Resident Evil har ett av de lägsta användarbetygen i Netflix historia

Robot
Resident Evil har ett av de lägsta användarbetygen i Netflix historia

Enligt siffror från Rotten Tomatoes.

#netflix, #resident-evil


Avstängd
Medlem

Rotten tomatoes,,,vem bryr sig om vad dom kommer fram till.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Eller också så är serien bara så fruktansvärt dålig, men det är väldigt lätt att jämt skylla saker på rasism...

Gnällkuk
Skrivet av Sten-greger:

Rotten tomatoes,,,vem bryr sig om vad dom kommer fram till.

Det är användarna de syftar till, inte deras egna recensenter.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag blir lite förvånad. Tycker ärligt talat serien är det bästa resident evil på jävligt länge...

Redaktör
Ponny
Skrivet av p4k3:

Jag blir lite förvånad. Tycker ärligt talat serien är det bästa resident evil på jävligt länge...

Kul! Jag har ännu inte sett ett avsnitt, så gillar att du gillar. Tycker i alla fall premissen lockar.


signatur

En Bamseponny av folket

Gnällkuk
Skrivet av Jozo:

Eller också så är serien bara så fruktansvärt dålig, men det är väldigt lätt att jämt skylla saker på rasism...

Vilken chock när man tar ett etablerat varumärke och sedan har extremt lite från spelet som fans hade förväntat och hoppats på.
Samma som när man gör ett nytt spel i en spelserie och så har det inget gemensamt med föregående spel än namnet typ.

Hade det varit samma serie men utan namnet RE och Umbrella Corp. tror jag betygen hade varit klart högre.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tycker också den är bra, sträckkollade den förra vecka! Riktigt bra gjord är monstrena också!

Medlem

Har inte sett Serien, men jag har sett en klipp där de gör reference till Zootopia porr av alla grejer. Alltså, vad i helsike är detta? Serien verkar inte ha någonting med RE att göra. Det känns som att de har tagit en random serie, filat bort original namnet och skrivit till Resident Evil där.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Ja det här verkar vara en av de mest groteskaste serierna som någonsin släppts.
3.6 på IMDb med 12k röster, så atte.

Medlem

Kanske inte är den bästa serien någonsin, men det känns som att den bombas med dåliga betyg pga blackwashing.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vilken chock när man tar ett etablerat varumärke och sedan har extremt lite från spelet som fans hade förväntat och hoppats på.
Samma som när man gör ett nytt spel i en spelserie och så har det inget gemensamt med föregående spel än namnet typ.

Hade det varit samma serie men utan namnet RE och Umbrella Corp. tror jag betygen hade varit klart högre.

Tycker den har mer med RE att göra än tex Resident Evil 7 och Village

Medlem

För varje Stranger Things och Squidgame så finns det 20+ serier och filmer som är medelmåttigt som bäst. Det har ju alltid varit Netlfix strategi att kasta pengar på diverse produktioner för att se vad som ploppar ut.

Man kan dock inte förneka att det är många som hakar på vågen av nedröstningar bara för att hänga med i hatvågen. Oavsett om det är det faktum att filmer faktiskt är dåligt eller simpel rasism. Tycker själv att det är rätt tragiskt att folk blir så kränkta över serier och filmer. Det är bara underhållningsmedia. Själv rycker jag på axlarna och kollar vad mer som finns där ute.

Medlem
Skrivet av p4k3:

Jag blir lite förvånad. Tycker ärligt talat serien är det bästa resident evil på jävligt länge...

Vet inte om det säger så mycket dock med tanke på tidigare filmer? =P

Jag tycker serien var ganska underhållande och bra effekter stundvis. Lite trist story dock kan jag tycka. Jag tyckte nog bäst om det som utspelade sig 2022 haha.

Mycket konstiga val karaktärerna gör dock tycker jag. De är motsägelsefulla. Helt ologiska och korkade beslut. Minns inte så många specifika exempel dock....men aldrig reagerat på det så mycket förr. Men ett exempel är när Billie öppnar luckan till hunden. Hon är ju inte dum i huvudet. Men vilken intelligent människa skulle öppna luckan till en box som står längst in med värsta låset och konstiga ljud som kommer från den??? I ett skumt labb dessutom! Så unga var dom inte...14 år tror jag och jag visste då bättre i den åldern...

Medlem

Jag började titta på den här men kunde inte komma igenom den... det var för kasst helt enkelt. Effekterna var distraherande dåliga, skådisarna amatörmässiga, storyn kändes meningslös. Älskar RE men tittar hellre på vad som helst annat.

Medlem

7 avsnitt in. Medelmåttig serie, men inte alls så dålig som recensionerna säger.

Medlem

Jag ser serien separat från filmerna och den animerade serien, it's its own thing. Jag är inte emot det, dem försöker göra en egen grej utav det, har dåliga (the plot) och bra moment (skådisarna) med respektabla "nods" mot RE referenser. Den är inte hemsk men inte heller jättebra, den hamnar nånstans där det går att titta med lite popcorn på en lat eftermiddag/kväll.

Åh och Lance Reddick är alltid golden att se på.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Tycker det känns som "drevet går" recensioner. Tycker inte den är superbra men ändå okej, inte tillnärmelsevis så dålig som Rotten Tomatos-betyget landar in på. Sen som många säger: det känns inte som att det är så mycket koppling till Resident Evil, förutom några namn, men det bekommer mig inte jättemycket, och då har jag ändå spelat RE sen tidernas begynnelse.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

5 avsnitt in och tycker den är medelmåttig men tillräckligt ok för att i alla fall se klart. Röd flag direkt för mig när regissörer kör med den gamla klyschan: blyg introverts första dag i skolan får sin matbricka vält i matsalen av mobbare. Skådespelet är väl sådär? Tycker dock Turlough Convery och Lance Reddick gör en bra insats.

Medlem

Kollar på första avsnittet nu och det är sjukt oengagerade. Sedan ska de ha någon flashback mitt i actionscenen, är ju bra sätt att ta ner tempot helt.

Medlem

Vissa aspekter av storyn är okay, men helhelten är bara "bläh". För mycket fokus på de två unga systrarna som gör det hela till en high-school drama snarare. Det är inte varför jag vill se Resident Evil. Man kunde har berättat deras story på ett annat sätt tycker jag.
Den andra aspekten är att så mycket är inkonsekvent, bara ett exempel: säkerheten av huvudlabbet.

Medlem

Tycker serien var helt ok, en del av alla dumma beslut "förklaras" ju, eller försöks förklaras. Tycker det är lite kul att de gör en egen grej av det hela. Som sagts tidigare i tråden: Lance Reddick!

6/10 ish

Medlem

visste väl att serien skulle bli helt woke och värdelös.. första filmen är den bästa, fast den senaste filmen var ändå ok faktiskt.

Medlem

Så jädra dålig är den inte..

Att folk recensionsbombar det pga "blackwashing" eller mentalt skadade uttryck som "woke" sänker ju klart betyget under vad vettiga recensioner hade gjort. Kan inte tycka att 1 eller 2 av 10 ens är seriösa betyg.. Serien hade behövt vara mycket mycket mycket sämre för det. Rotten tomatoes bryr jag mig sällan om, men läser ofta användarrecensioner på Imdb.

6/10. Den känns kanske inte jätte-RE men det är en helt ok serie i övrigt och vissa saker förklaras i senare skede i serien.

Sen att

"spel"-wesker, dvs den enda som inte är klon.. såg ut som Blade är en annan femma. Att de försökte på nåt sätt. Men så hade en vit skådespelare också sett extremt cringe ut i den outfiten.

Medlem

Riktigt kass serie, tonårsdrama som inte hämtar ett dugg vettigt ur spelen eller respekterar det ursprungliga materialet.

Man har ju lånat "Resident Evil" titeln och karaktärsnamn från olika figurer och slänger ihop något. Netflix måste ha problem att veta var de ska slänga sina pengar. Tänk om dom kunde investerat i unga filmmakare istället.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Enligt min mening var det en riktigt bra serie. Kanske för att jag är en hängiven RE spelare som har kört 1,2,3,4,5 och 2 och 3 remaken. Gillade storyline, som hade ett djup och inte bara hack and Slash. Men jag verkar ju vara en av få som gillade Welcome to Raccoon city filmen som hade tydliga kopplingar till serien. Men som sagt, antingen gillar man det eller också inte 🤷🏻

Skribent
Skrivet av ohem:

Jag ser serien separat från filmerna och den animerade serien, it's its own thing. Jag är inte emot det, dem försöker göra en egen grej utav det, har dåliga (the plot) och bra moment (skådisarna) med respektabla "nods" mot RE referenser. Den är inte hemsk men inte heller jättebra, den hamnar nånstans där det går att titta med lite popcorn på en lat eftermiddag/kväll.

Åh och Lance Reddick är alltid golden att se på.

Jag försöker också se den som något helt eget, men jag tycker nog det enda som är bra med serien är Lance Reddick. Resten känns bara som märkliga val. Jag förstår vad de försöker göra, men tycker varken tonårsdrama-biten eller framtids-biten funkar speciellt bra. De skulle ha fokuserat på en del i stället för att försöka driva två handlingar när det är så få avsnitt. Det blir ju nästan som de försöker driva en prequel och en uppföljare till spelserien SAMTIDIGT och allt faller platt.

Lite kredd kan de få för att de i alla fall har försökt göra något nytt även om jag inte tycker de lyckas speciellt bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Som vanligt skriver ni om något ni inte utvecklar och istället måste man gå till Forbes för att förstå er artikel.

123
Skriv svar