PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Kan man hitta en ps5:a i någon butik i Halland tro?

It's not a lake, it's an ocean

Spelbutiken har Forbidden West-bundlen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag minns för några år sen så kunde man gå in på valfri Elgiganten eller Mediamarkt och se en hel "pyramid" med ps4-kartonger, det va liksom bara att ta en och gå till kassan. Jag vet att det låter sjukt, men så var det. Kommer det någonsin bli så med PS5 eller ska jag ta min demensmedicin och gå och lägga mig?

Medlem
Skrivet av redtape:

Jag minns för några år sen så kunde man gå in på valfri Elgiganten eller Mediamarkt och se en hel "pyramid" med ps4-kartonger, det va liksom bara att ta en och gå till kassan. Jag vet att det låter sjukt, men så var det. Kommer det någonsin bli så med PS5 eller ska jag ta min demensmedicin och gå och lägga mig?

Jag tror att vi visserligen sakta men också säkert närmar oss den situationen. Series X har jag sett i butik vid ett par tillfällen nu och PS5 bundlen med Horizon har jag visserligen inte sett ute i det "vilda" men på flera siter så har den ju legat uppe både en och två dagar.

Intressant i allt detta tycker jag är hur företagen nu kommer att hantera "pro" versioner. Både PS4 Pro och One X togs ju emot väldigt bra och gissar att man även denna gång har haft någon tanke på att göra något liknande. Komponentbristen har ju dock satt en hel del käppar i hjulet där och vi är redan inne på andra året med de här konsolerna. PS4 Pro släpptes ju 2016 så något liknande upplägg har jag verkligen svårt att se idag. Detta kan ju faktiskt mycket väl bli en väldigt lång konsolgeneration överlag med tanke på att alla som vill ha fatt i en PS5 uppenbarligen ännu inte fått tag i en.

Medlem

Webhallen har nu PS5 till salu online samt i vissa butiker, det är bundlen med Horizon Forbidden West som finns att köpa här! 🥳

Medlem
SLUT

PlayStation 5 Console (Disc Version) 825GB (DEMO EX) för 6499:- hos RetroSpelButiken.
_________
:::SLUT:::

http://retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=42539


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Helvete vilka priser på ps5. Glad att jag fick tag i en tidigt. Idag skulle jag nog hellre köpt series x pga priset. Det kostar ju fortfarande 5690.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Helvete vilka priser på ps5. Glad att jag fick tag i en tidigt. Idag skulle jag nog hellre köpt series x pga priset. Det kostar ju fortfarande 5690.

PS5 är mera den konsolen folk vill ha.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Helvete vilka priser på ps5. Glad att jag fick tag i en tidigt. Idag skulle jag nog hellre köpt series x pga priset. Det kostar ju fortfarande 5690.

Och nu höjer dom priset igen: https://www.theguardian.com/games/2022/aug/25/sony-raises-glo...

Vad är det som händer hos Sony?

Jag kan alltså köpa en Xbox series x nu på studs om jag vill. Men Sony kan (efter 2 år) fortfarande inte få ut konsoller till säljarna i någon vettig volym. Jag kan alltså inte ens köpa en ps4:a idag. Så om min ps4 pro jag har idag går sönder så kommer jag bli tvingad att byta till Xbox.

Hur kommer det sig att Sony inte kommenterar saken? Dom lanserar nyhet efter nyhet om nya handkontroller, vr-headset och prishöjningar, men jag har inte hört ett ljud om när de tänker leverera tillräckligt med konsoller till svenska butiker...

Eller har jag bara missat dessa nyheter?

Medlem
Skrivet av redtape:

Och nu höjer dom priset igen: https://www.theguardian.com/games/2022/aug/25/sony-raises-glo...

Vad är det som händer hos Sony?

Jag kan alltså köpa en Xbox series x nu på studs om jag vill. Men Sony kan (efter 2 år) fortfarande inte få ut konsoller till säljarna i någon vettig volym. Jag kan alltså inte ens köpa en ps4:a idag. Så om min ps4 pro jag har idag går sönder så kommer jag bli tvingad att byta till Xbox.

Vad som händer är att efterfrågan är extremt mycket högre än produktionen. Produktionen lider fortfarande av brist på halvledare. Xbox har samma problem men efterfrågan på deras konsoler är inte riktigt lika hög. Sen finns det PS5 att få tag på om man lägger ner lite arbete vilket den här tråden är ett bra bevis på.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Jag tror att vi visserligen sakta men också säkert närmar oss den situationen. Series X har jag sett i butik vid ett par tillfällen nu och PS5 bundlen med Horizon har jag visserligen inte sett ute i det "vilda" men på flera siter så har den ju legat uppe både en och två dagar.

Intressant i allt detta tycker jag är hur företagen nu kommer att hantera "pro" versioner. Både PS4 Pro och One X togs ju emot väldigt bra och gissar att man även denna gång har haft någon tanke på att göra något liknande. Komponentbristen har ju dock satt en hel del käppar i hjulet där och vi är redan inne på andra året med de här konsolerna. PS4 Pro släpptes ju 2016 så något liknande upplägg har jag verkligen svårt att se idag. Detta kan ju faktiskt mycket väl bli en väldigt lång konsolgeneration överlag med tanke på att alla som vill ha fatt i en PS5 uppenbarligen ännu inte fått tag i en.

Nja alltså, jag vet inte om pro är något återkommande. Anledningen till pro var ju att komma upp i 4k. Vad är det som är dåligt med ps5 och series x idag? Kommer alla sitta på 8k tvs framöver? Jag är tveksam till det.
Jag tror snarare sony kommer försöka med slim. Men det är det där med överhättning osv. Folk har ju svårt att få tag på ps5 idag. När alla är mättade kanske det försöks göra något nytt men jag tror nog snarare på större ssd och kompaktare låda.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Xbox Series X finns att köpa dels på Mediamarkts hemsida och på Elgigantens hemsida (ett hundratal) samt i 54 olika Elgiganter-butiker. PS5 finns tyvärr inte att få tag på på dessa ställen.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Skrivet av lampis:

Xbox Series X finns att köpa dels på Mediamarkts hemsida och på Elgigantens hemsida (ett hundratal) samt i 54 olika Elgiganter-butiker. PS5 finns tyvärr inte att få tag på på dessa ställen.

Ja, series X är lätt att få tag på.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5147004

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Ja, series X är lätt att få tag på.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5147004

Marknaden för Xbox Series S/X är kraftigt mättad.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lonian:

Nja alltså, jag vet inte om pro är något återkommande. Anledningen till pro var ju att komma upp i 4k. Vad är det som är dåligt med ps5 och series x idag? Kommer alla sitta på 8k tvs framöver? Jag är tveksam till det.
Jag tror snarare sony kommer försöka med slim. Men det är det där med överhättning osv. Folk har ju svårt att få tag på ps5 idag. När alla är mättade kanske det försöks göra något nytt men jag tror nog snarare på större ssd och kompaktare låda.

Jag tror det kommer en pro version så småningom, men inte för 8K utan för att man ska slippa välja mellan fps och hög upplösning.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Jag såg ett ex på Mediamarkt, och ett på Elgiganten, that's it. När Xbox SX var inne på Elgiganten, precis efter släpp, hade dom två ute på hyllan, jag tog ett ex direkt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Crank:

Jag tror det kommer en pro version så småningom, men inte för 8K utan för att man ska slippa välja mellan fps och hög upplösning.

Eller så kommer det i Playstation 6.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Eller så kommer det i Playstation 6.

Haha. Då börjar vi om. 8k 30fps.

Medlem
Medlem

Power säljer just nu Xbox Series X för 4534 kr, vilket är en tusenlapp under rek pris.

Så passa på och fynda!
https://www.power.se/gaming/xbox/xbox-konsoler/xbox-series-x-...

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Power säljer just nu Xbox Series X för 4534 kr, vilket är en tusenlapp under rek pris.

Så passa på och fynda!
https://www.power.se/gaming/xbox/xbox-konsoler/xbox-series-x-...

Tack för tipset. Billigaste i år. Förmodligen blir det nog inte billigare på mycket länge. Om någonsin.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Power säljer just nu Xbox Series X för 4534 kr, vilket är en tusenlapp under rek pris.

Så passa på och fynda!
https://www.power.se/gaming/xbox/xbox-konsoler/xbox-series-x-...

Är riktigt sugen på att ta en faaan min plånbok hatar mig tack för tipset!

Medlem
Skrivet av GustavA:

Tack för tipset. Billigaste i år. Förmodligen blir det nog inte billigare på mycket länge. Om någonsin.

Ordern blev annullerad tyvärr. De borde annullera deras prisrobot istället.

Medlem

Nån som har tips om butiker i Övik/Umeå som säljer PS5 disc version till marknadspris?
Ej begagnat och och inga överpriser tack.
Bundlen med Fifa23 är inte heller intressant.

Vem? Jag? Kräsen?

Medlem

Så priset på ps5 har stigit med 700kr på Mediamarkt sedan jag köpte den.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av AndyZedd:

Den har funnits i lager ett bra tag i diverse butiker..

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5147004

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Den har funnits i lager ett bra tag i diverse butiker..

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5147004

Möjligt, meddelade bara om komplett för där handlar jag mest Kollar inte så ofta andra teknik butiker

I lager nu

Hej,
På Mediamarkt finns ps5 i lager i vissa varuhus såsom Växjö, Stockholm, Göteborg, kolla hemsidan så kan man välja att hämta upp den där i butikerna
Obs! Bara med cd och med dubbla kontroller och på 7490:-

Mvh

Medlem

Komplett har PS5 i lager nu, disc version

Skriv svar