Fler pc-bevis för Returnal, har nu Steam Deck-stöd

Robot
Fler pc-bevis för Returnal, har nu Steam Deck-stöd

Är förhoppningsvis bara en tidsfråga.

#returnal


Medlem

Jag och min dator är redo 😃


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Var det inte ps5 spel som inte skulle fungera på PC sades det?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var det inte ps5 spel som inte skulle fungera på PC sades det?

På tal om spel som inte kunde spela på någon annat ställe så minns jag något om att Kojima sa det om MGS4. Det har ju faktiskt inte kommit till något annat format ännu.

Skitbra spel förövrigt. Mycket pengar visserligen för ett glorifierat arkadspel men ofta ger de spelen många bra timmar (och svordomar).

Medlem

Var inte min typ av spel. Var bara jobbigt att spela för mig. Helt för mycket skit som händer runtomkring och för snabbt

Men vackert och coolt var det. Skulle önskat lättare svårighetsgrad i detta för jag vill veta vad som händer i storyn

Moderator | Testpilot

Gillade spelet, men blev inte mycket lir av det på PS5an.

Helvete... Slutar alltid med att jag köper det på PC sen också för att nyttja 3080 och annat. Får bli på en sale.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har velat bra länge nu men imorgon lägger jag ut ps5an till försäljning. Har knappt rört den sedan jag spelat ut Demons Souls och Returnal.

Returnal är något jag gärna spelar fler gånger och har jag det på steam så finns det ju alltid kvar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Var inte min typ av spel. Var bara jobbigt att spela för mig. Helt för mycket skit som händer runtomkring och för snabbt

Men vackert och coolt var det. Skulle önskat lättare svårighetsgrad i detta för jag vill veta vad som händer i storyn

Testade via ps+ för några veckor sen, jag kom inte förbi den första biomen så jag la ner^^. Har scrollat några lets play på youtube och jag tycker det ser alldeles för mörkt ut, banmässigt då. Är intresserad av storyn jag också men det var helt enkelt aldrig speciellt kul att spela i min mening. Jag förstår absolut upplägget men spelet hade mått bättre av fler sparpunkter, åtminstone möjligheten att kunna välja.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var det inte ps5 spel som inte skulle fungera på PC sades det?

Beror ju helt på spel och hur det är skapat. Finns ingenting i Returnal som gör att det inte skulle fungera på PC. Dom måste göra en annan lösning för hur vapen fungerar bara eftersom många PC spelare inte kommer ha en kontroll med adaptive triggers vilket alla vapen i spelet utnyttjar men det är ju enkelt gjort.

Ett spel som Ratchet and Clank: Rift Apart blir svårare att släppa på PC då inte alla PC skulle klara dom snabba förflyttningarna mellan världar. Inget är ju dock omöjligt, dom skulle kunna släppa det och se till att ha tydliga systemkrav för vad som krävs för att det ska fungera.

Medlem

Bästa spelet som har släppts till PS5. Helt klart den ultimata upplevelsen som faktiskt har lyckats med 3d-ljudet och haptic feedbacken. Trodde det skulle bli lame gimmicks tills Returnal blev spelat.

Satt 16 timmar om dagen tills jag hade platinum (rätt tidskrävande i ett rng-spel)

Kul att alla andra får prova det nu också. Go Finnarna!

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Beror ju helt på spel och hur det är skapat. Finns ingenting i Returnal som gör att det inte skulle fungera på PC. Dom måste göra en annan lösning för hur vapen fungerar bara eftersom många PC spelare inte kommer ha en kontroll med adaptive triggers vilket alla vapen i spelet utnyttjar men det är ju enkelt gjort.

Ett spel som Ratchet and Clank: Rift Apart blir svårare att släppa på PC då inte alla PC skulle klara dom snabba förflyttningarna mellan världar. Inget är ju dock omöjligt, dom skulle kunna släppa det och se till att ha tydliga systemkrav för vad som krävs för att det ska fungera.

Ratchet var med på den där läckta nvidia listan så det släpps nog tids nog också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Härligt! Är ganska nyfiken pä detta och har ingen lust att köpa PS5 just nu.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ratchet var med på den där läckta nvidia listan så det släpps nog tids nog också

Specades dock inte att det var "Rift apart" på den listan, utan mer troligt att det är gamla ps4:a ratchet isåfall.
Ska rift apart släppas till PC utan loading-screens så får det bli med rejäla systemkrav, om det ens finns en SSD lösning till PC som klarar detta:

Medlem

Playstation spel säljer ju som smör på PC, och Sony tackar inte nej till pengar. Bra för alla.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ratchet var med på den där läckta nvidia listan så det släpps nog tids nog också

Det är som sagt fullt möjligt men det lär vara en bit in i framtiden. På PC har dom alltid behövt ta med i beräkningen alla som spelar på äldre hårdvara, i ett spel som Rift Apart blir det omöjligt att anpassa spelet så att det ska fungera för dom utan det kommer krävas en nyare PC. Jag skulle gissa på att antalet personer som har en bra nog PC och dessutom är villiga att köpa ett spel som Rift Apart är ganska få och därmed är det förmodligen inte lönsamt i dagsläget att släppa det till PC. Sen skulle dom förmodligen få rejält med kritik från alla som köper det för att sen inse att deras PC inte klarar det.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Det är som sagt fullt möjligt men det lär vara en bit in i framtiden. På PC har dom alltid behövt ta med i beräkningen alla som spelar på äldre hårdvara, i ett spel som Rift Apart blir det omöjligt att anpassa spelet så att det ska fungera för dom utan det kommer krävas en nyare PC. Jag skulle gissa på att antalet personer som har en bra nog PC och dessutom är villiga att köpa ett spel som Rift Apart är ganska få och därmed är det förmodligen inte lönsamt i dagsläget att släppa det till PC. Sen skulle dom förmodligen få rejält med kritik från alla som köper det för att sen inse att deras PC inte klarar det.

Det kanske stämmer men inget är omöjligt.
Det är ju det som är fördelen bla för PC det går att anpassa


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Specades dock inte att det var "Rift apart" på den listan, utan mer troligt att det är gamla ps4:a ratchet isåfall.
Ska rift apart släppas till PC utan loading-screens så får det bli med rejäla systemkrav, om det ens finns en SSD lösning till PC som klarar detta:

https://www.youtube.com/watch?v=QLVzg-34JY0

Jag har ingen koll på Ratchet spel men det kan ju så klart stämma.
Känns konstigt att släppa ett så pass gammalt "dussinspel" på PC


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Specades dock inte att det var "Rift apart" på den listan, utan mer troligt att det är gamla ps4:a ratchet isåfall.
Ska rift apart släppas till PC utan loading-screens så får det bli med rejäla systemkrav, om det ens finns en SSD lösning till PC som klarar detta:

https://www.youtube.com/watch?v=QLVzg-34JY0

Med hyfsad SSD över NVMe och Direct Storage så är det möjligt. Men frågan är om rädslan är att för många köpare inte kommer kunna ta till sig om ett krav är: "Windows 10 eller 11 med en NVMe-enhet med minst x,x GB/s läshastighet".

Det är för avancerat för många misstänker jag. Jag tror de flesta inte ens har koll på vilken typ av lagrig de har eller dess hastighet.

ZF
Medlem

Nu var det ju någon utvecklare som påstod att dimensionshoppen i R&K lila gärna kunde göras på PS4. Skrävel kanske.

Men vem vet. Man hör alltid om saker som inte kan göras, sen skruvar någon likförbaskat upp volymen till 11. Till och med på en Megadrive sisådär 25 år senare.

Skrivet av Novdid:

Det är för avancerat för många misstänker jag. Jag tror de flesta inte ens har koll på vilken typ av lagrig de har eller dess hastighet.

"Systemkrav: 32GB" Så ligger hela spelet i RAM istället.

Funkade för Ridge Racer. Grym laddningstid på det.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Sen skulle dom förmodligen få rejält med kritik från alla som köper det för att sen inse att deras PC inte klarar det.

PC spel brukar ju ge ut systemkrav, så det vore ju förvånande om detta spel skulle ge mer kritik än i andra krävande spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Novdid:

frågan är om rädslan är att för många köpare inte kommer kunna ta till sig om ett krav är: "Windows 11

Om kravet vore Windows 11 så skulle jag inte köpa ett sådant spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

PC spel brukar ju ge ut systemkrav, så det vore ju förvånande om detta spel skulle ge mer kritik än i andra krävande spel.

Visst är det så men jag kan garantera att många skulle antingen inte ens kolla systemkraven eller inte förstå dom när det börjar handla om hastigheter på SSD osv.
Speciellt när det handlar om spel som är lite mer riktade mot en yngre publik.

Medlem
Skrivet av lonian:

Om kravet vore Windows 11 så skulle jag inte köpa ett sådant spel.

Nu rycker du just ut det. Direct Storage finns i Windows 10 också.

1
Skriv svar