Diskutera - Bästa WW2-spelet är...

Medlem

Svårt att säga. Dom flesta bra man spelat genom åren känns allt för gamla i dagens läge.

Skulle vilja ha en remake på Medal of Honor: Allied Assault i Unreal Engine 5.

Medlem

Company of Heroes 1 och 2
Call to Arms - Gates of Hell: Ostfront
Men of War
Hidden and Dangerous
Call Of Duty 1 och 2

Medlem

Multiplayer: hell let loose.

Singleplayer: här måste jag nog säga wolfenstein 3D eftersom det var det första ww2-spel jag spelade. Att se alla hakkors, hitler-tavlor och diverse rum med skelett var på den tiden det begav sig en rätt så kuslig känsla. Sen har givetvis tiden hunnit ifatt spelet med råge, men spelet kommer alltid betyda det lilla extra för mej. Saken gjordes inte sämre då man nu för tiden kan lira det direkt i webläsaren 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Helt enig.
Skrivet av Molotov:

Battlefield 1942
Mohaa
Cod 1 och 2

Så 100% spot on.

Medlem

Steel Panthers
Close Combat
Panzer General
Company Of Heroes 1 och 2

Medlem

Day of defeat

Medlem

Hmm finns ett par stycken, men skulle nog säga call of duty 2. Har många fina minnen från att ha varvat kampanjen om och om igen

Medlem

Combat mission: Battle for normandy
Combat mission: Red Thunder
Brothers in arms Hells Highway

Medlem

Har väldigt fina och nostalgiska minnen med många många WW2-spel, Wolfenstein 3D, Return to Castle Wolfenstein, Medal of Honor: Allied Assault (dagen D-uppdraget var ju det mäktigaste man upplevt när det begav sig), första Call of Duty, Hidden & Dangerous (även om det nästan var omöjligt att klara för min del), Brothers in Arms, IL-2 Sturmovik.. Ja, finns många spel.

Det bästa är nog ändå Company of Heroes, just för att jag tycker att det håller jäkligt bra än idag. Fysiken och känslan i artilleriet som slår ner och allt är fasiken klockrent. Styrningen av infanterisoldater som går att sätta i skydd bakom murar och annat är något jag saknar i alla RTS som inte har såna funktioner sen dess också.
Den enda nackdelen jag kan komma på med spelet är att stridsvagns-AI'n är rätt hopplöst när man vill backa stridsvagnar, haha.

Medlem

Hell let loose, kungspel.. kungkungkungelikung.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Red Orchestra 2 med standalone expansionen Rising Storm är riktigt fina multiplayer shooters i ww2 setting.

Medlem

Hell let loose just nu!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av Manner:

Day of defeat

Amen

/wattman

Medlem

Soldiers Heroes of World War 2
Commandos 1, 2 och 3
World of Warships / Tanks

Medlem

Har inget mot BF1942 och liknande (älskar Sniper Elite), men de som ligger närmast i hjärtat:

- Their Finest Hour: Battle of Brittain (Amiga) Även Battlehawks 1942.

- Wings of Fury (Amiga)

- Ace of Aces (64)

Medlem

Graviteam .. Dom gör väldigt bra WW2 spel

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Return to castle Wolfenstein. Var det spel som fick mig att börja spela med och mot andra online.
Vilka minnen. MEDIC!

Mm, Enemy Territory vill jag minnas var mitt första online FPS med. Gillade verkligen det asymmetriska uppdragsupplägget i det spelet, känns inte alls som nyare CoD WW2 kom ens i närheten...
Annars gillar jag Commandos 2, köpte nyligen HD Remastern på Switch. Lite osmidiga kontroller, men annars väldigt intakt upplägg och stämning.

Medlem

Battlefield 1942

Medlem

Company of Heroes 2

Medlem

Steel Division '44
Steel Division 2
Combat Mission-serien
Hearts of Iron-serien
Call to Arms - Gates of Hell
Men of War-serien
IL-2 Sturmovik-serien
Theatre of War-serien
WarPlan
Warplan Pacific


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Sudden strike!

Medlem

Company of heroes 1

Dock så har jag en soft spot för Men of War: Assault Squad i multiplayer.

Honerable mentions:

Wolfenstein och Enemy Territory.

Medlem

För dom som gillade Steel Panthers ä det tänkt att det ska komma en uppföljare, "Steel Tigers" från Matrix Games. Vet inte mycket om det mer än att man först ville bli färdiga med War In The East 2 (vilket dom blev förra året eller så).

Om man spelade Squad Leder / ASL så kan ett spel som heter Second Front från MicroProse vara av intresse att titta närmare på, när det förhoppningsvis släpps under 2022. https://store.steampowered.com/app/1148490/Second_Front/


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Company of Heroes och Red Orchestra 2.

Command & Conquer: Red Alert

ELF
Medlem

Medal of Honor: Allied Asssault

Men sen kommer ju även CoD 1 & 2 väldigt tätt inpå.

BF194 var jäkligt nice för mp speciellt med Forgotten Hope.
Nu ger ju dock Hell Let Loose och Post Scriptum nästan samma känsla.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hidden and Dangerous 2, coop med ett gäng polare är svårslaget.


signatur

"Kebab?"

Medlem

Red orchestra med modden Darkest Hour

Måste tyvärr erkänna att jag inte är någon konnässör av WW2-spel. Alltid tyckt ämnet varit en aning över övertjatat.

Men nån nämnde The Saboteur och det är ett fantastiskt bra spel. Vi kör på det!


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Hell let loose. Det är kanske lite tråkigt att nämna ett ganska nytt spel men jag tycker att det är ett makalöst bra spel som också kan spelas på Xbox Series!

123
Skriv svar