För gammal för Fortnite?

Medlem
För gammal för Fortnite?

Hej på er! Har lurad lite på sitet och tänkte det va dags för första tråd!

Jag är en 36årig gammal gubbe där i vanligt fall bara spelar singleplayer ie GoW, TLOU, Soulsborne ... osv.
Sonen på snart 7 fick pröva Fortnite och jag tänkte pröva och fall pladask för spillet! Det simpelt, roligt med bygget och varje spel tar typ en kvart! Jag har sedan prövat med PUBG och tyckte det va vansinnet stort och väldig övervallande med loot-delen och sättet man uppgradera sina vapen på!

Min fråga är simpel, är jag för gammal för Fortnite, borde jag pröva annat BattleRoyal spel? Har tyvärr inte några kompissar som lira annat, dom är fast i WoW. Vad spelar ni? Och finns där nån som vill lira med en nybörjare? Eller andra äldre som lira Fortnite som vill teama upp nångång!

/dansken

Medlem

Äsch, är ett spel kul, spela det. Jag testade Fortnite nu när det finns ett officiellt "no-build"-läge. Har kört en del med bror min. Som du säger, snabba games, känns lite casual och trevligt. Lite av ett "barnsligt" spel? Ja, kanske. Gör det något? Det tycker jag inte.

Medlem

Gör som du vill.

Jag spelar själv The Sims 4 ibland även fast det klassas som ett "tjejspel" för de yngre. Roligt att bygga och inreda hus osv.

Medlem
Skrivet av Bageren:

Hej på er! Har lurad lite på sitet och tänkte det va dags för första tråd!

Jag är en 36årig gammal gubbe där i vanligt fall bara spelar singleplayer ie GoW, TLOU, Soulsborne ... osv.
Sonen på snart 7 fick pröva Fortnite och jag tänkte pröva och fall pladask för spillet! Det simpelt, roligt med bygget och varje spel tar typ en kvart! Jag har sedan prövat med PUBG och tyckte det va vansinnet stort och väldig övervallande med loot-delen och sättet man uppgradera sina vapen på!

Min fråga är simpel, är jag för gammal för Fortnite, borde jag pröva annat BattleRoyal spel? Har tyvärr inte några kompissar som lira annat, dom är fast i WoW. Vad spelar ni? Och finns där nån som vill lira med en nybörjare? Eller andra äldre som lira Fortnite som vill teama upp nångång!

/dansken

Man är väl så gammal som man känner sig eller?
Har själv spelat nästan så länge som det funnits något att spela och hoppas på länge än, du har en hygglig bit kvar upp till min ålder
Kör för tillfället mest (som blivit några år nu ) Apex Legends.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

#1 Hehe ja alltså det ju det kompisarna säger när man frågar om inte dom ska pröva vara med! "...det för barnsligt"

men ja, ni har ju helt rätt, är ett spel kul är det väl bara köra på! Blev väl lättare påverkat av omgivningen bara! Sen kan det ju vara lite sådär att hamna i en duo med en kille där låter lika gammal som sin son. Solo får det bli

Medlem

För gammal för Fortnite? Vad är det för prat?

Kör på!

Medlem

36 år jag med. Saknar att spela Fortnite. Gjorde det mycket när det var nytt. Dessvärre har polarna dragit vidare till andra spel och jag har motvilligt hakat på.

Så spela på du! Att många motståndare är yngre gör väl inget?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Farornas Konung

Haha.. Trams, spela det du vill! Är själv 47år och spelar inte Fortnite..

Medlem

Ja du är för gammal, skäms på dig. Bridge är mer för dig.

Medlem

Vem bryr sig? Har en kollega på 48 bast som älskar det, snackar om det dagligen och det är skitkul att höra honom snacka om det då han är så sjukt insatt.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag är äldre och även om jag körde Fortnite när det precis blev F2P (alltså innan spelet blev den enorma hit som det blev) så spelade jag inte så mycket, när jag för ett tag sedan fick reda på att spelet hade fått ett No Build Mode så blev jag med ens sugen på att köra det. Jag gillar detta läge avsevärt mycket mer och så länge jag gillar ett spel bryr jag mig inte om ifall merparten av de som spelar är betydligt yngre. Ålder är inget annat än en siffra. Så gillar du spelet bry dig inte om vad andra tycker eller hur gamla de som du spelar mot eller med är.

Medlem

Om folk som är 40 kan klä ut sig till hästar och ha kattöron på sig så är det nog ok att du som 36åring spelar Fortnite.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Hey!! Det kan var värre... Du kunde varit en omogen konsol krigare! Då skall du värkligen skämmas..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd

Problemet är ju inte spelet i sig utan communityt. Att sitta och tjöta i lobbyn om finanskrisen och styrräntan med en 12-åring kanske inte ger så mycket. Som tur är kan man peppra ner dem med en fet hagelbössa, så det går jämnt upp antar jag.

Medlem
Skrivet av Bageren:

Hej på er! Har lurad lite på sitet och tänkte det va dags för första tråd!

Jag är en 36årig gammal gubbe där i vanligt fall bara spelar singleplayer ie GoW, TLOU, Soulsborne ... osv.
Sonen på snart 7 fick pröva Fortnite och jag tänkte pröva och fall pladask för spillet! Det simpelt, roligt med bygget och varje spel tar typ en kvart! Jag har sedan prövat med PUBG och tyckte det va vansinnet stort och väldig övervallande med loot-delen och sättet man uppgradera sina vapen på!

Min fråga är simpel, är jag för gammal för Fortnite, borde jag pröva annat BattleRoyal spel? Har tyvärr inte några kompissar som lira annat, dom är fast i WoW. Vad spelar ni? Och finns där nån som vill lira med en nybörjare? Eller andra äldre som lira Fortnite som vill teama upp nångång!

/dansken

Jag (30) och polaren (31) spelar Fortnite tillsammans. Tycker det är trevligt spel, lätt att komma in i o bara chill spela. Vi spelar ofta full squad med hans barn. Vi tar det inte seriöst direkt, går in köra dailies, fixar weeklies. Rekomenderar att köpa battlepass för 70-80kr. Så man kan låsa upp nya skins osv från exp du får. Vi spelar oftast zero build, så slipper man tänka så mycket på att försöka bygga snabbt i strid.

Skrivet av Wilma19:

Problemet är ju inte spelet i sig utan communityt. Att sitta och tjöta i lobbyn om finanskrisen och styrräntan med en 12-åring kanske inte ger så mycket. Som tur är kan man peppra ner dem med en fet hagelbössa, så det går jämnt upp antar jag.

Har spelat full squad med randoms, har inte mött några små ungar. Väldigt få som använder mic överhuvudtaget.

Inaktiv

Finns ett ganska enkelt test; Är du över 12 år gammal? Svaret på den frågan är samma som på din fråga.

Skämt åsido, kör på! Finns inget som är för gammal för något (typ). Det skadar ju inte att testa och se hur det känns

Medlem

Spela vad du vill. Finns väl ingen annan som ska bry sig om vad du spelar? Och om dom gör det så är det ju deras problem och bara att skita i


signatur

PSN: OAKTHYR

1
Skriv svar