningar för spelen osv. Dessa möss och tangentbord är rätt smarta idag och kan föra med sig fusk den vägen. Hände i StarCraft 2 (på plats). Sedan att som arrangör kräva att man ska tävla i digitala spel på en fysisk plats är fel väg att gå anser jag, eftersom det blir en tråkig begränsning för alla inblandade.

Däremot kunde man kanske forcera att deltagare är tvungna att filma sin skärm när de spelar eller liknande (som såklart endast arrangören kan kika på).

Kan du ge exempel på fusk man kan föra med aig i sitt tangentbord?
Fix mot det vore att använda utvald utrustning av arrangören.
Man ska så klart få arrangera och tävla i digitala spel hur man vill. Men så fort pengar är med så kommer det även fuskas.

Medlem

signatur

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Min SweClockers Profil

12
Skriv svar