Rykte: Hogwarts Legacy får 10–15 timmar nytt innehåll nästa år
Kan det vara allt innehåll som uppenbarligen klipptes bort från södra regionen? Börjar väl bli dags att sälja samma spel igen något år senare nu, finns ju utrymme innan remastern kommer efter drygt 3 år.
Hela det området kändes verkligen meningslöst. Förutom lite kvastflygande och Lord of the Shore, vad gjorde man ens där? 🤔
Real yakuza use a gamepad.
Yeyyy! 10-15h till i en död värld.
Verkligen. Ruskigt meh-spel som lever på namnet.
Verkligen. Ruskigt meh-spel som lever på namnet.
Kan förstå att somliga ser det så. Men världsbygget, striderna, animationerna, atmosfär/stämning, ljud och variation är i världsklass. Vissa punkter är det till och med bäst i klassen på.
Uppföljaren kan bli magisk, på riktigt.
Så mer innehåll tas gärna emot av undertecknad. 😇
Ännu en dag i paradiset.
Tycker det var ett bra Harry Potter spel. Är lite sugen på att lira om det med bättre dator så kanske blir köp. Hade mycket stutter i hogsmeade första rundan.
Var hittade du Harry Potter?
Var hittade du Harry Potter?
Okej, "Harry Potter världen"
Yeyyy! 10-15h till i en död värld.
Ännu ett open-world spel som hade varit bättre om det var mer linjärt. Mycket i spelet håller hög kvalitet, men varför ska dom jämnt och ständigt fylla ut spelen med repeterat innehåll? Tror dom spelet blir bättre för att man får göra mer av samma sak och döda samma fiende om och om igen?
En trend som måste dö snabbt imo.
Kan förstå att somliga ser det så. Men världsbygget, striderna, animationerna, atmosfär/stämning, ljud och variation är i världsklass. Vissa punkter är det till och med bäst i klassen på.
Uppföljaren kan bli magisk, på riktigt.
Så mer innehåll tas gärna emot av undertecknad. 😇
Förutom Hogwarts och Hogsmeade (som var en magisk upplevelse) var ju hela världen en stor copy paste smörja, varenda fight var skjut röd/gul eller liknande för att förstöra en sköld innan du kan döda en fiende extremt repetetiva strider. Varje grotta såg likadant, varje pussel likadant. fånga djur var en, två eller 3 knapptryck av samma input.
Förstår att man kan gilla ett spel, men världsklass på några punkter var det inte.
Förutom Hogwarts och Hogsmeade (som var en magisk upplevelse) var ju hela världen en stor copy paste smörja, varenda fight var skjut röd/gul eller liknande för att förstöra en sköld innan du kan döda en fiende extremt repetetiva strider. Varje grotta såg likadant, varje pussel likadant. fånga djur var en, två eller 3 knapptryck av samma input.
Förstår att man kan gilla ett spel, men världsklass på några punkter var det inte.
Alla animationer som finns strösslade överallt, den övergripande designen och ljudbilden är världsklass. Samt Hogwarts och Hogsmeade då. 😇
Striderna blir vad man gör de till. Det finns mängder av roliga spells som går att kombinera på massor av kreativa sätt. Om man spelat striderna likt hur du beskrlver så får man skylla sig själv. Det är inte spelets fel.
Copy paste stämmer väl på ett sätt, men samtidigt är det så alla öppna världar fungerar. Men tack vare den underbara designen och stämningen så funkar det för mig. Att flyga fram med kvasten en mörk natt i vinter månad och se alla tända ljus i små byar runt omkring är myspys.
Mängden sidoaktiviteter som samtliga känns naturliga och logiska i världen är imponerande. Visst, det kan bli tjatigt och för mycket om man ocdar, men jag som tar det pö om pö när jag känner för det finner glädje här.
Room of requirement är pricken över i:et. Fullt anpassningsbart ända in på stämningen. Ända gången i ett spel där jag faktiskt använt och uppskattat funktionen att inreda något. Njuter när jag kommer tillbaka dit och fixar med loot, brygger potions, skördar plantor och tar hand om mina djur. ❤️
Ännu en dag i paradiset.