Star Wars Outlaws visar upp sina pc-effekter

Robot
Star Wars Outlaws visar upp sina pc-effekter

Spårade strålar, skuggor och reflektioner.

#Star-wars-outlaws, #Ubisoft-massive


Medlem

Kommer inte skaffa nu vid launch men kanske senare om det visar sig få likvärdiga grafiska uppdateringar till PS5 Pro sen!

Jag lär inte heller skaffa det dag 1 men är försiktigt optimistiskt inställd och hoppas verkligen att det får bra betyg för spelet verkar trevligt på pappret men finns risk att det är oinspirerat och generisk story på många sätt.


signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem

Kommer skaffa Ubisoft+ på XBOX. Brukar inkludera ultimate edition med Ubisoft+


signatur

PEACE✌️

Medlem

Gäsp... Ubisoft... Nej, tack.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:

Gäsp... Ubisoft... Nej, tack.

Gäsp... En hat kommentar... Nej tack.


signatur

PEACE✌️

Releasehästryttare
Skrivet av Geijmer:

Gäsp... En hat kommentar... Nej tack.

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Gäsp... En hat kommentar... Nej tack.

Hat låg bakom den kommentaren...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag är ny här skapade kontot för 6mån sen.


signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hat låg bakom den kommentaren...

Nej 😊


signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Gäsp... En hat kommentar... Nej tack.

Åsikt betyder inte automatiskt hat

Men sen kan dom få hata Ubisoft om dom vill, fritt land eller?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Releasehästryttare
Skrivet av Geijmer:

Jag är ny här skapade kontot för 6mån sen.

Then let me tell you this!

Spel företag som är okej att kritisera:
Ubisoft
EA
Blizzard

Spelföretag som ej är fria att kritisera:
Larian
Ghostship games
Coffestain studios

Skäm åsido, om vi inte får kritisera spelföretag här på sidan så skulle Fz lika gärna kunna stänga sitt forum/kommentarer.

Skrivet av Monki Rauklund:

Jag lär inte heller skaffa det dag 1 men är försiktigt optimistiskt inställd och hoppas verkligen att det får bra betyg för spelet verkar trevligt på pappret men finns risk att det är oinspirerat och generisk story på många sätt.

Vi pratar ändå Star Wars, som varit oinspirerat och generiskt sedan 1977.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Åsikt betyder inte automatiskt hat

Men sen kan dom få hata Ubisoft om dom vill, fritt land eller?

Luften är fri, luften är fri!
Bara för att man har rätten och möjligheten att vädra sina åsikter om allt så behöver man inte göra det varje gång chansen ges.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Luften är fri, luften är fri!
Bara för att man har rätten och möjligheten att vädra sina åsikter om allt så behöver man inte göra det varje gång chansen ges.

Nej och det är ju lämpligt att skriva orsakerna till varför man tycker så. Är det pga ubisoft förstört Ac sedan origins (xp och för långa) eller är det något politiskt. Som gör att man avfärdar detta rymdspel.

Medlem

Golvpanelerna blev åtminstone lagad, ser annars groteskt ut utan raytracing.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ser sjysst ut. Är försiktigt optimistisk och har nog rätt okej förväntningar på hur underhållande det kommer vara för min del. Älskar f.ö missen med "16:9", haha! Det var nog tänkt att stå 21:9 där va?

Medlem

Spelet skulle behöva path tracing. Det ser ganska platt ut nu och inte speciellt imponerande jämfört med exempelvis snart 9 år gammalt moddat Battlefront...

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Spelet skulle behöva path tracing. Det ser ganska platt ut nu och inte speciellt imponerande jämfört med exempelvis snart 9 år gammalt moddat Battlefront... https://youtu.be/MGyaR2sSBkA?si=M8yyqflOK8AFaohs

Tänk om de skulle gjort ett bra Singelplayerspel med Battlefront motorn. Dom sköt sig själv i foten när de fokuserade på multiplayer.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Är jag fel ute i min spontana tanke att reflektioner och design sedan ray tracing känns helt overkligt med sin vindstilla look bland eld, explosioner och damm där någon form av gel/stärkelse måste blandats i all den klara vätska som inte ligger platt? Bättre effekt som jämkas mot en mer overklig upplevelse pga. designströsslandet av allt gele-vatten?

Medlem
Skrivet av lonian:

Tänk om de skulle gjort ett bra Singelplayerspel med Battlefront motorn. Dom sköt sig själv i foten när de fokuserade på multiplayer.

Alltid tyckt det var enorm potential som blev helt bortkastad. DICE Battlefront-spel var inget vidare överlag men ljudet och grafiken var suveränt. EA / DICE hade ju kunnat ge en annan studio chansen att skapa något bättre Star Wars spel med alla resurser de redan hade, liknande som när Obsidian utvecklade New Vegas.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Alltid tyckt det var enorm potential som blev helt bortkastad. DICE Battlefront-spel var inget vidare överlag men ljudet och grafiken var suveränt. EA / DICE hade ju kunnat ge en annan studio chansen att skapa något bättre Star Wars spel med alla resurser de redan hade, liknande som när Obsidian utvecklade New Vegas.

Är det inte så att frostbyte motorn, som är extremt anpassad att användas i "battlefield" typen av spel är riktigt urknölig att använda till annat. Har för mig att bioware snackade om det ang mass effect andromeda att dom typ var tvungna att kontakta dice hela tiden.

Nog för att jag inte brukar försvara ubisoft, men jag fattar ju varför dom använder snowdrop engine, när det är den dom har mest erfarenhet utav. Det är i regel ingen liten bedrift att lära sig en motor och hur den funkar.

Medlem
Skrivet av sCaz:

Är jag fel ute i min spontana tanke att reflektioner och design sedan ray tracing känns helt overkligt med sin vindstilla look bland eld, explosioner och damm där någon form av gel/stärkelse måste blandats i all den klara vätska som inte ligger platt? Bättre effekt som jämkas mot en mer overklig upplevelse pga. designströsslandet av allt gele-vatten?

Jag håller med om detta. Det ser ju fortfarande bra ut, men reflektioner mot stilla vatten och sterilt rena metallytor med mera blir ju liksom en stil som kanske inte alltid passar in i upplevelsen.

Känns som att vi fortfarande är i ett läge där utvecklare vill att RT-alternativet verkligen ska vara markant tydligt jämfört med icke-RT. Tror det där kommer försvinna på sikt.

Gen
Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Är det inte så att frostbyte motorn, som är extremt anpassad att användas i "battlefield" typen av spel är riktigt urknölig att använda till annat. Har för mig att bioware snackade om det ang mass effect andromeda att dom typ var tvungna att kontakta dice hela tiden.

Nog för att jag inte brukar försvara ubisoft, men jag fattar ju varför dom använder snowdrop engine, när det är den dom har mest erfarenhet utav. Det är i regel ingen liten bedrift att lära sig en motor och hur den funkar.

Jag trodde Ubi hade mest erfarenhet av Ubisoft Anvil (som den löjligt nog heter nu) pga alla AC spelen.

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag trodde Ubi hade mest erfarenhet av Ubisoft Anvil (som den löjligt nog heter nu) pga alla AC spelen.

Just massive som gör detta spel, har ju gjort flera spel med snowdrop, det är ju den studion som skapat snowdrop hehe.

Och dom i sin tur har inte gjort något AC, det är väl typ ubisoft montreal och quebec med flera som hållit på med dom spelen, i runda slängar.
Ubisoft har ju rätt många studios.

Gen
Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Just massive som gör detta spel, har ju gjort flera spel med snowdrop, det är ju den studion som skapat snowdrop hehe.

Och dom i sin tur har inte gjort något AC, det är väl typ ubisoft montreal och quebec med flera som hållit på med dom spelen, i runda slängar.
Ubisoft har ju rätt många studios.

Kanske missförstod dig då? Jag trodde du pratade om Ubisoft i allmänhet och vilken motor de använder sig mest av.

Medlem
Skrivet av Gen:

Kanske missförstod dig då? Jag trodde du pratade om Ubisoft i allmänhet och vilken motor de använder sig mest av.

Jo men min poäng är ju att även om man säger att ubisoft, allmänt, gjort flest spel i anvil.
Så går det inte att bortse ifrån att studios som är verksamma i ubisoft, såsom massive, aldrig gjort ett spel i anvil. Därav logiken att massive heller inte gör star wars outlaws i anvil, utan i deras egna motor snowdrop inte är så konstig.

Eller att inget far cry gjorts i anvil, osv.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Luften är fri, luften är fri!
Bara för att man har rätten och möjligheten att vädra sina åsikter om allt så behöver man inte göra det varje gång chansen ges.

Bättre att vädra sin ilska och frustration mot ett företag som gör skit istället för att hålla käften om det
Är det ingen som går emot strömmen och öppnar upp sig till de som är utanför "hardcore gamer" gruppen så kommer dom tro att det är guld och gröna skogar


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Bättre att vädra sin ilska och frustration mot ett företag som gör skit istället för att hålla käften om det
Är det ingen som går emot strömmen och öppnar upp sig till de som är utanför "hardcore gamer" gruppen så kommer dom tro att det är guld och gröna skogar

Klaga på Ubisoft är väl knappast att gå mot strömmen?

Och att kommentera "Gäsp... Ubisoft... Nej, tack." räknas väl inte heller riktigt till att "öppna upp sig"..

Avstängd
Skrivet av gryzor:

Gäsp... Ubisoft... Nej, tack.

Jag överträffar dig med: Gäsp… Star Wars… Nej, tack.

1
Skriv svar