Street Fighter 6 har krängts i fyra miljoner exemplar
Det går bra för Capcom!
Street Fighter må va kul men personligen är jag mer för att bli insnöad i Monster Hunter-träsket. Jag kör för närvarande Iceborne.
Sen är (kanske inte oväntat) Dragons Dogma 1 är en annan favorit ifrån Capcom.
Vilket Street Fighter-spel är bäst då?
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Jag tyckte det senaste var riktigt kul när jag testade för nåt halvår sen. Jag skulle köpt det för längesen om jag inte störde mig så mycket på att man inte får alla gubbarna, utan ständigt blir påmind om att det finns massa saker i spelet som jag inte har.
Men jag har helt klart bäst minnen från Street Fighter 2 till SNES. Jag ringde in och spelade på något program på TV med telefonen. Tryckte på tangenterna - beep beep beep! - det var grymt svårt att få in ett slag på motståndaren. Man pratar ibland om input lag idag, men det här var på en helt annan nivå. Sen önskade jag mig det i julklapp. Jag såg att morsan köpt det - brukade gå hem efter skolan och titta på kartongen som låg i nedersta byrålådan, tålmodigt väntande på doppardagen. Sen kom polarna hem och skulle lira. Ingen rådde på min Ryu eller Dhalsim, men det kanske var väntat då det var jag som hade spelet och de var mina mains.
Det går bra för Capcom!
Street Fighter må va kul men personligen är jag mer för att bli insnöad i Monster Hunter-träsket. Jag kör för närvarande Iceborne.
Sen är (kanske inte oväntat) Dragons Dogma 1 är en annan favorit ifrån Capcom.
För mig är Street Fighter 4 bäst, thrid strike andra. Street fighter 6 är väldigt lätt å komma in och lära sig starkt rekommendation, va inte rädd för att prova modern controls om du tycker classic är för jobbigt, nått master med 2 karaktärer modern och 3 med classic.
Kul att det säljer bra, gillar verkligen SF6. Känns som en klar förbättring mot 5:an. Gillar dessutom story läget, oväntat kul att spela. Skulle faktiskt säga att 6:an är bäst även om jag verkligen gillade SF Alpha 3.
Tycker SF är mycket roligare än Tekken, i Tekken känns bara som det är att hamra knapparna inte så mycket skills men det är kanske bara jag som för dålig. Stör mig inte så mycket på att karaktärer släpps som dlc. För jag spelar endast med två mains. Terry kommer jag dock att köpa.
Börjar närma mig 600 timmar i Street Fighter 6, spelet är så komplett det kan bli med riktigt fin grafik och bra animationer, crossplay o bra netcode.
Det enda man faktiskt kan klaga på är att Japanerna har gjort ett groteskt dåligt UI till spelet, men man vänjer sig och lär sig navigera röran efter ett tag.
Street Fighter 4 var ju lite väl för svårt hade väldigt hög tröskel för att lyckas göra combos, här har man gjort det lite mer förlåtande och även lagt till "modern mode" som gör det ännu lättare för nybörjare att komma in i spelet.
Riktigt sugen på detta! Blir ett köp inom kort
Argh, sluta rosa spelet! Jag älskar fightingspel med bra solo/story mode. Nu blir jag köpsugen
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]