Mortal Kombat I utannonserat – rebooten är ett faktum

Robot
Mortal Kombat I utannonserat – rebooten är ett faktum

Med klassiska karaktärer i nya versioner.

#Mortal-kombat-1, #Netherrealm, #nyhetstips


Quake-konnässsör

Så Shang Tsung får men enbart om man förköper eller betalar för karaktären efteråt misstänker. Hade varit roligt om den karaktären är betydligt enklare och lära sig combos med, gör mer skada, etc...

Reboot och reboot, visst det skulle man kunna säga, men är väl ändå en fortsättning på det tidigare spelen när Liu Kang blev "gud" eller vad man ska säga. Men sen så vred han tillbaka tiden eller skapade en ny värld? Berättelsen blev lite rörigt med tidsresander shit and so on.

Så hur många Mortal Kombat 1 finns det nu? 15 stycken?

Medlem

Lite smått intresserad blir jag ju. Trots att det var sjukt länge sen jag spelade ett Mortal Kombat-spel så blir man ju lite nostalgisk och tänker tillbaka på barndomen. Hur står sig de nya spelen egentligen?

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Hur står sig de nya spelen egentligen?

Jag tyckte att det senaste var väldigt bra. Sällan en story i ett fightingspel är så underhållande. Sedan ekonomiskt så verkar det ha gått oerhört bra.

Medlem

Spännande måste jag säga.
Har inte rört MK-spelen på många år (även SF,Tekken och Soul Calibur) men blev lite sugen nu, kanske får ta och testa dom alla i år när det kommer nytt MK, Tekken och SF 🙂


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av almblad:

Så Shang Tsung får men enbart om man förköper eller betalar för karaktären efteråt misstänker. Hade varit roligt om den karaktären är betydligt enklare och lära sig combos med, gör mer skada, etc...

Reboot och reboot, visst det skulle man kunna säga, men är väl ändå en fortsättning på det tidigare spelen när Liu Kang blev "gud" eller vad man ska säga. Men sen så vred han tillbaka tiden eller skapade en ny värld? Berättelsen blev lite rörigt med tidsresander shit and so on.

Så hur många Mortal Kombat 1 finns det nu? 15 stycken?

Yes precis, Liu Kang har samma roll som Raiden har haft tidigare plus time power efter MK11, detta verkar ju fortsätta direkt där 11 slutade.

Inte första gången vi får en reboot heller, MK9 var definitivt också en reboot även om det tekniskt sett var kopplat till originalvärlden.

Medlem

Vilket otroligt år för fightinggenren. Street Fighter 6, Mortal Kombat 1 och Tekken 8. Wow!

Medlem

Baserat på filmen The One med Jet Lee?

Saknar dock Soul Calibur, skulle var kul med en PS5/Series version.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag tyckte att det senaste var väldigt bra. Sällan en story i ett fightingspel är så underhållande. Sedan ekonomiskt så verkar det ha gått oerhört bra.

Ok. Kanske dags att testa på det igen då. Det grafiska ser ju jäkla bra ut iaf.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Ok. Kanske dags att testa på det igen då. Det grafiska ser ju jäkla bra ut iaf.

Lagom oseriöst att köra med kompisar i soffan också. Mk11 borde väl reas ut om inte nu så inom kort inför uppföljaren.

Skribent

Jag undrar om inte Sonya Blade kommer vara med också? Kerri Hoskins som gjorde motion capture till henne i 2D-versionerna skickade mig ett meddelande på insta om att hon hade "Exciting news".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Lagom oseriöst att köra med kompisar i soffan också. Mk11 borde väl reas ut om inte nu så inom kort inför uppföljaren.

Det kanske man skulle hålla utkik efter.

1
Skriv svar