Fable 3 premiärfilmat

Medlem

Molyneux är ju en av få som vågar testa på nya saker, sen om det floppar eller inte är inte hans problem.

Tycker dock Lionhead borde sluta med sin PC-bojkottning.

Medlem

imagine being able to reach out and touch your girlfriend *imagines*

Medlem

Älskar den här delen:

Citat:

"You know what else will be a thing of the past? Having to play co-op as some generic character that is of absolutely no interest to you. That's right, in Fable III, you'll be able to play co-operatively with a friend, and both of you will get to use your own characters, work on improving your own weapons, and even bring along your own dogs. Molyneux also pointed out that you'll be able to use the touch command with each other, but we chose not to pursue that potential line of questioning. This was partly because the character that we were seeing on the screen didn't really look like one we'd ever want to touch. "

Medlem

Mycket lovande, med reservation för att M. har en tendens att bli lite för "hype-ig" när han talar om sina spel och allt vad de ska bli. Kommer säkert att bli mycket bra, men vi får väl se vad mer som sägs om det innan vi kan säga varken det ena eller det andra med säkerhet.

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Mycket lovande, med reservation för att M. har en tendens att bli lite för "hype-ig" när han talar om sina spel och allt vad de ska bli. Kommer säkert att bli mycket bra, men vi får väl se vad mer som sägs om det innan vi kan säga varken det ena eller det andra med säkerhet.

I second that.

jag per automatik misstror allt Peter Molyneux säger. dock det som visats ser bra ut.

Medlem

Skulle detta vara ett Natal spel, eller är jag helt ute och reser? Känns som att akrobatiken i spelet skulle vara lite jobbig att utföra hemma i vardagsrummet

EDIT:
Verkar lite diffust just nu

http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/fableiii/news.html?sid=62...

Medlem

omfg Ser skit coolt ut

Medlem

Jag gillar verkligen hur Molyneux uttrycker sig om handhållning är den största innovationen till tv-spel Han är en rejäl karl den mannen! Synd på Fables Xbox-exklusivitet bara.

signatur
Medlem

Var inte särskilt imponerad av Fable 2, kul var det men väl höga betyg ändå... inte direkt något RPG när allt bara uppgraderades linjärt, världen var heller inte så speciell och framförallt var det aldrig någon utmaning

Fable överlag är väldigt charmigt, hoppas man i Fable 3 har skapat ett djupt RPG utöver äventyret

Medlem
Medlem

Älskar 1, gillar2 och längtar efter3

signatur

If we are all God's children...
what's so special about Jesus

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Notumforce:

gillade fable 1 synd att det sen blev xbox exlusivt.

finns ju till PC med "expansionen" The Lost Chapters

menade allt efter fabel 1 eller menar du att fable 2 finns till pc?

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Izuel:

Allvarligt talat så tycker jag om att pyssla med erfarenhetspoäng och exp.

Håller med, annars skulle man spela något annat.

Medlem

Ser ut att vara samma siraps styrning som i 2:an. Som att springa på en isbana. Vilket kommer bidra till bojkott från min sida.

signatur

Den som vet vet.

Medlem

Fable 3?
http://i629.photobucket.com/albums/uu16/xHazo/Misc/Youcandoan...

Får hoppas att spelet verkligen erbjuder allt de visar, ser grymt ut

Medlem

men varför varför varför bara till dajmX lådan.... PC ffs!

hej prince of persia.. Ops, det var Fable III ja...

signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Det är lite 90-tal också att en karaktär helt plötsligt får vingar och svärdet beter sig som om det har personlighetsstörningar...

signatur
Medlem

Hade gärna sett det till PC

Medlem

Numera har jag också önskemål om att spel inte ska hållas borta från PC-marknaden, men jag förstår att man undviker att göra så på grund av piratkopieringen.

Medlem

2:an var riktigt tråkigt tyckte jag :/ 1:an var roligare

Medlem
Skrivet av Spajdah:

2:an var riktigt tråkigt tyckte jag :/ 1:an var roligare

Håller med, 2an kändes framförallt seg, styrning och rörelser kändes som att de utfördes i sirap större delen av tiden. Fick klart högre betyg än det förtjänade. Gillade 1an betydligt mer.
Hursomhelst, 3an ser klart bättre ut. Med betoning på "SER"...
Som sagt, mannen kan ju konsten med att hypea spel till oändlighet.
Mycket charmiga spel dock, älskar musiken i dem speciellt.

Medlem

Det såg faktiskt ut att kunna bli riktigt bra!

Älskar för övrigt när Peter Moly...Molu...Mol, äh ska inte ens försöka stava till hans efternamn. Älskar som sagt när han förklarar sina spel för oss, han har en sån skön aura...liksom lever sig in i allt

signatur

Game long and prosper

Medlem

Gillade båda 1an och 2an, även om jag inte köpte hypen sådär innan.
Tror trean kommer bli den bästa delen i serien. Erfarenheten dom fått från 1 och 2 kommer se till att det blir höjdpunkten i serien!

Medlem

Tror detta spel kommer bli den bästa i serien. Fable 2 kom till 360 och då blir möjligheterna större med kraftigare konsol. Nu har dom ändå erfarenhet av den så tror dom lär sej av sina misstag och tar den tid dom behöver. Men kan aldrig bli till 100 procent bra, finns alltid något som inte passar någon. Peter M vågar använda fantasi utan gränser något som jag aldrig träffat på någon annan göra och för det har han fått mitt förtroende.

signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

12
Skriv svar