CDPR undersöker The Witcher 3-problemen på pc

Robot
CDPR undersöker The Witcher 3-problemen på pc
Gnällkuk

Obegripligt... Eller, det kanske är standarden man får vänta sig numer av CDPR.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Geeks Gaming
Skrivet av trickeh2k:

Obegripligt... Eller, det kanske är standarden man får vänta sig numer av CDPR.

Jag tror faktiskt inte CDPR har haft ett problemfritt släpp/uppdatering någonsin.
Skulle vara ”Thronebreaker” i så fall 🤔

Öststatsprogrammering, som vanligt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Gnällkuk
Skrivet av NordhNet:

Jag tror faktiskt inte CDPR har haft ett problemfritt släpp/uppdatering någonsin.
Skulle vara ”Thronebreaker” i så fall 🤔

Men man skulle ju tro att nu, när det är en uppdatering som är gratis att de faktiskt hade haft koll på prylarna, men icke. Jag förstår att vissa saker inte blir helt bra alla gånger men det är tycker jag faktiskt är rätt patetiskt av dem. Det är som att de kämpar att verkligen rasera allt förtroende.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Förstår inte varför de skulle behöva rusa ut denna uppdateringen?
Det är ingen ny spelrelease, det är gratis, så varför behöva få ut det när det inte är klart?
De vill ändå fixa sakerna efter.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Förstår inte varför de skulle behöva rusa ut denna uppdateringen?
Det är ingen ny spelrelease, det är gratis, så varför behöva få ut det när det inte är klart?
De vill ändå fixa sakerna efter.

Set det är jultider, folk köper en massa saker och du måste ju ha köpt grundspelet för att ta del av den här uppdateringen. De vill väl helt enkelt klämma så mycket pengar de kan ut av spelet medan det går.

För mig gick spelet att köra en gång sen när man ska starta spelet igen så kraschar det hela tiden när laddar spelet igen. Blir och avinstallera tills en patch är ute


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

sitter på en 2080, all form av RT drar ner frames till 50 när jag spelar på 1920x1080, stänger man av RT så e man uppe i 120.

Lustiga är att DLSS verkar göra mer eller mindre ingenting, varken lägsta eller högsta DLSS inställningen gör skillnad.

Har aldrig hört talas om någon som gillar att spela med ray tracing i alla dess former, kostnaden i prestanda är alltid sjukt hög, det kontras ofta med att DLSS osv gör så att man kan nå spelbara nivåer, men ifall DLSS kan dra 40 fps till 60 så använder jag hellre DLSS till att dra 90 fps till 120 utan RT.

Det lilla fina man köper med RT är inte värt priset att gå ner till konsolnivåer av fps.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Set är jultider, folk köper en massa saker och du måste ju ha köpt grundspelet för att ta del av den här uppdateringen. De vill väl helt enkelt klämma så mycket pengar de kan ut av spelet medan det går.

Ja det kan vara orsaken. Tråkigt

Skrivet av Karmak:

Förstår inte varför de skulle behöva rusa ut denna uppdateringen?
Det är ingen ny spelrelease, det är gratis, så varför behöva få ut det när det inte är klart?
De vill ändå fixa sakerna efter.

Vadå "gratis"? Det är ju svindyrt för dem att ha personal som polerar på detta...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag har haft 2 där spelet avslutats helt plötsligt och skickat ut mig till dashboarden (Xbox series X)

Igår hade jag dock den värsta, Spelet stannade upp men ljudet fortsatte att fungerade. Hoppade ut till dashboarden och allt hade ett slag smetigt svart-grått filter över sig. Stänger av Xboxet, med det "smetiga filtret" är kvar. Får panik över att det är min nya tv som har ballat ur. Startar om tv och allt är som vanligt, lika så Xboxet. Det var lite väl spännande igår...
(antagligen Dolby vision som ballade ur totalt)


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Vadå "gratis"? Det är ju svindyrt för dem att ha personal som polerar på detta...

Tror nog att han menade gratis uppdatering för spelarna, så det handlar mer om goodwill än att försöka sälja något nytt. Borde inte vara så bråttom att få ut det då. Tråkigt att det blir tvärt om när de klantar till det.

Medlem

En fråga till er som spelat den nya Complete Edition, kan man jaga achievements igen från scratch eller?
I GOTY och Standard versionen Witch Hunt så är de ju separerade i båda versionerna

Gen
Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Öststatsprogrammering, som vanligt.

Har inget med öststater att göra. Har du missat Anthem & Fallout från USA? Eller Wolcen från Frankrike? Finns mängder med exempel utanför öststaterna som har dålig kvalitet.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Förstår inte varför de skulle behöva rusa ut denna uppdateringen?
Det är ingen ny spelrelease, det är gratis, så varför behöva få ut det när det inte är klart?
De vill ändå fixa sakerna efter.

Rusa ut? De utannonserade väl next gen-patchen för över 2 år sen?!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tror nog att han menade gratis uppdatering för spelarna, så det handlar mer om goodwill än att försöka sälja något nytt. Borde inte vara så bråttom att få ut det då. Tråkigt att det blir tvärt om när de klantar till det.

Åh vad jag hatar uttrycket "Goodwill".

Bara att byta ut det emot Vinstökning istället.

När volkswagen helservar din bil för 12800kr och sedan "upptäcker" ett fel som inte ingick och de "lagar det kostnadsfritt i goodwill" så är det för att de redan gjort en vinst på 6000kr på dig, bara på den servicen. Och de hoppas lura lättlurat folk att den dära verkstan och det dära bilmärket - DE finns här för MIG!

Det dära felet de upptäckte kostar dig som kund 1000:- vanligtvis.
För verkstan kostar komponenten 11kr och arbetstiden är redan inräknad i servicetillfället.

CDPR är inte all the gamers saviours. Ja, de släpper fina spel ibland och de har en rätt grym butik. Men de gör allt för att tjäna pengar på det, inte för att vara gulliga, tihi, uwu. De gör det för att driva in pengar till den stora skattkistan i källaren.

Witcher3 är en bästsäljande produkt som drar in pengar efter många år.
Om de nu släpper en större patch och "gör om hela spelet" som nån 13åring kommer skriva på ett forum så kommer det att generera merförsäljning.

De timmarna som utvecklarna har lagt ner har beräknats ner till minsta toalettbesök för personalkostnad och alla andra utgifter. Ekonomiavdelningen räknar kallt med att denna patchen kommer att generera X $ i inkomst.

Tyvärr, som alltid. Så var det ett kioskmongo till projektledare (bara de som finns?) som planerade alldeles för lite tid till alldeles för mycket uppgraderingar.

Summa summarum så har "de på golvet" aka i detta fallet programmerarna och grafikerna fått alldeles för mycket jobb som de skulle utföra på alldeles för kort tid.

Ledningen fick panikångest ännu en gång och en mellanchef som inte ville få sparken chansar på att släppa patchen nu istället för att vänta. Bättre att han får behålla sin lön än att produkten blir bra.

Patchen släpps, utvecklarna skäms, kunderna skäms, folk köpte tillräckligt många kopior ändå, vinstberäkningen höll, företaget gjorde en vinst! Aktieägarna är överlyckliga, ledningen är överlyckliga, idioten till projektledare fick just en mercedes i bonus och de på golvet får en helgs vila innan nästa projekt drar igång.

Holy mother of hell vad jag triggades av ordet goodwill Nåja, då vet vi det!

Passa dig @trickeh2k
Jag vill också ha titeln!

Gnällkuk
Skrivet av Allexz:

Åh vad jag hatar uttrycket "Goodwill".

Bara att byta ut det emot Vinstökning istället.

När volkswagen helservar din bil för 12800kr och sedan "upptäcker" ett fel som inte ingick och de "lagar det kostnadsfritt i goodwill" så är det för att de redan gjort en vinst på 6000kr på dig, bara på den servicen. Och de hoppas lura lättlurat folk att den dära verkstan och det dära bilmärket - DE finns här för MIG!

Det dära felet de upptäckte kostar dig som kund 1000:- vanligtvis.
För verkstan kostar komponenten 11kr och arbetstiden är redan inräknad i servicetillfället.

CDPR är inte all the gamers saviours. Ja, de släpper fina spel ibland och de har en rätt grym butik. Men de gör allt för att tjäna pengar på det, inte för att vara gulliga, tihi, uwu. De gör det för att driva in pengar till den stora skattkistan i källaren.

Witcher3 är en bästsäljande produkt som drar in pengar efter många år.
Om de nu släpper en större patch och "gör om hela spelet" som nån 13åring kommer skriva på ett forum så kommer det att generera merförsäljning.

De timmarna som utvecklarna har lagt ner har beräknats ner till minsta toalettbesök för personalkostnad och alla andra utgifter. Ekonomiavdelningen räknar kallt med att denna patchen kommer att generera X $ i inkomst.

Tyvärr, som alltid. Så var det ett kioskmongo till projektledare (bara de som finns?) som planerade alldeles för lite tid till alldeles för mycket uppgraderingar.

Summa summarum så har "de på golvet" aka i detta fallet programmerarna och grafikerna fått alldeles för mycket jobb som de skulle utföra på alldeles för kort tid.

Ledningen fick panikångest ännu en gång och en mellanchef som inte ville få sparken chansar på att släppa patchen nu istället för att vänta. Bättre att han får behålla sin lön än att produkten blir bra.

Patchen släpps, utvecklarna skäms, kunderna skäms, folk köpte tillräckligt många kopior ändå, vinstberäkningen höll, företaget gjorde en vinst! Aktieägarna är överlyckliga, ledningen är överlyckliga, idioten till projektledare fick just en mercedes i bonus och de på golvet får en helgs vila innan nästa projekt drar igång.

Holy mother of hell vad jag triggades av ordet goodwill Nåja, då vet vi det!

Passa dig @trickeh2k
Jag vill också ha titeln!

Haha, det är inget som hindrar dig om du blir Patreon! ;D


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Haha, det är inget som hindrar dig om du blir Patreon! ;D

Jag fuskar inte i singleplayerspel

Gnällkuk
Skrivet av Allexz:

Jag fuskar inte i singleplayerspel

Bara i multiplayer? ;>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag startade upp spelet och kollade endast lite i startzonen, det enda fel jag såg under de minuterna var att vissa delar av vatten skiftade i regnbågens färger.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Åh vad jag hatar uttrycket "Goodwill".

Bara att byta ut det emot Vinstökning istället.

När volkswagen helservar din bil för 12800kr och sedan "upptäcker" ett fel som inte ingick och de "lagar det kostnadsfritt i goodwill" så är det för att de redan gjort en vinst på 6000kr på dig, bara på den servicen. Och de hoppas lura lättlurat folk att den dära verkstan och det dära bilmärket - DE finns här för MIG!

Det dära felet de upptäckte kostar dig som kund 1000:- vanligtvis.
För verkstan kostar komponenten 11kr och arbetstiden är redan inräknad i servicetillfället.

CDPR är inte all the gamers saviours. Ja, de släpper fina spel ibland och de har en rätt grym butik. Men de gör allt för att tjäna pengar på det, inte för att vara gulliga, tihi, uwu. De gör det för att driva in pengar till den stora skattkistan i källaren.

Witcher3 är en bästsäljande produkt som drar in pengar efter många år.
Om de nu släpper en större patch och "gör om hela spelet" som nån 13åring kommer skriva på ett forum så kommer det att generera merförsäljning.

De timmarna som utvecklarna har lagt ner har beräknats ner till minsta toalettbesök för personalkostnad och alla andra utgifter. Ekonomiavdelningen räknar kallt med att denna patchen kommer att generera X $ i inkomst.

Tyvärr, som alltid. Så var det ett kioskmongo till projektledare (bara de som finns?) som planerade alldeles för lite tid till alldeles för mycket uppgraderingar.

Summa summarum så har "de på golvet" aka i detta fallet programmerarna och grafikerna fått alldeles för mycket jobb som de skulle utföra på alldeles för kort tid.

Ledningen fick panikångest ännu en gång och en mellanchef som inte ville få sparken chansar på att släppa patchen nu istället för att vänta. Bättre att han får behålla sin lön än att produkten blir bra.

Patchen släpps, utvecklarna skäms, kunderna skäms, folk köpte tillräckligt många kopior ändå, vinstberäkningen höll, företaget gjorde en vinst! Aktieägarna är överlyckliga, ledningen är överlyckliga, idioten till projektledare fick just en mercedes i bonus och de på golvet får en helgs vila innan nästa projekt drar igång.

Holy mother of hell vad jag triggades av ordet goodwill Nåja, då vet vi det!

Passa dig @trickeh2k
Jag vill också ha titeln!

Men snälla. Det är ingen som går och köper TW3 bara för att det släppts en RTX-light uppdatering till det. Möjligtvis att det får aningens rampljus i samband med Netflix-serien, men det hade man kunnat få med billigare medel ifall man bara ville skylta med namnet för nytillkomna fans.
Har man inte spelet vid det här laget så är patchen verkligen ingenting som får tveksamma konsumenter att väga över till ett köp, och detta är en långt mer en välgärning istället för den cash grab du vill få det till.

1
Skriv svar