Miyazaki ser gärna att fler får spela Bloodborne

Robot
Miyazaki ser gärna att fler får spela Bloodborne

Men vågar inte säga att han vill ha en pc-version.

#Bloodborne, #Fromsoftware, #Hidetaka-miyazaki

Medlem

Trist att det är låst på en Sonykonsol.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ja, det här spelet prisar många till skyarna. Bloodborne är inte mitt personliga favvo-soulsborne, men det är ett bra spel! Det vore inte fel om de gjorde en Remaster likt hur man gjorde med Demon Souls.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd

Jag gillade bloodborne, men det är definitivt inte mitt favoritspel fromsoft har gjort. Sämst är demons souls, sen DS2, bloodborne, DS1, DS3, Elden Ring och solklar etta är Sekiro. En stor anledning till att bloodborne hamnar långt bak är bloodvial farming, dom hemska laddtiderna vid release, avsaknaden av ”rest at bonfire” funktion samt att spelet är låst i 30fps.

Skribent

Det var Bloodborne som fick mig att vilja se Fromsoftware göra ett Castlevania. Spelet har hela den där gotiska stilen som skulle funka utmärkt för det. Finns ju även piskor i spelet, så de bockar även av den boxen.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ber varje morgon och kväll om en remaster/uppdaterad version av Bloodborne. Pls Sony, plsss. Köper en PS5 igen direkt, nemas problemas!

Ge folket en PC version iallafall!

ELF
Medlem

Är lite intresserad av att spela det om det släpps någon gång.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Avstängd

För saftigt att motstå en remake-release vid nästa konsollsläpp.

signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Som ett From-fan är det lite surt att man inte fått lira varken Demon's Souls eller Bloodborne då jag inte ägt en konsol sedan PS2-tiden. Men men, en dag kanske man ser dessa till PC.

Det positiva är att vi med största sannolikhet aldrig kommer få se något mer konsolexklusivt från FromSoft igen.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Som ett From-fan är det lite surt att man inte fått lira varken Demon's Souls eller Bloodborne då jag inte ägt en konsol sedan PS2-tiden. Men men, en dag kanske man ser dessa till PC.

Det positiva är att vi med största sannolikhet aldrig kommer få se något mer konsolexklusivt från FromSoft igen.

Smått lust att donera dig min PS4a så du får smaka på den perfekta kanelbullen som är Bloodborne.

Men Kanelbullen har stått framme för länge nu och blivit väldigt torr dvs 30fps med dippar och långa laddtider som kan orsaka pulsåderbråck.

Vi får fortsätta hoppas om en PC release så dom som missat ut får smaka på den underbara resan som är Bloodborne

Dom får gärna släppa Demon's Souls remastern på PC, men vi ska inte hoppas på för mycket

Medlem
Skrivet av Zensu:

Smått lust att donera dig min PS4a så du får smaka på den perfekta kanelbullen som är Bloodborne.

Men Kanelbullen har stått framme för länge nu och blivit väldigt torr dvs 30fps med dippar och långa laddtider som kan orsaka pulsåderbråck.

Vi får fortsätta hoppas om en PC release så dom som missat ut får smaka på det underbara Kosmiska skräcken som är Bloodborne

Dom får gärna släppa Demon's Souls remastern på PC, men vi ska inte hoppas på för mycket

Hehe, det är som du säger, tiden har inte varit nådig mot Bloodborne, 30 fps är ett no-no för mig nu. Får helt enkelt vara utan dessa två, tills eller om dom nu släpps till PC.

jag har åtminstone sett större delarna av dessa på streams(just för att dom varit konsolexklusiva), men det är inte riktigt samma sak som att spela själv, så klart.

Njuta av musiken kan jag ju också göra, alltid nåt. ;P

Fantastisk låt:

signatur

ZF
Medlem
Skrivet av Zensu:

Dom får gärna släppa Demon's Souls remastern på P

Demon's Souls och Déraciné var på den där läcklistan. Dock inte Bloodborne.

Antar att musiken möjligen kan vara en extra komplicerande faktor i det.

Medlem

Bloodborne hade helt klart gjort sig bra i 60+ FPS, men för mig är det ingen dealbreaker om det aldrig kommer någon uppdatering/remaster. Spelet i sig är garanterat värt att spelas igenom åtminstone en gång i livet då det ligger i toppskiktet (personlig åsikt) av FromSofts katalog, och då får man också tänka att det är en studio som är känd för att göra riktigt bra spel.

Medlem
Skrivet av ZF:

Berätta gärna för den oinvigda?

Jag försökte spela Bloodborne på PS4 via Playstation Remote eller Now eller vad det hette. Det var första gången jag doppade tårna i ett soulslike, fyra-fem år sen, och var man inte redan lite avogt inställd till genren så blev man i alla fall fullständigt avskräckt av att försöka spela i 20-30 fps. Tror jag försökte i tio minuter innan jag avskrev spelet och genren för den gången. Idag har jag bytt fot och Bloodborne känns plötsligt som det mest spännande Fromsoftware-spelet för egen del, kanske mest på grund av världsbygget i det. Men jag vägrar spela i 30 fps.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Ja, det här spelet prisar många till skyarna. Bloodborne är inte mitt personliga favvo-soulsborne, men det är ett bra spel! Det vore inte fel om de gjorde en Remaster likt hur man gjorde med Demon Souls.

Tänker samma sak. Dom hade gärna fått göra samma sak med Dark Souls trilogin också.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

No thx I'm good

Medlem
Skrivet av ZF:

Skrivet av FarbrorBarbr0:

Berätta gärna för den oinvigda?

Jag försökte spela Bloodborne på PS4 via Playstation Remote eller Now eller vad det hette. Det var första gången jag doppade tårna i ett soulslike, fyra-fem år sen, och var man inte redan lite avogt inställd till genren så blev man i alla fall fullständigt avskräckt av att försöka spela i 20-30 fps. Tror jag försökte i tio minuter innan jag avskrev spelet och genren för den gången. Idag har jag bytt fot och Bloodborne känns plötsligt som det mest spännande Fromsoftware-spelet för egen del, kanske mest på grund av världsbygget i det. Men jag vägrar spela i 30 fps.

Om du menar vilken lista förmodar jag han menar GeForce Now-läckan för 2 år sedan.

Sony hade följande:

Uncharted: Legacy of Thieves Edition
HELLDIVERS 2
Horizon Forbidden West
GT7
Déraciné
God of War
Returnal
Demon's Souls
Ratchet & Clank: Rift Apart
Sackboy: A Big Adventure
Ghost of Tsushima

GT7, Déraciné och Demon's Souls kvar.

Om det är gällande musiken vet jag inte vad som menas.

signatur

Redaktör
Ponny

Man kan undra vad Sony väntar på. Kanske på att släppa en remake till PS5, och sedan pc-versionen X antal månader efter den?

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fezk:

Om du menar vilken lista förmodar jag han menar GeForce Now-läckan för 2 år sedan.

[...]

Om det är gällande musiken vet jag inte vad som menas.

Var otydlig, men det var musiken som jag ställde mig frågande till. Rättighetskrångel har nog dödat mången projekt som an väntat förgäves på. Nu hade jag hoppats att bollen bara låg hos Sony och deras vilja att släppa titlar på PC - Fromsoft verkar ju positiva i alla fall - men det är tråkigt om det finns fler bökiga faktorer som kan slänga grus i maskineriet.

Gen
Medlem

4K/60fps patch hade varit magiskt men inte genererat lika mycket intäkt som en remake.

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Man kan undra vad Sony väntar på. Kanske på att släppa en remake till PS5, och sedan pc-versionen X antal månader efter den?

Heller så väntar de och kör day 1-release för PS6...

signatur

"Writer and Fighter"

Redaktör
Ponny
Skrivet av Johan Lorentzon:

Heller så väntar de och kör day 1-release för PS6...

Visst fasen. Det gick ju bra med Demon's Souls...

signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Visst fasen. Det gick ju bra med Demon's Souls...

Ja jag tänker lite så också. Även om jag gärna vill ha de till PS5.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tagit platina i spelet så är rätt nöjd, men släpps det en ordentligt upphottad version blir det nog någon vända till

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2
VR: Meta Quest Pro + VR Air Bridge

Medlem

Trippel-dippa är nya modet nu!

Medlem

Bloodborne är definitivt min favorit bland fromsofts spel. Hade hoppats på en remaster till ps5/pc men ser inte ut att hända. Släpper Sony något blir det antagligen en Bluepoint-remake med ändringar jag kommer störa mig på. Synd att ps4-emulation har en bra bit kvar innan det är spelbart.

Spelet har 10-årsjubileum nästa år så hade varit passande med en remaster då och inte bara en liten figur i astrobot för att fira.

Medlem

Lite dramatiskt att kalla PS4 en antik konsol, och att spelet skulle gå förlorat då det är spelbart på Playstation 5 Men han kanske väljer de orden för att provocera fram en beställning av att göra en remake för PS5 och PC haha!

Medlem

Rekommenderar att köra det på PS5 med LG C1 OLED TV eller liknande med Standard Picture Mode > Motion Smoothing > Smooth eller Natural samt addera lite sharpening mellan +10-20.
Inte mycket input lag och det ser ut som fake 4K/60fps.

Mad Max på PS5 klarar dock EJ av motion smoothing för då blir input lag extremt och man kan ej tajma attacker. Men i BB och troligtvis RDR2 går det fint.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Jag gillade bloodborne, men det är definitivt inte mitt favoritspel fromsoft har gjort. Sämst är demons souls, sen DS2, bloodborne, DS1, DS3, Elden Ring och solklar etta är Sekiro. En stor anledning till att bloodborne hamnar långt bak är bloodvial farming, dom hemska laddtiderna vid release, avsaknaden av ”rest at bonfire” funktion samt att spelet är låst i 30fps.

Bloodborne var starten som ledde in mig i Souls spel av From Software. Älskar allt med spelet. Det är och förblir min favorit bland de andra.

Skrivet av marsson90:

Tagit platina i spelet så är rätt nöjd, men släpps det en ordentligt upphottad version blir det nog någon vända till

Samma här. Önskar att få ta platina på andra plattformar. Skulle ha köpt det både på pc och Nintendo Switch 2.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar