Svenska gamingcentret Inferno Online går i konkurs

Robot
Svenska gamingcentret Inferno Online går i konkurs

Men centren hålls öppna tills vidare.

#Inferno-online, #nyhetstips

Releasehästryttare

Viljan finns, men inte kunderna!

Har själv inte varit på ett internet kafé sen man hade 56k modem.

Medlem

Glömmer aldrig när jag satt på Inferno Online och en 12-åring går fram till mig och säger "Haru käka blängsylta eller?"

Medlem

Var på Inferno för fösta gången för några veckor sedan, första gången på många år jag var på ett internetcafé. Det skulle vart en bra upplevelse om det inte var för alla idioter som tar spel alldeles för seriöst och bara satt och vrålade exakt hela tiden, även om det var 20+ området.

Medlem
Skrivet av Force:

Var på Inferno för fösta gången för några veckor sedan, första gången på många år jag var på ett internetcafé. Det skulle vart en bra upplevelse om det inte var för alla idioter som tar spel alldeles för seriöst och bara satt och vrålade exakt hela tiden, även om det var 20+ området.

Vet att det finns folk med barn som har impulsproblematik osv som tyckt att det varit en bra grej att låta dem sitta och skrika till spel på ställen som Space eller Inferno istället för hemma. Och att de tyckt att det varit värt pengarna.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Vet att det finns folk med barn som har impulsproblematik osv som tyckt att det varit en bra grej att låta dem sitta och skrika till spel på ställen som Space eller Inferno istället för hemma. Och att de tyckt att det varit värt pengarna.

Vem vet, kanske finns en marknad för ställen för äldre gamers som vill ha det lugnt och inte höra barnskrik.

Och kanske ett ställe som försöker marknadsföra sig själv och inte dyker upp som en "<Företag X> går i konkurs" nyhet på Fragzone som första gång man hör talas om stället.

Medlem

Minns när jag och polarna gick till IO på en "håltimme" i gymnasiet och Left 4 Dead hade precis släppts som vi körde och fick en stor publik bakom oss. Revolutionerande.

Medlem

Verkar på artikeln jag läste i svt att det inte går dåligt för dem, men att de måste betala en jävla massa skatt som var på uppskov sedan covidtiderna. De pengarna har dem inte, kanske plockade de ut för mycket till ägarna eller startat för många nya ställen ?
Visste inte ens om att de hade 4 ställen i Stockholm, känner bara till OG IO vid odenplan.

Medlem

De gånger jag varit på Space och IO har det varit en halvtaskig upplevelse pga klientelet. När vi var på Space senast var det många förortsungdomar som var där och inte kunde bete sig ordentligt. De förde oväsen, sprang runt, var aggressiva och allmänt ociviliserade. Inte konstigt att ställen går i konkurs och att normalt funtade människor inte vill vara där nån längre stund när de tillåter sånt beteende. Hade jag arbetat där hade jag slängt ut de som inte kunde bete sig ordentligt.

Testpilot
Skrivet av Ichinin:

Vem vet, kanske finns en marknad för ställen för äldre gamers som vill ha det lugnt och inte höra barnskrik.

Och kanske ett ställe som försöker marknadsföra sig själv och inte dyker upp som en "<Företag X> går i konkurs" nyhet på Fragzone som första gång man hör talas om stället.

Ursäkta om jag låter dryg, men hade du tillhört målgruppen eller varit intresserad av att gå på internetcafe så hade du vetat om Inferno Online. Räcker med att googla "Internetcafe Sverige" så hittar man det. Alternativt hängt på Fragbite, eller följt NiP (som hade eget träningsrum där tills de skaffade eget ställe).

Sådanahär ställen är till för tävlingsinriktat spelade och som jag förstår så är tävlingsinriktat spelande inte så intressant för den stora massan här på FZ. Därav kan det komma som en nyhet för en del.

Att driva ett ställe där äldre kommer för att spela SP-spel tror jag aldrig kommer gå runt tyvärr. Många tycker AAA-spel är för dyra idag, så jag tror inte folk att är beredda att betala ~70:- timme för att spela på ett internetcafè. Plus att då köpa spelet innan, för internetcafèerna lär inte ha råd att köpa någon form av obegränsad licens för alla möjliga AAA-spel. Antar de i så fall måste göra någon deal med utgivarna likt sportbarer gör för att få sända, och det lär inte vara billigt. 😬

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Haha har du inte hört talas om det så tillhör du ej heller målgruppen.
Hängde en del där i yngre tonåren. Är nästan 40 nu och att spendera mina nätter på internet café lockar inte längre det minsta.
Det var dock mycker roligt när det begav sig, man träffade många man lärt känna via spel, irl första gången på nattgibb. Tråkigt för ungdomarna att det stänger antar jag.

Medlem

Besökt IO i Göteborg minst en gång i månaden sen de öppnade och alltid haft en fantastisk trevlig stund där. Visst många yngre men skulle nästan betrakta det som en samhällsinsats att ungdomarna sitter och spelar tillsammans på IO istället för att bara dra runt. Aldrig träffat någon som varit otrevlig, dock lite "pinsamt" när ett ett gäng 12-åringar frågar om man vill vara med och spela Fortnite 😅

Hoppas de lyckas driva det vidare, otroligt mycket trevligare att sitta tillsammans och spela än flåsa i Discord

Medlem

Jag vet att det var lite narkotika försäljning på Odeplans IO. Inte personalen alltså.
Annars så var jag mest på "Nine" i Odenplan när man var en liten skitunge.

Medlem

Påverkar det här också det där red bull gaming sphere vid Odenplan? De är vägg i vägg med IO så vet inte om de är en och samma.

1
Skriv svar