Horizon Call of the Mountain

Redaktör
Ponny
Skrivet av SunShine:

Och angående din kommentar om RE 8 här i tråden, jag har tänkt på just dockhus sektionen i RE 8. Det måste bli psykologiskt svettigt i VR alltså när man är i den delen av spelet haha.

Skulle vilja radera mitt minne och gå in där för första gången igen. Iofs oklart om hjärtat klarat det då?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Skulle vilja radera mitt minne och gå in där för första gången igen. Iofs oklart om hjärtat klarat det då?

Har inte spelat Re Village tidigare, ska bli trevligt att uppleva det i VR helt utan att vet hur spelet är
Körde 7an också i VR för inte så länge sen utan att ha spelat det tidigare 👌


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Ponny
Skrivet av Molotov:

Har inte spelat Re Village tidigare, ska bli trevligt att uppleva det i VR helt utan att vet hur spelet är
Körde 7an också i VR för inte så länge sen utan att ha spelat det tidigare 👌

Det var precis så jag spelade sjuan för första gången också. Skulle ALDRIG vilja spela det utan VR nu när jag upplevt det så. Vi fick ju hyfsat nyligen next-gen-version, och det vore väl inte omöjligt med en PSVR2-version vad det lider... 🥹


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Skulle Half-Life: Alyx vara det bästa spelet som gjorts? Hahahaha nej, verkligen inte.

Jag skulle säga att spel som:

Mass effect: Legendary Edition
Red Dead Redemption II
God of war (2018)
Marvels Spiderman
The Witcher 3
The elder Scrolls Skyrim
Elden ring
Doom 2016
Doom eternal
Metro exodus
Half life 2
Bioshock
Death Stranding

Är några exempel på spel som är minst lika bra om inte bättre t om.

Håller med dig, det där är mycket, mycket bra spel.

Men första gången du möter Stridern i början av HL Alyx...immersion, sense of scale, ljudet...ja, man spelar det inte utan upplever det. Helt annan känsla..."xxx was here"....🙂

Medlem
Skrivet av Pettor:

Moss! Helt glömt bort det spelet men såg de för längesedan och kunde inte just då köra det. Men verkade fantastiskt de lilla jag såg. Ska helt klart prova!

Det är svårt o sätta ord på hur mysiga och välgjorda moss 1 och 2 faktiskt är men tänker försöka haha.
Quill, musen man spelar, har en personlighet som jag aldrig någonsin stött på i ett spel innan. Den relation man utveklar med henne genom spelen är helt sanslös alltså.
Sedan leveldesignen, att de byggt en värld i världen så att säga.
Runt omrking dig har du ju "vår värld" så att säga och i den så har vi moss världen. Så skalan i spelet är att man ser typ världen från mössens synvinkel så träd omrking dig är gigantiska, Ormbunkar stora som sjuttsingen osv. och under allt finns mössens värld där skalan är i rätt proportion eller hur jag ska förklara det.

Och detta varvas med roliga pussel och helt ok fighting, det kanske inte år super avancerad fighting men det gör det det ska och det är resan med Quill som är det riktigt mysiga.
Jag hade svårt o sluta spela när jag väl drog igång dessa spel. "bara en sektion till" tänkte jag hela tiden för jag ville se nästa område och förundras över alla fantastiska detaljer denna studio lagt in.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag tror inte heller att Horizon Vr kommer att vara så skoj för mig. Saints and sinners 1&2 Resident evil Village GT7 & enklare spel som tex Demeo kommer jag säkert uppskatta mer. Jag misstänker att många kommer att bli rätt missnöjda på Horizon om dom spelar det först utan att ha jobbat sig upp från enklare spel först. Och kanske blivit av med lite Vr sjuka på vägen. Jag är själv ingen fantast för höga höjder. Hellre en bunker i skogen än ett torn på berget för min del. Jag tror att Horizon kommer att bli spelet man visar en liten bit av för släkt och vänner däremot. För det är ju väldigt snyggt.

Medlem

Jag är lite kluven nu angående Horizon. Såg någon som spelade en bit in i spelet och det såg faktiskt riktigt roligt ut. Och han uppskattade spelet väldigt mycket. Kommer ju ändå spela det hur som men det var roligt att se någon som gillade spelet.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag är lite kluven nu angående Horizon. Såg någon som spelade en bit in i spelet och det såg faktiskt riktigt roligt ut. Och han uppskattade spelet väldigt mycket. Kommer ju ändå spela det hur som men det var roligt att se någon som gillade spelet.

Jag tror ingen tycker spelet är dåligt.
Jag tycker inte det verkar dåligt heller men det blev ett spel som jag befarade att vara mer för nybörjare än för "vr veteraner".
Jag tror det blir kul och jag känner att köpet av bundle var värt det.
Hur mycket har man inte jonglerat, byggt torn och kasta prick med flaskor toarullar osv i half life alyx.
Man kan säkert ha samma nöjen i horizon med äpplen, krukor och penslar 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Horizon blir ett självklart köp så klart. Kanske inget AAA spel som dom utvecklat under flera år, utan något dom snabbt snickrade ihop för att ha nåt till PSVR2 releasen. Tydligen hade deras egen spelmotor inte VR stöd heller så man har använt Unreal Engine.

Ser fram emot lite klättrande o paddlande 👍


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

749:- för 7 h är lite mycket.
Säkert ett bra spel men lite för dyrt .

Medlem
Skrivet av Varmkorv:

749:- för 7 h är lite mycket.
Säkert ett bra spel men lite för dyrt .

Men å andra sidan så är det i VR. När jag hade Psvr så upplevde jag allt i spelen mycket mer så ett VR spel på en timme uppfattades mycket mera matigt än en timme i ett spel på tvn. Horizon är nog ett spel som man kan fixa runt lite i och leka med världen. Och stanna till lite när man vill och leta gömda grejer mm. Men visst jag själv kunde inte bry mig mindre om Horizon kom till VR eller inte. För mig är det viktigaste att få spela olika VR spel i god kvalitet. Men ändå vara knuten till ps5an. Jag ser mest fram emot Resident evil Village,Saints and sinners 1&2 och 10+ till spel men inte exakt lika mycket omkring release. Och av olika anledningar. The Light brigade tex har jag fastnat för efter att ha tittat på flera videos om spelet så har intresset bara blivit större.

12
Skriv svar