Tips fps COOP spel?

Medlem
Tips fps COOP spel?

Jag och en kompis (ibland är vi även 3st som.spelar tillsammans) gillar fps coop spel.
Vi har kört en hel del DMZ och MWZ och gillar båda 2 väldigt mycket. Det är kul att göra uppdrag tillsammans.
Nu undrar jag vad finns det för fler liknade spel till PC?
Även andra typer av fps coop spel är intressant.
Vad har ni för tips?

Medlem

Deep Rock Galactic är ett helt makalöst bra coop spel, kolla upp det! Rock and stone! Jag håller även ett öga på Helldivers 2 som komma skall.


signatur

PS5, OLED 65"

Medlem

Jisses det finns en sjö av coop spel, men ett tips:

co-optimus.com > välj co-op Games och filtrera efter PC > Klicka på Search > Sortera efter "Review Score" eller "User Rating" så får du bland dem bästa eller roligaste titlarna. Men då får du också mer än bara FPS but there you go.

Annars är Left 4 Dead ganska svårslaget, gillar man någorlunda utmaning så är Advanced Warfighter 1 ett bra val IMO.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Quake-konnässsör

Jag skulle säga...

Ready or Not
Swat 4
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 1
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2

Deep Rock Galactic, kan jag slå en slant för också och som är riktigt roligt

Remnant 1
Remnant 2, dessa två är rätt najs. Kanske inte FPS men.

Sen måste jag slå ett slag för Warhammer: Vermintide 2, det är riktigt roligt.

Finns en uppsjö av spel!

Releasehästryttare
Skrivet av HaXellie:

Deep Rock Galactic är ett helt makalöst bra coop spel, kolla upp det! Rock and stone! Jag håller även ett öga på Helldivers 2 som komma skall.

This^ Fantastisk spel ni måste testa! Är på rea nu dessutom!

Medlem
Skrivet av almblad:

Sen måste jag slå ett slag för Warhammer: Vermintide 2, det är riktigt roligt.

Jag håller med om Vermintide 2!

Det var en positiv överraskning för mig. Kör mycket coop men sällan fps. Vermintide med närstrid i first person (kan skjuta också) funkade mycket bättre än väntat, kräver ordentligt sammarbete på högre svårighetsgrader och var mycket stabilt (på PS4).
Rekommenderar att pröva!

Medlem

Prodeus tror jag stödjer 4 personer, ganska kul retro slafs spel


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Om du besöker denna sida så kanske du hittar några spel tips , de listar spel med co op, här kan du välja plattform, antal spelare osv.

https://www.co-optimus.com/

Medlem

Tack för alla tips. Mycket uppskattat 👍

Medlem

Ghost recon wildlands (lättast svårhetsgrad, för fienden har annars värsta jäkla aimbot och dmg).

Ghost recon breakpoint

Medlem
Skrivet av noyart:

Ghost recon wildlands (lättast svårhetsgrad, för fienden har annars värsta jäkla aimbot och dmg).

Ghost recon breakpoint

Dem är grymma i coop så +1 på dem även om de är i tredjeperson.

Medlem

Gillar du utmaning så kan jag rekommendera Escape from Tarkov. Riktigt svårt men otroligt kul i coop


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag och en polare har kört Ready or Not och har tagit oss till sista uppdraget med bara två spelare, har varit riktigt kul att köra trial-and-error, testa sig fram och dö en massa gånger tillsammans

Tarkov avråder jag personligen från för tillfället då det är helt galet vad det fuskas i det spelet just nu.

Redaktör
Ponny
Skrivet av ohem:

Jisses det finns en sjö av coop spel, men ett tips:

co-optimus.com > välj co-op Games och filtrera efter PC > Klicka på Search > Sortera efter "Review Score" eller "User Rating" så får du bland dem bästa eller roligaste titlarna. Men då får du också mer än bara FPS but there you go.

Annars är Left 4 Dead ganska svårslaget, gillar man någorlunda utmaning så är Advanced Warfighter 1 ett bra val IMO.

Co-optimus är skitbra. Jösses, den har funnits ett tag.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av noyart:

Ghost recon wildlands (lättast svårhetsgrad, för fienden har annars värsta jäkla aimbot och dmg).

Ghost recon breakpoint

Fast det är ju dom svårare svårighetsgraderna som är roligast. Att verkligen behöva planera sin attack och försöka göra sig av med alla fiender så tyst som möjligt


signatur

PSN: OAKTHYR

Gnällkuk

Remnant 2
Roboquest
Division 2
Tiny Tinas Wonderland
Gunfire Reborn


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Fast det är ju dom svårare svårighetsgraderna som är roligast. Att verkligen behöva planera sin attack och försöka göra sig av med alla fiender så tyst som möjligt

Håller med! Med jag och polare klarade breakpoint innan vi hoppade på wildlands, men det var som natt och dag. I breakpoint kunde man smyga runt och planera sina moves. Men när vi hoppade in i wildlands så var fienden helt galna på normalt. Vi kunde knappt ta oss igenom uppdragen för fienden sköt med sån precision, och visste exakt var vi var, plus galen damage, smygandet var helt omöjligt, vi försökte länge. När vi hoppade ner till arcade så blev det ett helt annat spel, mycket roligare, det gick o smyga osv. Skumt

Medlem

Har ni testat Far Cry 5 och 6 , de har co op genom hela kampanjen, inga höjdarspel men rätt kul i co op annars Gears of War serien? I tredjeperson visserligen men mycket action.

Medlem

Arma 3, finns egen mission editor man kan gräva ner sig i och tonvis med community skapat content.

Star citizen i sitt alpha stadie.

Deep rock galactic men se för sjutton till att alla köper o kör från samma klient dåndet saknar crossplay mellan steam och games for windows skiten, epic osv..

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag och en polare har kört Ready or Not och har tagit oss till sista uppdraget med bara två spelare, har varit riktigt kul att köra trial-and-error, testa sig fram och dö en massa gånger tillsammans

Tarkov avråder jag personligen från för tillfället då det är helt galet vad det fuskas i det spelet just nu.

Många fuskare finns ja men dom få jag stött på är försumbara. Ibland undrar jag om inte jag får en ban strax då min K/D är sjuk för en gamling som mig


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av noyart:

Håller med! Med jag och polare klarade breakpoint innan vi hoppade på wildlands, men det var som natt och dag. I breakpoint kunde man smyga runt och planera sina moves. Men när vi hoppade in i wildlands så var fienden helt galna på normalt. Vi kunde knappt ta oss igenom uppdragen för fienden sköt med sån precision, och visste exakt var vi var, plus galen damage, smygandet var helt omöjligt, vi försökte länge. När vi hoppade ner till arcade så blev det ett helt annat spel, mycket roligare, det gick o smyga osv. Skumt

Jag har bara kört Wildlands och nu när jag tänker efter så körde jag nog aldrig på högsta svårigheten. Det är väl då som kartan och andra hjälpmedel försvinner också? I vilket fall är det som bäst i stealth och väldigt klumpigt när man ska göra något uppdrag där man blir attackerad.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag har bara kört Wildlands och nu när jag tänker efter så körde jag nog aldrig på högsta svårigheten. Det är väl då som kartan och andra hjälpmedel försvinner också? I vilket fall är det som bäst i stealth och väldigt klumpigt när man ska göra något uppdrag där man blir attackerad.

Du borde testa breakpoint ifall du gillar stealth delen i wildlands:)

1
Skriv svar