Vilket är det bästa fps som jag inte spelat?
@maq777 No One Lives Forever 2 ser jag inte på din lista, det är ett fint spel, kräver dock lite mixande för att få det att flyga buggfritt på modern PC (se PC Gaming Wiki)
Samt Vietcong har en Single-Player kampanj som är ganska speciell, länge sedan jag spelade det dock så vet inte hur väl det har åldrats.
@maq777 No One Lives Forever 2 ser jag inte på din lista, det är ett fint spel, kräver dock lite mixande för att få det att flyga buggfritt på modern PC (se PC Gaming Wiki)
Samt Vietcong har en Single-Player kampanj som är ganska speciell, länge sedan jag spelade det dock så vet inte hur väl det har åldrats.
NOLF2 har jag verkligen på min radar. Det ska jag ta upp en dag. Tack.
Vietcong har jag faktiskt spelat ut (xbox). Jag lägger till det på min lista. Anledningen att det inte fanns med är att jag spelade det innan jag började föra detaljerade anteckningar. Men jag vet att jag spelat klart det. Jag gillade det, iallafall då (vet inte heller hur bra det håller). Tack för påminnelsen.
Har börjat lira Escape From Tarkov igen, och har väldigt kul. På torsdag kommer dessutom en stor patch med en massa nya intressanta features. PvP-läget är väldigt svettigt, men kan varmt rekommendera PvE-läget, som går att köra cooperative med vänner.
Det finns dock inte direkt något slut på spelet, så det är ingenting man kan "bocka av" och avsluta på traditionellt vis.
Google var inte en grej när jag köpte Trespasser så istället för att bli avskräckt av en persons åsikter så köpte jag och njöt av ett fantastiskt spel
Jag älskade trespasser när det kom och jag kunde spela det men "A technological disaster and thoroughly broken game". stämmer helt och hållet bättre att se igenom det på tuben än att behöva genomlida det igen för det har åldrats ännu sämre än det i det. Finns några bra genomgångar av det med som förklarar allt runt omkring spelet som är sevärda också.
Vill fortfarande ha ett nytt Trespasser men klarar mig fint utan armfysiken och tatueringen.
The Owls Are Not What They Seem
Finns ett annat också som är lite mindre känt, "kiss psycho circus: the nightmare child". Säljs inte någonstans längre. Går bara att köpa på fysisk skiva som begagnat. Släpptes till dreamcast också. Är väl inget mästerverk, men gillar du oldschool fps kan jag ändå rekommendera en genomspelning om du lyckas få tag i det.

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Jag har hört mycket bra om RoboQuest. Men jag bråkar med mina inre förutfattade meningar (det ser ut som en barnspel). Jag förstår att det är bra. Men, du vet säkert hur svårt det är att bryta med sina fördomar.
Det är inte avskrivit, men inte heller högst på hype-listan.
Yep, vet precis vad du menar. Hade samma för Raft men otroligt glad att jag gav det spelet en chans, riktigt bra spel även det trots att det mer såg ut som ett spel för småbarn.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Hej vänner. Nu har jag spelat ut Clear Sky. Jag tyckte inte heller detta stalker var särkilt bra, men aning bättre än första. Det jag gillade var att det var mer linjärt och lättare uppdragssystem. Även om jag gick solo så verkade factionsystemet blivit mer upphottat.
Tack för tipset iallafall. Kommer även spela sista delen innna 2:an släpps (så helt kassa är dem inte).
Tack för tipsen grabbar. Nu har jag också kört igenom SoF 2. Gillade båda spelen så himla mycket. Vilken resa. Vilket röj. Extra roligt är att tvåan i princip har samma story som COD: BLOPS 6 som jag spelade igenom samtidigt. En bra story är en bra story. Varför göra det svårare än så...
Tack för tipsen grabbar. Nu har jag också kört igenom SoF 2. Gillade båda spelen så himla mycket. Vilken resa. Vilket röj. Extra roligt är att tvåan i princip har samma story som COD: BLOPS 6 som jag spelade igenom samtidigt. En bra story är en bra story. Varför göra det svårare än så...
Jag hade gärna haft ett riktigt SOf3, Sof Payback är ett hemskt spel nämligen. Hemskt.
I framtiden hoppas jag att jag möjligen kan göra en "egen uppföljare", men det är långt tills dess. Jag börjar producera ett annat eget FPS nästa år, jag skall se om att skicka det till dig när det är klart.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Mitt Trespasser förslag blev ju sågat (Buuu) Men har du testat Strife? Blandning mellan FPS och rollspel som jag verkligen gillade när det begav sig, finns på GoG för typ 30 spänn.
Ja, Trespasser ligger långt ner på listan... Men, jag har bara hört gott om Strife. Det är lite konstigt att jag missat det. Men jag antar att jag var allt för upptagen med att spela Quake när det släpptes. Det kommer jag nog spana in framöver. Tack.
Jag hade gärna haft ett riktigt SOf3, Sof Payback är ett hemskt spel nämligen. Hemskt.
I framtiden hoppas jag att jag möjligen kan göra en "egen uppföljare", men det är långt tills dess. Jag börjar producera ett annat eget FPS nästa år, jag skall se om att skicka det till dig när det är klart.
Jag spelade ju som sagt var Payback först. Tyckte det var helt ok för sin tid ändå. Men nu så här i efterhand kan jag ju se att det inte var mer än en bagatell i serien.
Säg bara till när du vill dela med dig!!! Jag älskar spel.
Ja, Trespasser ligger långt ner på listan... Men, jag har bara hört gott om Strife. Det är lite konstigt att jag missat det. Men jag antar att jag var allt för upptagen med att spela Quake när det släpptes. Det kommer jag nog spana in framöver. Tack.
Strife är mer känt nu än då typ, jag spelade det först för kanske 10, eller ja nu blir det 15 år sedan, då visste jag inte heller att det fanns.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Nu har jag spelat Roboquest till slut ett par gånger. Vilket röj. Vilka goa shotguns. Gillade det otroligt mycket. Nu behöver jag dock en paus. 15h på 2 dagar is enough...
Tack för tipset!!!
Gött!
Om du inte kört det än så lira Deep rock galactic!
Spelade själv 900 timmar mellan december och juni i år!
Grymt kul!
Gött!
Om du inte kört det än så lira Deep rock galactic!
Spelade själv 900 timmar mellan december och juni i år!
Grymt kul!
Måste man inte ha vänner för att spela det?
Måste man inte ha vänner för att spela det?
Absolut inte, andra spelare är underbara att spela med, aldrig varit med i ett så bra community innan.
Spelet uppmuntrar till bra sammarbete hela tiden även om man spelar med randos.
Kan dock rekommendera att man spelar de första 3-4 spelen själv så man inte bara springer efter andra folk utan att förstå vad man skall göra!
Nu har jag spelat Roboquest till slut ett par gånger. Vilket röj. Vilka goa shotguns. Gillade det otroligt mycket. Nu behöver jag dock en paus. 15h på 2 dagar is enough...
Tack för tipset!!!
Yw, kul du gillade det!
Absolut inte, andra spelare är underbara att spela med, aldrig varit med i ett så bra community innan.
Spelet uppmuntrar till bra sammarbete hela tiden även om man spelar med randos.
Kan dock rekommendera att man spelar de första 3-4 spelen själv så man inte bara springer efter andra folk utan att förstå vad man skall göra!
Känns som det blir lite så när hypen är över sedan länge och de som bara gillar spelet är kvar
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Vill du fortfarande ha tips på fps spel @maq777, eller har du fått nog? Har en del att dela med mig av om du vill. Har senaste tiden lirat en del äldre fps spel från Xbox 360 eran. Riktigt riktigt roliga och bra och känner att jag haft mycket roligare med dem än många nya, hög rolighetsfaktor. Finns en hel del glömda guldklimpar från den eran, eller bra spel som hyllades men som ändå glömdes bort i mängden av tunga releaser vi hade då. Ofta kan man hitta dem för rimlig peng också så man vågar chansa mer
Vill du fortfarande ha tips på fps spel @maq777, eller har du fått nog? Har en del att dela med mig av om du vill. Har senaste tiden lirat en del äldre fps spel från Xbox 360 eran. Riktigt riktigt roliga och bra och känner att jag haft mycket roligare med dem än många nya, hög rolighetsfaktor. Finns en hel del glömda guldklimpar från den eran, eller bra spel som hyllades men som ändå glömdes bort i mängden av tunga releaser vi hade då. Ofta kan man hitta dem för rimlig peng också så man vågar chansa mer
Jag tar fortfarande emot förslag. Med en bra motivering kan de hamna högre på backloggen. Men du, glöm inte kolla listan med redan avklarade spel. 360-eran kan vara min favorit, så jag har redan spelat mycket därifrån.
Alien Isolation, ett av de bästa spelen jag spelat
Nu har du nog glömt att läsa orginalinlägget. Finns redan i listan av avklarade spel. Dock inte ett av mina bästa...
Wishlista detta också
Liknar Trepang2, som är en av förra årets absoluta favoriter för mig. Men detta ser inte lika estetiskt coolt ut. Men, jag ska kolla upp detta mer.
Liknar Trepang2, som är en av förra årets absoluta favoriter för mig. Men detta ser inte lika estetiskt coolt ut. Men, jag ska kolla upp detta mer.
Väntar fortfarande på att Trepang2 skall gå ner lite mer i pris innan jag slår till på det, men Echo är snabbare och betydlig mer öppet, grafiken kanske inte ser ut som det bästa, men man bryr sig inte om det när man spelar då allt annat i spelet är så galet bra!
Echo har ju också ett demo om du vill testa!
Några rekommendationer eller snarare must play:
Unreal (1998)
Star trek: Elite force 1-2 (första spelet är bättre men 2:an är klart värd en genomspelning).
Heretic
Hexen
Clive barkers undying
Nu har jag spelat Heretic från den nyligen släppta remake-samlingen. Jag tycker inte det är bra. Allt känns bara som en tafflig re-skin av Doom. Vapnen känns som Doom, de ser bara lite annorlunda ut. Och sedan har spelet spelhistoriens sämsta bandesign. Jag var vilse 95% av tiden. Hade inte särkilt roligt.
Men tack för tipset, typ. Jag gissar att jag kommer spela Hexen härnäst.
Ej spelat själv, men rougelike FPS som sägs vara bra.
https://store.steampowered.com/app/3156770/Witchfire/
https://www.youtube.com/results?search_query=witchfire+fps+re...
Ej spelat själv, men rougelike FPS som sägs vara bra.
https://store.steampowered.com/app/3156770/Witchfire/
https://www.youtube.com/results?search_query=witchfire+fps+re...
Jag kommer att spela det. Det har varit på min radar en längre tid. Men, jag vägrar spel som inte är ordentlig släppta. Jag är också sjukt känslig för buggar. Så jag inväntar åtminstone 1.0 releasen.
Men jag tackar för tipset.
Jag kommer att spela det. Det har varit på min radar en längre tid. Men, jag vägrar spel som inte är ordentlig släppta. Jag är också sjukt känslig för buggar. Så jag inväntar åtminstone 1.0 releasen.
Men jag tackar för tipset.
Topp. Jag är likadan. Finns så mycket spel och annan att göra så när 1.0 kommer kan man lira. Avvaktar Hades 2 av samma anledning.
I alla fall. Det här är ju ett FPS, men inte ett "riktigt" FPS om du förstår utan ett Pussel-FPS, The Talos Principle 1 och 2. Inget skjutande, men det är förstaperson i alla fall
Och vill du ha en riktig utmaning så har du "The Witness". Ett spel jag lirar lite då och då, men tveksam om jag någonsin kommer bli klar.
Nu har jag spelat Heretic från den nyligen släppta remake-samlingen. Jag tycker inte det är bra. Allt känns bara som en tafflig re-skin av Doom. Vapnen känns som Doom, de ser bara lite annorlunda ut. Och sedan har spelet spelhistoriens sämsta bandesign. Jag var vilse 95% av tiden. Hade inte särkilt roligt.
Men tack för tipset, typ. Jag gissar att jag kommer spela Hexen härnäst.
Det är gamla spel men kult-klassiker.
Tråkigt att det inte föll i smaken, och då har nightdive studios ändå gjort om leveldesignen lite från originalet samt kryddat med egna episoder.
Hexen är mer komplext, så inte säkert du kommer gilla, men tar ut svängarna mer.
Jag hoppas du hittar något du tycker om
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Topp. Jag är likadan. Finns så mycket spel och annan att göra så när 1.0 kommer kan man lira. Avvaktar Hades 2 av samma anledning.
I alla fall. Det här är ju ett FPS, men inte ett "riktigt" FPS om du förstår utan ett Pussel-FPS, The Talos Principle 1 och 2. Inget skjutande, men det är förstaperson i alla fall
Och vill du ha en riktig utmaning så har du "The Witness". Ett spel jag lirar lite då och då, men tveksam om jag någonsin kommer bli klar.
The Witness har jag redan klarat av. Ganska många år sedan nu. Men jag minns att det var en trevligt utmaning i första 30 timmarna. Sedan slet jag mitt hår och svor i den återstånde tiden. Det var j-vligt svårt på slutet...