Jim Ryan slutar som chef för Sony Interactive Entertainment nästa år
Efter 30 år i företaget är det dags för pension.
#Jim-ryan, #Sony-interactive-entertainment, #nyhetstips
Han är ju inte lastgammal.
63 år.
Det bör väl anses som rätt gammalt när det kommer till media och teknik?
Tror inte Sony förlorar så mycket på detta, hade det varit Cerny så skulle jag vara betydligt mer bekymrad.
Jim Ryan brukar ju i stort sätt aldrig komma med något positivt. Nu kanske det är hans roll att spela sköld, men det är ändå nästan alltid irriterande när han dyker upp och uttalar sig om något.
63 år.
Det bör väl anses som rätt gammalt när det kommer till media och teknik?
Tror inte Sony förlorar så mycket på detta, hade det varit Cerny så skulle jag vara betydligt mer bekymrad.
Jim Ryan brukar ju i stort sätt aldrig komma med något positivt. Nu kanske det är hans roll att spela sköld, men det är ändå nästan alltid irriterande när han dyker upp och uttalar sig om något.
Gamereactor skriver att han är 55år i deras nyhet.
Skönt för han att kunna gå i pension då! Blir spännande att se vilket håll nästa chef tar företaget åt. De satsar ju på live-servicespel i framtiden.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Han må vara en bra businessman, men var aldrig särskilt förtjust i honom och inriktningen han ledde Playstation till, med många kontroversiella beslut.
Förhoppningsvis så ersätts han över någon som visar mycket mer passion för spel och vad folk faktiskt vill ha, istället för en massa liveservicespel, dessa kommer ju dock fortfarande dyka upp, då de redan är i görning.
Vid hans höga ålder ( 55 ) är det väl inget märkvärdigt att vila resten av livet. Skönt att ha jobbat klart. Om han inte fick ett bra pensionserbjudande efter alla blunders på sistone, och att de inte lyckats få ut något spel i år ännu? Kanske mer bakom kulisserna, vem vet. Det ska bli intressant att se deras nya chef och vilken riktning. Om det fortsatt blir live service och pc som det riktas mot.
Skönt för han att kunna gå i pension då! Blir spännande att se vilket håll nästa chef tar företaget åt. De satsar ju på live-servicespel i framtiden.
Verkar rätt otydligt, frågan är var Gamereactor fått sin siffra ifrån.
Googlar man så anger Bloomberg:
"He joined Sony in 1994, just before the first PlayStation console was introduced, and was appointed to his current role in 2019. The 63-year-old executive said he's found it difficult to reconcile living in Europe, while working in North America."
Googlar man så anger Bloomberg:
"He joined Sony in 1994, just before the first PlayStation console was introduced, and was appointed to his current role in 2019. The 63-year-old executive said he's found it difficult to reconcile living in Europe, while working in North America."
Ja rörigt värre, ser 55, 63 och 76(!) år när man googlar honom 😂
Har själv inte forskat i det, lite kul att hitta olika födelsedatum på en hyfsat stor känd person!
En glad kalmarit boende på Gotland!
Personligen kan jag nog inte säga att man kommer sakna honom direkt. Som chef över Playstation har han ju gjort ett bra jobb, men som "ansiktet utåt" som han haft tycker jag inte han har fungerat speciellt bra.
Jag tycker att han alltid har känts väldigt osympatisk och rätt ICKE karismatisk när han har gjort uttalande och presskonferenser osv.
Haha vilket mysterium. Står att han är född 68 på vissa ställen ja 😁
Gamereactor är och förblir helt odugliga speljournalister, om man nu ens kan kalla dom det. Deras källkritik och grammatik håller paritet med en skolkande högstadieelev. Värst är väl Jonas eller vad han heter, att läsa hans texter är som att åka bil med någon som övningskör. Pinsamt låg nivå, på allt.
Du kan lita på att Bloomberg har bra bättre koll än Gamereactor.
Fattar inte varför jag alltid är så öm och har så svårt att gå :(
Äntligen
Tänk om den nya börjar med att stryka VR?
Många som ropar hej innan man vet vem som blir ersättare.
Själv hoppas jag på att den nya är någon som tonar ner Sonys nya live service-ambitioner. Släppa på PC samtidigt som PS vore något också.
PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck
Tänk om den nya börjar med att stryka VR?
Många som ropar hej innan man vet vem som blir ersättare.
Själv hoppas jag på att den nya är någon som tonar ner Sonys nya live service-ambitioner. Släppa på PC samtidigt som PS vore något också.
Ja det skulle sätta Playatation i frysboxen igen för egen del 😅
Oj. Visste inte att han var så kontroversiell...? För mig har han alltid varit en business-snubbe, som jag ryckt på axlarna åt. Känns inte så "gaming" men jag har inte känt så mycket alls för honom. Comme ci, comme ça.
Många tycks ogillar Ryan just för sitt fokus på business snarare än gaming. Men glömmer att snubben har lett Playstation under några av dom mest framgångsrikaste åren. Men bara fåraktig brunbrallor tror att han fått sparken för "blunders" eller få spel. Speciellt med tanke på hur dom fortsatt att fullständigt krossa närmsta konkurrenten, gång på gång.
Fattar inte varför jag alltid är så öm och har så svårt att gå :(
Oj. Visste inte att han var så kontroversiell...? För mig har han alltid varit en business-snubbe, som jag ryckt på axlarna åt. Känns inte så "gaming" men jag har inte känt så mycket alls för honom. Comme ci, comme ça.
Jag har också tänkt så. Businessman som inte försökt vara övercharmig eller låtsats vara ens kompis.
Även om han inte är en "gamingperson" så har han ändå jobbat inom PlayStationsfären i nästan 30 år.
Med det sagt så har jag föredragit Ken Kutaragi, Kaz Hirai och Andrew House som CEO under åren som gått.
Ska bli intressant att se vem som tar över rodret. Tror dock inte PlayStation kommer ändras nämnvärt.
ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ
Han var inte direkt den mest karismatiska personen vid framträdanden men nog har han fått jobbet gjort. Man säljer mängder av både konsoler och mjukvara, sätter nya rekordkvartal titt som tätt och har tagit marknadsandelar av sin största konkurrent.
Att svamla om att han får sparken är bara löjligt. En sådan som Don Mattrick fick "sparken" och försvann nästan direkt (han fick sannolikt en tid på sig att hitta nytt jobb först) medan Ryan sitter kvar i ett halvår till.
Han går i "pension" aka fick sparken. Om du är den ensamma personen som såg till att förlora ALLA övriga Activision Blizzard spel från din plattform då får du sparken.
Antar att han också är den ensamma personen som har sett till att Playstation 5 är den mest framgångsrika konsolen under den här generationen.
Antar att han också är den ensamma personen som har sett till att Playstation 5 är den mest framgångsrika konsolen under den här generationen.
Nope. Inte helt själv. Mycket gjordes av Shawn Layden.
Layden var inte chef över Playstation på samma sätt som Ryan är det och hade betydligt mindre att säga till om. Han var chef över den amerikanska delen - en roll som försvann - samtidigt som Ryan var chef i Europa.
Många tycks ogillar Ryan just för sitt fokus på business snarare än gaming. Men glömmer att snubben har lett Playstation under några av dom mest framgångsrikaste åren. Men bara fåraktig brunbrallor tror att han fått sparken för "blunders" eller få spel. Speciellt med tanke på hur dom fortsatt att fullständigt krossa närmsta konkurrenten, gång på gång.
Som du säger så har har varit med och lett företaget under deras starkaste år, så att tro att han fått sparken lär inte vara troligt. Snarare att han inte längre känner att han är klar med detta jobb. Har inget direkt negativt att säga om honom. Dock är man alltid orolig när en ersättare ska komma efter någon som haft en position väldigt länge. En ny kan vilja sätta sin prägel på det hela och göra rätt stora förändringar snabbt.
Och på samma sätt kan man man inte lägga all skuld på Jim Ryan att Microsoft la ett bud på Activision som Sony inte kunde svara på.