Steam nådde 30 miljoner samtidiga användare i helgen

Robot
Steam nådde 30 miljoner samtidiga användare i helgen
Quake-konnässsör

Så det är alltså 21 527 358 konton som inte var inne i något spel då... hmm...

Ganska roligt och se, när man hoppade på steam för snart 17 år sedan, det var då helsike inte många användare då

Medlem
Skrivet av almblad:

Så det är alltså 21 527 358 konton som inte var inne i något spel då... hmm...

Ganska roligt och se, när man hoppade på steam för snart 17 år sedan, det var då helsike inte många användare då

Det var riktigt kasst och väldigt många var sura över att vara påtvingade en klient för att kunna lira CS :s

Men det har hänt lite sen dess

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det var riktigt kasst och väldigt många var sura över att vara påtvingade en klient för att kunna lira CS :s

Men det har hänt lite sen dess

Japp minns det väl. Krånglade som fan.

Quake-konnässsör
Skrivet av Fearnox:

Det var riktigt kasst och väldigt många var sura över att vara påtvingade en klient för att kunna lira CS :s

Men det har hänt lite sen dess

Det var samma sak med team fortress 2 tror jag? Men det kanske kom senare

Avstängd

Ju fler spelare Steam får desto jobbigare får EPIG Shames.

Medlem
Skrivet av almblad:

Det var samma sak med team fortress 2 tror jag? Men det kanske kom senare

Jo, det var nog ett störningsmoment redan där, men det kom nog lite senare, som du sa.
Tror att det var CS 1.6. TF2 och CS:GO eller Source var senare. Vet att jag bokade HL2 Gold edition via Steam(Fans brons, silver och gold varav gold var lite som collectors edition med bland annat kepa och soundtrack). Har för mig att Silver och gold även innehöll TF2 och kanske Portal.

Körde CS server watch innan, viilket var smidigt. Tror inte att det verktyget fungerade längre med Steam, lite osäker dock.

Skrivet av ChrizHawk:

Ju fler spelare Steam får desto jobbigare får EPIG Shames.

Varför då? inga större problem att köra båda klienterna, man kan ju också hoppas på att det leder till konkurrens mellan dem.

Epics butik fungerar väl inte på deck? vilket är största nackdelen dock :/

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Japp minns det väl. Krånglade som fan.

Haha ja, var sjukt störande om man var van vid att använda typ HLTV etc, helt plötsligt funkade inte sådant längre i CS och DoD.
Vi satt på LAN vid release av HL2 och det var inte direkt alla som fick igång det felfritt

Medlem

Stardew Valley körde jag under helgen. Ursh vad beroendeframkallande och urmysig SNES-grafik. Och väldigt romantiserande bild av att vara bonde får man

Chefredaktör
Skrivet av Wilfer88:

Stardew Valley körde jag under helgen. Ursh vad beroendeframkallande och urmysig SNES-grafik. Och väldigt romantiserande bild av att vara bonde får man

Ja, det är en riktig mysfest!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Epics butik fungerar väl inte på deck? vilket är största nackdelen dock :/

Jodå, den fungerar. Varför skulle den inte göra det? Det är trots allt en PC och Vavle låter ju användarna göra vad de vill med sin hårdvara.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Jodå, den fungerar. Varför skulle den inte göra det? Det är trots allt en PC och Vavle låter ju användarna göra vad de vill med sin hårdvara.

Jaha, trodde att man behövde windows för Epic. Men gött att det fungerar🙂
Blir nog köp när nästa deck släpps, kanske 2024?

Medlem

Kollade lite snabbt vilka som är mest spelade spelen.
Det singeplayer spel som är i topp verkar vara Sims 4.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jaha, trodde att man behövde windows för Epic. Men gött att det fungerar🙂
Blir nog köp när nästa deck släpps, kanske 2024?

Jag har inte prövat, men man går in i desktop mode och installerar en Heroics game launcer och loggar in där. Med lite mickel får man in den på Steam och måste då starta appen för att gå vidare till sina Epic spel. Verkar vara lite grötigt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

En av anledningarna stavas Call of Duty: Modern Warfare II (early access till kampanjen för dem som förköpte).

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jaha, trodde att man behövde windows för Epic. Men gött att det fungerar🙂
Blir nog köp när nästa deck släpps, kanske 2024?

Skrivet av lonian:

Jag har inte prövat, men man går in i desktop mode och installerar en Heroics game launcer och loggar in där. Med lite mickel får man in den på Steam och måste då starta appen för att gå vidare till sina Epic spel. Verkar vara lite grötigt.

Japp Heroic game launcher fungerar både för Epic och GoG, man får öppna Heroic i steam biblioteket när man är i game mode och där genom starta sina spel sen.
Ett steg extra men fungerar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det finns numera en knapp djupt inne i Heroic för att kunna installera enskilda spel från Heroic in till sitt Steam-bibliotek också, så man kan starta spel utan att behöva starta Heroic först (och använda game specific power settings för dessa också)

Medlem
Skrivet av Lethal01:

Det finns numera en knapp djupt inne i Heroic för att kunna installera enskilda spel från Heroic in till sitt Steam-bibliotek också, så man kan starta spel utan att behöva starta Heroic först (och använda game specific power settings för dessa också)

Tack för info, det visste jag inte


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Jo, det var nog ett störningsmoment redan där, men det kom nog lite senare, som du sa.
Tror att det var CS 1.6. TF2 och CS:GO eller Source var senare. Vet att jag bokade HL2 Gold edition via Steam(Fans brons, silver och gold varav gold var lite som collectors edition med bland annat kepa och soundtrack). Har för mig att Silver och gold även innehöll TF2 och kanske Portal.

Körde CS server watch innan, viilket var smidigt. Tror inte att det verktyget fungerade längre med Steam, lite osäker dock.

Varför då? inga större problem att köra båda klienterna, man kan ju också hoppas på att det leder till konkurrens mellan dem.

Epics butik fungerar väl inte på deck? vilket är största nackdelen dock :/

Vad bra

1
Skriv svar