Warframe: 1999 släpps under vintern

Robot
Warframe: 1999 släpps under vintern
Medlem

Såg på fejjan att man ska kunna glida runt på en motorcykel typ. Fan, det där spelet tar för mycket tid egentligen. Men det är ju så kul när man återvänder!

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Skribent
Skrivet av Managor:

Såg på fejjan att man ska kunna glida runt på en motorcykel typ. Fan, det där spelet tar för mycket tid egentligen. Men det är ju så kul när man återvänder!

Tycker Warframe får för lite cred. Vi pratar om ett F2P live service-spel som faktiskt är bra.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tycker Warframe får för lite cred. Vi pratar om ett F2P live service-spel som faktiskt är bra.

Helt otroligt bra ja. Och bara en sån sak att man kan sälja grejer man har grindat för platinum.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Skribent
Skrivet av Managor:

Helt otroligt bra ja. Och bara en sån sak att man kan sälja grejer man har grindat för platinum.

Fattar inte att inte fler kollat på deras modell när de ska göra live service-spel.

signatur

"Writer and Fighter"

Troll – skulle jag?!

Fick Hellgate: London vibbar av den bandesignen o staden

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Varit sugen länge på att testa Warframe. Blir lite avskräckt dock att som noob hoppa in i ett game och kanske förstöra för alla andra.
Finns det något sätt för nybörjare att spela utan att sprida ilska omkring sig? 😄

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Varit sugen länge på att testa Warframe. Blir lite avskräckt dock att som noob hoppa in i ett game och kanske förstöra för alla andra.
Finns det något sätt för nybörjare att spela utan att sprida ilska omkring sig? 😄

Warframes community är till 99% toleranta och hjälpsamma mot noobs. Om du genuint vill lära dig så finns det oändligt med folk som gärna hjälper dig och bär dig dina första 100 timmar. Finns säkert ett gött gäng att fråga om hjälp på FZas discord eller annorstädes.

Vi som gillar spelet vill ofta att fler upptäcker detta brillianta spel. Kör bara!

Skribent
Skrivet av Tassel:

Tillsammans med For Honor är Warframe-communityn den snällaste och mest hjälpsamma på marknaden.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Tassel:

Sånt händer inte i Warframe. Det är snarare att nybörjare kan bli lite irriterade på vana spelare som rushar igenom en bana på 30 sekunder. Fast när man väl når den punkten så har man haft tid att lära sig grunderna.

Medlem

FZ:s i särklass minsta guide är ju tillägnad Warframe:

Warframe - En "liten" guide för nya spelare

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Tack för alla svar. Blir nog att dra ner det och testa. 🙂

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jag tyckte att spelet var som roligast när det kom. Och jag spelade om samma banor om och om igen. Sen blev spelet helt enkelt för komplicerat för mig och tyvärr så tänkte jag spela lite olika spel i mitt liv. Så nu koncentrerar jag mig på Sea of thieves istället och lite Apex. Och har tid för andra spel samtidigt.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag tyckte att spelet var som roligast när det kom. Och jag spelade om samma banor om och om igen. Sen blev spelet helt enkelt för komplicerat för mig och tyvärr så tänkte jag spela lite olika spel i mitt liv. Så nu koncentrerar jag mig på Sea of thieves istället och lite Apex. Och har tid för andra spel samtidigt.

Alltså Warframe var ju rent ut sagt dåligt jämfört hur bra det är nuförtiden. Spel några timmar då det kom ut. Då första planet expansion kom så blev det nästan 600 timmar.
Dock efter det att jag farmat nästan alla frames så fick jag lite burnout på spelet så jag har inte spelat det sen dess.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Är det skoj för nån som lirar storydrivna singel player spel? Har aldrig testat detta lir men känner till det.

Shit så stooooooor guide 🦮.

Undrar hur lång tid den tog att skriva...?..

@anon_31000

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Är det skoj för nån som lirar storydrivna singel player spel? Har aldrig testat detta lir men känner till det.

Shit så stooooooor guide 🦮.

Undrar hur lång tid den tog att skriva...?..

@almblad

Någon vecka skulle jag säga

Inaktiv
Skrivet av Tassel:

Som @Dalthor-san skriver så är Warframe communityt väldigt hjälpsamma, visst, det finns rötägg som det gör i alla spel. Men i början så behöver man inte oroa sig över specifika builds eller liknande för sina warframes. De flesta spelare som har spelat i några år brukar ha högt tålamod när det gäller nya spelare, och svarar på frågor om det ställs i chatten.

Exempel så hjälpte jag några nya spelare med att förklara hur Eidolon Hunting fungerade på Cetus, tog några timmar, men hade inge annat för mig just då.

Man får också tänka på att det är mycket som är "låst" ihop med Dojo (guilds) i warframe. Men om man frågar i general chatten brukar man oftast få en inbjudan från höger och vänster Med låst så menar jag att det är enbart via Dojon som man kan få vissa Warframes, Vapen, Companions, och andra användbara recept.

Skrivet av CARTMAN:

Jag skulle säga att det är värt att spela igenom, storyn har utvecklat sig och blivit bättre med åren... Just nu är det ganska nagelbitande hur berättelsen ska fortsätta ihop med vissa aspekter av karaktärer.

Majoriteten kan man också spela igenom själv, story uppdragen spelas alltid själv ändå.

Medlem

Intressant val

1
Skriv svar