Är jag äldst på hela FZ? Vill veta hur gamla ni oldtimers är.
57 år född 1966. Kanske yngst till sinnet dock. Ser inte en dag äldre ut än trettiotre och ett halvt. Enligt mig själv. Satt med en pong-konsoll och drömde om narrativ i framtida spel. Kan tro att jag har fått uppleva mer framåtskridande än många yngre, hoppas dockinte. Att det inte stagnerat.
Född i December 1965 så jag är något äldre
Har alltid älskat musik, film, spel och hårdvara.
Nu för tiden blir det mest gamla strategispel och nya simulatorer i Vr på Pc.
37 här
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
42 år här, känner mig mer som 28 dock... bra gener
Ja det är bra men fortfarande känns du för ung.
9070 XT
9800X3D
Då måste ju jag vara bland de äldre här, men inte äldst alltså. Jag är 53 och har därför inga problem med att spela äldre och billigare spel på PC, Xbox 360, ps3 och ps4. Jag började redan 1982 på VIC 20, Commodore 64 för att sedan haka på PC 1996. Så jag vet hur jävla illa spelen såg ut på den tiden. För mig är allt norr om år 2000 en orgie i fin grafik och spelmekanik. Tom år 2000 känns nytt ännu. Jag minns en tid då det var ett äventyr bara att få ljudet att fungera i spel, under DOS. Och handkotroll kunde man glömma. Jag hade en period i 30 års åldern då man byggde ny maskin så fort en ny generation CPU:er kom ut. Då gick utvecklingen framåt i rasande takt. Man fick i princip uppgradera varje gång ett nytt officepaket kom ut, bara för att kunna köra det. Sedan dess och i synnerhet de sista åren har man blivit tacksam att man inte längre måste ha det senaste för att ha kul med datorer. Hela branschen har ballat ur. Men vad vet jag? Jag är ju över ett halvt sekel gammal och ska snart liksom Dracula ligga och softa i en sarkofag, haha
Speldjävulen angrep mitt kranium...
73:a här! Boys are back in town! <--- Utropstecken!
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Då måste ju jag vara bland de äldre här, men inte äldst alltså. Jag är 53 och har därför inga problem med att spela äldre och billigare spel på PC, Xbox 360, ps3 och ps4. Jag började redan 1982 på VIC 20, Commodore 64 för att sedan haka på PC 1996. Så jag vet hur jävla illa spelen såg ut på den tiden. För mig är allt norr om år 2000 en orgie i fin grafik och spelmekanik. Tom år 2000 känns nytt ännu. Jag minns en tid då det var ett äventyr bara att få ljudet att fungera i spel, under DOS. Och handkotroll kunde man glömma. Jag hade en period i 30 års åldern då man byggde ny maskin så fort en ny generation CPU:er kom ut. Då gick utvecklingen framåt i rasande takt. Man fick i princip uppgradera varje gång ett nytt officepaket kom ut, bara för att kunna köra det. Sedan dess och i synnerhet de sista åren har man blivit tacksam att man inte längre måste ha det senaste för att ha kul med datorer. Hela branschen har ballat ur. Men vad vet jag? Jag är ju över ett halvt sekel gammal och ska snart liksom Dracula ligga och softa i en sarkofag, haha
Ja, jag tror vi som upplevde spelen då fortfarande kan uppskatta dom, trots att vi vet att spel nu är snyggare. Jag sugs fortfarande in i atmosfären av spel som Tomb Raider, Vice City, San Andreas, Spyro och Resident Evil. Mycket är säkert färgat av nostalgi, då jag minns känslan av att spela dom för första gången.
Jag gillar RE2-remaken, men föredrar ändå originalet. Kanske är för att jag spelade det först, men det är nåt speciellt med de kameravinklarna, musiken och atmosfären. Och Resident Evil är överlägset remaken tycker jag.
Jag är född 87 så jag blir 36 i början av december och visst är det bara härligt att gubb-stöna när man sätter sig på stolar och hytta med näven åt folk!
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Det känns sjukt att det bara är ca. 1200 dagar mellan 37 och 40. Likadant 34 och 37 osv.
Själv har jag fört mina gener vidare så det ska inte finnas någon tidspress eller behov för 40-årskris? Jag har dessutom varit utomlands och tagit körtkort osv.
Vad ska man ha hunnit med och spela till 40 egentligen? Finns det något man måste spela innan 40?
Blir man någonsin för gammal för något?
Vill man spela horse star stable dream rainbow ranch så finns det bara en rekommenderad minimiålder.
Det är bara Lego som sätter 99 som maxålder.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Tror att forum är för oss äldre ( 34 här ). Känns inte som dagens kids hänger på forum.
Precis, de förstår inte vad de missar. Man sitter i lugn och ro med en kopp kaffe och läser och skriver lite. Inget hetsscrollande eller massa snabb information.
Det här är höjden av teknik!