Robot
Dead Space

Blodig fasa har sällan varit så här vacker.

#dead-space


Medlem

Ser underbart ut! 😀

Medlem

Kan ha originalet någonstans, men jag har inte kört det...ser verkligen fram emot att få uppleva det i modern tappning

Medlem

Första gången jag verkligen varit avundsjuk på att någon får testa ett spel i förväg.

Medlem

Får bli att se en playthrough online istället för att spela. Misstänker att det kommer vara rätt saftiga krav på PCn...

Medlem

Härligt! Min favoritspelserie får äntligen en chans till vilket jag inte ens trodde för bara ett par år sedan. Fick dessutom hem min Series X idag redo just för Detta spel 😄

Skribent

Å fy för den lede - och rymden som redan är läskig som den är 😰

Medlem

Lite kul att grafiken i remake är så som jag minns originalet
Vilket det tydligt inte är fallet


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Redaktör
Skrivet av Fr0gg0.:

Första gången jag verkligen varit avundsjuk på att någon får testa ett spel i förväg.

Ja, det var riktigt kul att få testa det. Extra skoj att EA/Motive lät oss spela en så ofärdig version också - känns som att de tror på vad de har.

Skrivet av Weeks_death:

Får bli att se en playthrough online istället för att spela. Misstänker att det kommer vara rätt saftiga krav på PCn...

Glömde tyvärr kolla specs på pc:n jag lirade på. Är ju Frostbite-motorn, och i alla fall Dice har lyckats få den att flyta riktigt bra. Bara att hålla tummarna.

Skrivet av dTexN:

Lite kul att grafiken i remake är så som jag minns originalet
Vilket det tydligt inte är fallet

Det är ändå imponerande hur jäkla bra originalet håller.


signatur
Medlem

Spelade originalet när det var relativt nytt. Efter att något jävla monster flög igenom väggen när man gick omkring i godan ro gav jag upp. Hur bra remaken än blir kommer jag inte att röra spelet


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Så grymt skönt och nästan mysigt spel för att atmosfären är så tät. Underbart att just detta fått enbremake.


signatur

Memento Mori

KoP
Medlem

Been there, done that. Men kul för alla som inte har spelat det ännu.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag har fortfarande inte spelat originalet. Kanske ett ämne för halloween-tider. 🤔

Medlem

Tror ni del 2 kommer ? Om dom remakar Dead Space 3 så hoppas jag dom gör det roligt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ser riktigt bra ut och kul läsning!

Dead Space 1 och 2 är några av mina absoluta favoritspel, men det var länge sen jag spelade ettan sist så det ska bli kul att ta sig an det på nytt.

Är det samma svårighetsnivåer som i originalet? Det bli genomspelning på Hard i så fall, givet. Ger bäst spelupplevelse.

Vore kul om de lade till Hardcore mode som i tvåan. Den genomspelningen var bland de häftigaste timmarna jag haft i ett spel, någonsin. Så otroligt spännande när man bara kan spara tre gånger i ett hard-nivåspel med femton kapitel. Jag hade skönt adrenalinpåslag hela vägen.

Om jag dog så kunde jag tappa flera timmars progress i spelet eftersom jag inte kunde spara så ofta, så hela tiden gällde mantrat Death is not an option. 😅 Det skapade en speciell press när det hände mycket på samma gång, ammuntionen tog slut och så vidare.

En kämpig men framför allt väldigt kul spelupplevelse. Vore kul om det går att spela så i remaken av ettan.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Spelade originalet när det var relativt nytt. Efter att något jävla monster flög igenom väggen när man gick omkring i godan ro gav jag upp. Hur bra remaken än blir kommer jag inte att röra spelet

Samma här, mådde dåligt för jag var så rädd hela tiden. Klarade typ tio minuter sen gav jag upp.
Samma med Doom eller quake. Det där ljudet av att det var monster nära hela tiden gjorde att jag satt på helspänn. Var tvungen att tända alla lampor i rummet.

Medlem

Jag kommer lätt spela denna när remaken väl släpps. Ser riktigt bra ut, atmosfären, spänningen, allt!
Då det var så länge sedan jag spelade 1:an så är rätt hype över att få uppleva allt igen fast med nya fräsha touches. Nice!

Medlem

Kör kanske färre än 10 spel på ett år numera känns det som, en remake på ett gammalt spel jag redan kört hör inte till något som kommer bli ett av de spel jag kör.

Medlem

Hur upplevdes kontrollerna annars?
Tyckte själv till PC när jag testat originalet att det var ospelbart.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Hoppas ingen här tänker köpa spelet nu vid release och vidare uppmuntra att spelutgivare tar fullpris för 1/10 av jobbet.
låter tyvärr inte som det. Lustigt det inte tas upp alls, men det är ju min åsikt.

Medlem

Ser fram emot det. Älskade första spelet, de första passagerna lirade jag i små stötar som tidvis vart längre och längre ju mer mina nerver klarade av skiten 😆
Nu är det bara en bra remake av interstate 76 som jag saknar

Medlem
Skrivet av ceogar:

Hoppas ingen här tänker köpa spelet nu vid release och vidare uppmuntra att spelutgivare tar fullpris för 1/10 av jobbet.
låter tyvärr inte som det. Lustigt det inte tas upp alls, men det är ju min åsikt.

Klart som fan man köper det för fullpris, allt annat är otänkbart. Låt oss spela som inte gjort det tidigare

Medlem
Skrivet av dTexN:

Lite kul att grafiken i remake är så som jag minns originalet
Vilket det tydligt inte är fallet

Jag körde igenom spelet igen för något år sedan. Jag upplevde grafiken tillräckligt bra; om än lite"ren" och "barskrapad". Spelet har en så fin atmosfär att 2008 års grafik levererade även 2020... Jag kan tänka mig att det levererat även i år.

Men ja.. man minns spel "snyggare" än vad det många gånger var... 😆

Redaktör
Skrivet av Nemo:

Är det samma svårighetsnivåer som i originalet? Det bli genomspelning på Hard i så fall, givet. Ger bäst spelupplevelse.

Jag kollade inte svårighetsgraderna, tyvärr.

Skrivet av Castor.T:

Hur upplevdes kontrollerna annars?
Tyckte själv till PC när jag testat originalet att det var ospelbart.

Jag körde med gamepad. Helt ok kontroller. Blir ju sämre precision när man skjuter än med mus, och kan tänka mig att det därför blir lite enklare då.

Skrivet av ceogar:

Hoppas ingen här tänker köpa spelet nu vid release och vidare uppmuntra att spelutgivare tar fullpris för 1/10 av jobbet.
låter tyvärr inte som det. Lustigt det inte tas upp alls, men det är ju min åsikt.

Man få se på det från fall till fall, det är för förenklat att säga att "alla" remakes är 1/10 av jobbet. Hur Dead Space blir får vi se när spelet har släppts, men intrycken jag fick nu var att det är en seriös satsning på att göra ett bra spel.


signatur
Medlem
Skrivet av ceogar:

Hoppas ingen här tänker köpa spelet nu vid release och vidare uppmuntra att spelutgivare tar fullpris för 1/10 av jobbet.

Det verkar inte vara riktigt så enkelt jobb i det här fallet utan i remaken så har utvecklarna förutom visuella förbättringarna även lagt till nya finesser som inte fanns i originalet.

Ett exempel är The Intensity Director som fungerar ungefär som The Director i Left 4 Dead som ser till att varje spelomgång blir unik och spännande. När du backtrackar och går tillbaka till rum du redan varit i så kan du aldrig vara säker — saker och ting kan hända när som helst. Det gör även att spelet får ännu större omspelningsvärde.

Sedan har utvecklarna även lagt till något de kallar för The Peeling System. Det visar på ytterst grafiskt sätt med tillhörande gore hur pass mycket skada en kroppsdel tar för varje träff innan den till slut lossnar. Jämför med originalet där man kan skjuta flera gånger mot en kroppsdel utan att det syns hur pass mycket skada den tagit — till slut lossnar bara kroppsdelen.

Källa

Om remaken sedan är värt fullpris med det nya visuella och nya finesserna är upp till var och en. Jag tycker definitivt det så det blir dag 1-köp för min del.

Medlem

Dead space 2023, bruna kallingar men nu med 4k texturer och HDR...
Spelade igenom orginalet och det var... intressant, inget man gjorde utan x antal lampor tända


signatur

How can we win when fools can be kings?

1
Skriv svar