Hoppsan! No Rest for the Wicked-omdömena är "Blandade"

Medlem

Det borde finnas en funktion för att betygsätta personer som köper early access spel och sedan gnäller över att det inte är ett färdigt och felfritt spel.

Medlem

Detta är en av de gånger jag verkligen inte förstår recensionerna. Enda jag kan tänka mig är att det är kombination av lite dålig optimering, samt att spelet ser ut som vilken Diablo klon som helst, men har tempot av ett Souls spel. Kanske att folk inte får ihop de två koncepten och väntar sig något annat?

För spelet är långt över "mixed", otroligt snyggt och riktigt kul!

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Detta är en av de gånger jag verkligen inte förstår recensionerna. Enda jag kan tänka mig är att det är kombination av lite dålig optimering, samt att spelet ser ut som vilken Diablo klon som helst, men har tempot av ett Souls spel. Kanske att folk inte får ihop de två koncepten och väntar sig något annat?

För spelet är långt över "mixed", otroligt snyggt och riktigt kul!

Många tror nog att det är mer av ett Diablo pga isometriska där man kan bruteforce och bara springa igenom. Sen kör de fast på första bossen för det kräver lite mer skills som i ett soulslike.... blir förbannade, gnäller, ger dåligt betyg och stänger av.

Medlem
Skrivet av Gen:

Frågan är varför de valde att släppa det som Early Access? Ori släpptes väl inte som EA?

Det är ju väldigt olika sorters spel, en Diablo-like som "No Rest" kräver ju väldigt mycket mer i form av balansering och lootdrops i rätt mängd etc. Så Early Access kan nog hjälpa väldigt mycket i utvecklingen av ett sådant spel.
Sedan är det ju säkert också så som många skrivit innan mig att det kanske behövdes mer finansiering under resans gång.

Medlem
Skrivet av cyppa:

Håller med fullständigt. Folk är totalt jävla dumma i huvudet.

Att vissa kan andas och gå samtidigt är för mig ett jävla mysterie.

Mysterium...vi vill inte bli för dumma men man märker att folks grammatik och rent allmänt att språket börjar bli slarvigt vilket dessutom gäller många artiklar där man tydligen inte korrekturläser en enda mening eller inte orkar? Lathet leder till dumhet och vice versa, så innan vi klagar på folks dumhet så borde åtminstone skrift och tal vara felfritt från de "smarta" ? Tack på förhand

Sim
Medlem

Förutom perspektivet så är ju No rest verkligen inte en diablo-like.

Skrivet av Fatherbrain:

Det är ju väldigt olika sorters spel, en Diablo-like som "No Rest" kräver ju väldigt mycket mer i form av balansering och lootdrops i rätt mängd etc. Så Early Access kan nog hjälpa väldigt mycket i utvecklingen av ett sådant spel.
Sedan är det ju säkert också så som många skrivit innan mig att det kanske behövdes mer finansiering under resans gång.


signatur

Arff

Medlem
Skrivet av Sim:

Förutom perspektivet så är ju No rest verkligen inte en diablo-like.

OK,
då får jag be om ursäkt. Det är så jag tolkat det i de artiklar jag läst och videor jag sett. Men jag har inte spelat det själv.

Medlem
Skrivet av Fatherbrain:

OK,
då får jag be om ursäkt. Det är så jag tolkat det i de artiklar jag läst och videor jag sett. Men jag har inte spelat det själv.

Spelmässigt så liknar det mer Lies Of P ganska mycket tycker jag, vilket helt klart är positivt då det är ett av de bättre spelen den senaste tiden vilket detta spel också verkar bli.

Medlem

Jag blev lite skeptisk efter alla negativa recensioner på steam, men verkar som utvecklarna bryr sig och brinner för att få spelet så bra som möjligt efter konsumenternas önskemål, vi är uppe i 4 hotfixar på mindre än 1 vecka, vilket är imponerande. Det är ju early access trots allt och moon studios har något alldeles speciellt på gång. Betygen verkar också gå upp sakta men säkert för varje dag som går, jag hoppas Moon studios kan ro skutan hela vägen in i hamn


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Tugger:

Mysterium...vi vill inte bli för dumma men man märker att folks grammatik och rent allmänt att språket börjar bli slarvigt vilket dessutom gäller många artiklar där man tydligen inte korrekturläser en enda mening eller inte orkar? Lathet leder till dumhet och vice versa, så innan vi klagar på folks dumhet så borde åtminstone skrift och tal vara felfritt från de "smarta" ? Tack på förhand

Oj, du måste vara en väldigt vis och rolig man på ålderns höst.
Ursäkta mig, ditt otroligt höga intellekt vill man ju absolut inte störa med en sån sak.
Sitta å rätta folk hur dom har skrivit fel på internet måste vara en rolig hobby 🤣

Är det konstigt att det skrivs fel och slarvigt idag tycker du? Mycket konstigt. Vi sitter väldigt många med telefoner som "rättstavar" nästan allt vi skriver och ibland blir det fel, eller väldigt ofta kan jag tycka.
Är man inte noggrann som du då, å vise man, då blir det fel.

Nä nu orka jag inte underhålla dig längre.

Skaffa nå roligare att göra, sitta som du kan ju för fan inte vara hälsosamt.

12
Skriv svar