Euro Truck Simulator 2 har sålt 80 miljoner DLC:n

Robot
Euro Truck Simulator 2 har sålt 80 miljoner DLC:n
Medlem

herre satan


signatur

//monster

Medlem

Ett spel jag absolut inte trodde jag skulle gilla, men har blive helt hooked på den.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

De behöver släppa en del tre som är bättre optimeras samt innehåller ett bra multiplayerstöd utan att förlita sig på skräpmoddar.

När jag och mina vänner kör en konvoj online slutar det sällan väl ofta är det någon som buggar sönder eller kraschar pga instabil server.

Medlem
Medlem

Att köra lastbil är förvånadsvärt roligt!

Medlem

Jag köpte spelet för typ tio år sedan efter att ha sett något youtubeklipp...Idag är det typ tvåa på min lista över mest spelade spel på Steam. Spelat det oerhört mycket genom åren, men inte på sistone. Blev dock sugen nu igen när jag läste detta..

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Att köra lastbil är förvånadsvärt roligt!

Det gäller bara i spel dock där NPC beter sig som NPC...
(av erfarenhet)

Men ändå kul att det har hållt i såpass länge, men tycker det är dags SCS tar sig an en uppföljare nu faktiskt, med mer funktioner och implementerar mycket av moddarna som finns där ute

Inaktiv

Väntar på Truck Simulator av Microsoft. Sedan meshar de samman alla simulatorer.

Blir så när man släpper riktigt bra DLC till rimliga priser


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Exakt 5000 gånger roligare att köra i vr trots åksjukevarning...

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Exakt 5000 gånger roligare att köra i vr trots åksjukevarning...

jag kan inte ens stå upp stilla i vr


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Sillage:

Ett spel jag absolut inte trodde jag skulle gilla, men har blive helt hooked på den.

Det finns ett spel som heter snowrunner som jag rekommenderar er som gillar eurotruck.
Finns på gamepass också om man vill.

Man brukar olika fordon för att ta sig fram i snårig terräng och skall göra olika uppdrag åt olika uppdragsgivare.
Sanslöst bra fysik, grafik och känsla och skoj är det.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Vad är det som gör att man pallar hålla intresset uppe och bara köra lastbil i flera timmar?

Nån svarade apropå samma fråga om Flight Simulator, att det liksom var meditativt själva flygningen och sen en skön känsla att stänga motorerna efter en lyckad, kontrollerad flygning.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Det finns ett spel som heter snowrunner som jag rekommenderar er som gillar eurotruck.
Finns på gamepass också om man vill.

Man brukar olika fordon för att ta sig fram i snårig terräng och skall göra olika uppdrag åt olika uppdragsgivare.
Sanslöst bra fysik, grafik och känsla och skoj är det.

Jo jag har prövat det spelet, kul men inget som fått mig att spela det spelet mycket.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Det finns ett spel som heter snowrunner som jag rekommenderar er som gillar eurotruck.
Finns på gamepass också om man vill.

Man brukar olika fordon för att ta sig fram i snårig terräng och skall göra olika uppdrag åt olika uppdragsgivare.
Sanslöst bra fysik, grafik och känsla och skoj är det.

För att fylla på med lite mer info:
Snowrunner i sig själv är en utveckling av spelen Mudrunner och Spintires

Skrivet av Slimebeast:

Vad är det som gör att man pallar hålla intresset uppe och bara köra lastbil i flera timmar?

Nån svarade apropå samma fråga om Flight Simulator, att det liksom var meditativt själva flygningen och sen en skön känsla att stänga motorerna efter en lyckad, kontrollerad flygning.

Exakt det jag strök under är svaret. Meditativt och lugn och ro på något sätt. Sen är det lite management inbyggt i spelet om man gillar det (vilket jag gör).

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Det finns ett spel som heter snowrunner som jag rekommenderar er som gillar eurotruck.
Finns på gamepass också om man vill.

Man brukar olika fordon för att ta sig fram i snårig terräng och skall göra olika uppdrag åt olika uppdragsgivare.
Sanslöst bra fysik, grafik och känsla och skoj är det.

Snowrunner är ett av mina favoritspel senaste åren. Riktigt härligt att köra (fast) i lera och snö.
Jag brukar ofta överlasta så det blir en hel del tricksande och problemlösningar längst vägen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

att det liksom var meditativt själva flygningen och sen en skön känsla att stänga motorerna efter en lyckad, kontrollerad flygning.

Där har du svaret. ETS2 är, precis som Minecraft, väldigt avkopplande. Det krävs ingen större koncentrationsförmåga, utan man bara kopplar bort hjärnan, kör runt i Europa och lyssnar på podcasts/musik. Hur mysigt som helst.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem
Skrivet av Molotov:

Snowrunner är ett av mina favoritspel senaste åren. Riktigt härligt att köra (fast) i lera och snö.
Jag brukar ofta överlasta så det blir en hel del tricksande och problemlösningar längst vägen

OT men Snowrunner är fantastiskt! Trodde aldrig att man kunde ha så roligt och känna en sådan stressande spänning i 5 km/h 😄.
Hade i början fem fordon som satt fast i snön i samma kurva. Den första fastnade under uppdraget och de nästa fyra fastnade en efter en när jag försökte dra loss den första.
Blev tillslut till att "fuska" och resetta tillbaka till garaget.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Där har du svaret. ETS2 är, precis som Minecraft, väldigt avkopplande. Det krävs ingen större koncentrationsförmåga, utan man bara kopplar bort hjärnan, kör runt i Europa och lyssnar på podcasts/musik. Hur mysigt som helst.

Hur länge i sträck brukar ni köra spelet i en spelsession?


signatur

Memento Mori

Medlem

Extreme Hard Mode, släck strålkastarna mitt i natten, Euro och American Truck simulator är 2 av väldigt få spel där natt verkligen är kolsvart.
Rena skräckspelet när man krockat lastbilen lite och motorn dör då och då, mitt i natten, på en krokig alpväg...

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hur länge i sträck brukar ni köra spelet i en spelsession?

Normalt brukar det bli runt 2-4 timmar i stöten för mig. Slänger på Planet Rock Radio och sen är det bara ut och köra.

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Där har du svaret. ETS2 är, precis som Minecraft, väldigt avkopplande. Det krävs ingen större koncentrationsförmåga, utan man bara kopplar bort hjärnan, kör runt i Europa och lyssnar på podcasts/musik. Hur mysigt som helst.

Det är ändå lite lustigt när man tänker på det. Så många som har detta som ett riktigt jobb och tycker att det är stressigt och tärande. Och här sitter vi efter en arbetsdag eller skola och startar upp en simulator för att göra det dom göra dagligen och tycker det är avslappnande


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Det är ändå lite lustigt när man tänker på det. Så många som har detta som ett riktigt jobb och tycker att det är stressigt och tärande. Och här sitter vi efter en arbetsdag eller skola och startar upp en simulator för att göra det dom göra dagligen och tycker det är avslappnande

Jag kör lastbil irl och på datorn. Inget konstigt med det imo...


signatur

Mikael Karlsson

Medlem
Skrivet av conthox:

Det är ändå lite lustigt när man tänker på det. Så många som har detta som ett riktigt jobb och tycker att det är stressigt och tärande. Och här sitter vi efter en arbetsdag eller skola och startar upp en simulator för att göra det dom göra dagligen och tycker det är avslappnande

IRL finns det människor i trafiken = Stressande

I ETS2 finns det dum AI och relativt få bilar ändå = avkopplande

Medlem
Skrivet av mikel_83:

Jag kör lastbil irl och på datorn. Inget konstigt med det imo...

Nej, inte alls. Jag menade mer att en del kör det och blir stressade och andra för att slappna av.

Skrivet av Neroz:

IRL finns det människor i trafiken = Stressande

I ETS2 finns det dum AI och relativt få bilar ändå = avkopplande

Jo, men ändå


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar