Diablo IV har fortsatt snälla systemkrav, men fullversionen kräver dubbelt så mycket lagring

Robot
Diablo IV har fortsatt snälla systemkrav, men fullversionen kräver dubbelt så mycket lagring

90 GB istället för betans 45 GB.

#diablo-iv, #systemkrav


Medlem

Betan hade 45 OCH 90Gigs installationsalternativ, så jag misstänker att fullversionen också kommer att ha det.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Och sen Raytracing på det senare, mumma!

Testpilot

Det verkar som Blizzard spenderat mycket tid på att optimera spelet att fungera på en ytterst bred nivå av hårdvara. Väldigt snälla specifikationer för lägsta-nivån, samtidigt som det verkar finnas bra med fläskande att göra för de som sitter på dyrare hårdvara också.

Tummen upp från mig, ska helt klart testas på Steam Decken!


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem

Nån som har kolla om Steam Decken kommer klarat?

Medlem
Skrivet av karatekex:

Nån som har kolla om Steam Decken kommer klarat?

har för mig steam deck grafiskt ligger på nivå med 1050, sen äre bara 800p så bör inte vara några problem

Avstängd

Intressant för det var några testare av d4 som vittnade om att grafikkorten brände sönder

Medlem

Rätt intressant att spelet kräver en ssd inte för att det är något problem för dom är billiga idag men ändå lustigt på nåt sätt.

Medlem
Skrivet av Levi:

Intressant för det var några testare av d4 som vittnade om att grafikkorten brände sönder

Källa?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Rätt intressant att spelet kräver en ssd inte för att det är något problem för dom är billiga idag men ändå lustigt på nåt sätt.

Det är inget krav, men en rekommendation. Gissar på att det går att spela med en HDD om man enbart har det, laddningstider lär öka en del och texturer kanske laddar segare. Men ja, en SSD/NVME är såpass billigt nu att man bör inhandla sig det.

"Diablo IV will attempt to run on hardware below minimum specifications, including HDDs, dual-core CPUs, and Integrated GPUs. However, the game experience may be significantly diminished."

https://us.battle.net/support/en/article/251518


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd
Skrivet av Aletheides:

https://youtu.be/GuwUymL6His

Så .. det var fel länk innan

Geeks Gaming
Skrivet av Levi:

https://youtu.be/GuwUymL6His

Så .. det var fel länk innan

Om grafikkortet bränner sönder vid 78 grader är det nog mer problem med grafikkortet än med spelet.
Däremot kan det behövas optimeras lite

Medlem

Sitter fortfarande på 8gig minne och har fungerat bra. Spelar sällan tripple a spel. Men detta spelet kanske får en till att köpa nya minnen som fungerar på 2016 moderkortet. Jag kan verkligen inte se mig bygga nytt för något spel med dagens priset på delar. Åh the dilemma.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

har för mig steam deck grafiskt ligger på nivå med 1050, sen äre bara 800p så bör inte vara några problem

Finemang! Tack!

1
Skriv svar