Rainbow Six Siege får prenumerationstjänst – till publikens burop
Ubisoft har med andra ord lagt på all form av monetisering som finns (NFT är väl dött annars hade de fortsatt med det). Sen har det även FOMO med time limited MTX.
Betala för grundspelet
Deluxe/Ultimate utgåvor
Säsongspass
MTX / DLC
Prenumeration
En Bamseponny av folket
Spelade en hel del Siege och efter ett tag när jag hade en del skins (hade bara skins jag fick gratis eller hade råd att köpa med intjänade credits) så slutade jag bry mig om dom. När jag hade skins som jag gillade använda jag dom hela tiden. Hur många skins behöver folk?
Jag förstår inte heller grejen med skins och cosmetics generellt, men jag antar att människor faktiskt är så ytliga när det gäller allt, alternativt behöver egoboosten för att få känna sig unik.
Jag funderar på att bli någon form av spel-Amish som bara spelar gamla retro spel utan internet koppling.
På grund av den här nyheten eller bara generellt?
PSN: OAKTHYR
Jag funderar på att bli någon form av spel-Amish som bara spelar gamla retro spel utan internet koppling.
Typ 85% av min speltid nuförtiden är amish rekommenderar det starkt finns många gömda pärlor!
Förra året spelade jag mycket 70/80-tal, detta år är det 90-tal sen står 2000-talet på menyn
Jag har typ blivit det. Tröttnade ganska snabbt på alla uppkopplingskrav här och där som gör att man inte äger spelen.
Men, med det sagt så släpps det ju nya spel på GOG.
Det känns som att varje gång jag läser en sån här nyhet så köper jag indiespel för att komma längre ifrån sånt där. Nu blev det Animal Well
Jag har 1500h i Siege.
Men jag har inte betalat något mer än inköpet för allt är dyrt och onödigt.
Skins till ett fps känns onödigt.
Eftersom detta är helt frivilligt och man inte får några fördelar i spelet, låt dem ha det.
Låt dem som är dumma nog betala.
Men jag är ändå emot loot lådor.
Fattar inte hur folk orkar leva med alla sk. tjänster... otjänster kallar jag det.
Du missar poängen, dom vill bara hjälpa dig att lättare bli av med dina pengar
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
På grund av den här nyheten eller bara generellt?
Många olika saker egentligen. Jag har kört lite gamla konsoler på sista tiden och insett hur mycket jag saknar att stoppa i en jäkla cartridge och PANG så är man i spelet. Det var ju halva poängen med att ha en konsol. Snabbheten och smidigheten (jag pratar alltså pre CD-ROM)
Inget:
* Skapa eller länka konto för att spela
* Avtal som ska "läsas" och godkännas
* Insamlande av data
* Tickande abonnemang
* Musik eller innehåll som i efterhand tas bort pga licenser som gått ut
* Tjat om köp i spelet
* Uppdateringar som ska laddas ner och installeras precis som man ska spela
* Pay to win, lootboxes, fuskjävlar etc etc
* Spel som slutar fungera pga servrar tas bort
* Etc
Missförstå mig inte. Jag gillar nya spel. Men något har gått förlorat.
Jag föredrar hellre att kalla det "retro-spelare". Utöver mina gamla konsoler skaffade jag även en Evercade Exp förra månaden som är riktigt nice 😁
Ubisoft har med andra ord lagt på all form av monetisering som finns (NFT är väl dött annars hade de fortsatt med det). Sen har det även FOMO med time limited MTX.
Betala för grundspelet
Deluxe/Ultimate utgåvor
Säsongspass
MTX / DLC
Prenumeration
Re-charge saknas - att man måste köpa spelet en gång till "eftersom det är så fasansfullt dyrt att hålla igång servrarna och personalen"
Re-make saknas - uppdateringspaket av grafiken som alla måste ha
Re-charge saknas - att man måste köpa spelet en gång till "eftersom det är så fasansfullt dyrt att hålla igång servrarna och personalen"
Re-make saknas - uppdateringspaket av grafiken som alla måste ha
Du har en säker anställning på Ubisoft!
Du har en säker anställning på Ubisoft!
Tack
Betala för grundspelet
Deluxe/Ultimate utgåvor
Säsongspass
MTX / DLC
Prenumeration
Valve är inte dåliga de heller. I senaste uppdateringen så la de till att man kan hyra skins.
Så istället för att få ett slumpmässigt skin i en låda så kan man hyra alla "normala" skins i den lådan under en vecka.
Många olika saker egentligen. Jag har kört lite gamla konsoler på sista tiden och insett hur mycket jag saknar att stoppa i en jäkla cartridge och PANG så är man i spelet. Det var ju halva poängen med att ha en konsol. Snabbheten och smidigheten (jag pratar alltså pre CD-ROM)
Inget:
* Skapa eller länka konto för att spela
* Avtal som ska "läsas" och godkännas
* Insamlande av data
* Tickande abonnemang
* Musik eller innehåll som i efterhand tas bort pga licenser som gått ut
* Tjat om köp i spelet
* Uppdateringar som ska laddas ner och installeras precis som man ska spela
* Pay to win, lootboxes, fuskjävlar etc etc
* Spel som slutar fungera pga servrar tas bort
* Etc
Missförstå mig inte. Jag gillar nya spel. Men något har gått förlorat.
Håller med. Jag har länge saknat känslan när en konsoll inte var en mini-PC utan något eget.
Kommer ihåg när jag köpte Wii och man skulle hålla på med en massa sattyg innan man fick börja spela, skapa avatar o.s.v. Sedan blir det mer och mer för varje generation, handlar väl i slutändan om att samla ihop så mycket data som möjligt och sälja till tredjepart.
Valve är inte dåliga de heller. I senaste uppdateringen så la de till att man kan hyra skins.
Så istället för att få ett slumpmässigt skin i en låda så kan man hyra alla "normala" skins i den lådan under en vecka.
Valve är inga duvungar, men Ubisoft är kungar av girighet.
Jag kör fortfarande ett par Ubisoft spel så jag har deras PC-klient. För ett tag sen kom det en uppdaterad "ny" klient. I princip alla skillnaderna jag märkt är att de överallt tryckt in mer reklam för att få en köpa mer. Noll märkbara förbättringar för mig som spelare. Finns fet gräll knapp för "Ubisoft+" samt en till länk för det i vänsterkant. Kan inte starta med "mina spel" som startsida längre (gick i gamla klienten) utan nu är alltid news/ads startsidan. När man väl öppnar "mina spel" öppnas alltid automatiskt "Recommendations for you" med ikoner för spel de tycker jag ska köpa. Av de 4 länkar som finns i vänster kant är 3 i form av "news/ads", "store" och "ubisoft+". I princip allt som uppdaterats i klienten handlar om att pressa in mer reklam och skit. Lite pinsamt att klienten utvecklas av svenska Massive, om det fortfarande stämmer.
Det är ett under att jag orkar med deras skit, men råkar gilla några av spelen de gjort. Inget roligt utan lidande typ.