Path of Exile 2 slår rekord med över 500 000 spelare samtidigt

Robot
Path of Exile 2 slår rekord med över 500 000 spelare samtidigt

Path of Exile-uppföljaren går från klarhet till klarhet.

#Grinding-Gears-Game, #Paht-of-exile-2

Medlem

Diablo 4 dåligt. Path of Exlie 2 bra.

så nu har jag sagt det så nu behöver vi inte några mer såna kommenterar. det här är i förebyggande syfte

Medlem

Tycker det är trevligt å spela med sonen på 8 år i soffan. Tycker det funkat bra sedan igår lördag.
Men vi myser mest på i lugn å ro.

Medlem

Hur funkar det, finns early access i f2p eller är det bara förköpen av olika versioner som ger tillgång?

Medlem

Blir att testa när spelet släpps

Medlem

Det var väl ganska väntat?

Medlem
Medlem
Skrivet av multijuice:

Hur funkar det, finns early access i f2p eller är det bara förköpen av olika versioner som ger tillgång?

Du behöver köpa något av paketen, men man får med in-game valuta så om man tänkt spendera på stash tabs och dylikt så blir det i praktiken gratis.

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Gillar det som fan. Extremt snygg design på allt och chonky combat.
Något trånga levels kan jag tycka dock.

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska tycka än så länge. Detta med att man kan body blocka varandra även bli intryckt i ett hörn av fiender är duktigt störande.

Även att bossarna ska hanteras som Dark souls bossar med konstant timade dodges är något jag inte väntade mig.

Först när jag försökte spela det som ett vanligt ARPG så dog jag rätt ofta men om man bara är alert med space knappen och konstant tittar efter fienders attack signaler så går det så sjukt mycket bättre. Inte kanske det jag vill ha i ett POE2 men jag ska spela mer och mina intryck kommer säker förändras.

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Medlem

Roligt!

Jag har börjat med Wow classic så jag har att göra en tid framåt. Men det blir lätt att köra detta till våren.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Vet inte riktigt vad jag ska tycka än så länge. Detta med att man kan body blocka varandra även bli intryckt i ett hörn av fiender är duktigt störande.

För att du inte lärt dig hur man spelar. "störande" att du inte kan springa igenom andra spelare/fiender gör det hela lite mer taktiskt. GIT GUD

Medlem

Ring mig när spelet är klart

Medlem
Skrivet av Dunder:

Du behöver köpa något av paketen, men man får med in-game valuta så om man tänkt spendera på stash tabs och dylikt så blir det i praktiken gratis.

Tackar. Snabbkollade bara på Steam och var inte helt pedagogiskt.

Medlem
Skrivet av dafuq:

För att du inte lärt dig hur man spelar. "störande" att du inte kan springa igenom andra spelare/fiender gör det hela lite mer taktiskt. GIT GUD

Kommer ändå störa mig på att folk kan oventandes blockera en så man inte kan ducka undan skada. Du kan inte begära att alla man ska spela med måste vara helt 100% synkade. Att man inte kan springa igenom fiender kan jag köpa men att spelare kan göra livet surt för varandra i trånga gångar och under boss fighter är bara drygt.

signatur

Denim demon.

Medlem

Det som stör mig mest är att fiender kan knuffa runt en vilket känns som lag.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Även att bossarna ska hanteras som Dark souls bossar med konstant timade dodges är något jag inte väntade mig.

Först när jag försökte spela det som ett vanligt ARPG så dog jag rätt ofta men om man bara är alert med space knappen och konstant tittar efter fienders attack signaler så går det så sjukt mycket bättre. Inte kanske det jag vill ha i ett POE2 men jag ska spela mer och mina intryck kommer säker förändras.

Ska bli väldigt intressant att se hur det utvecklas för den anledningen. Har bara sett filmklipp hittills och det verkar vara väldigt annorlunda första spelet rent designmässigt (långsammare och mer metodiskt). Trodde definitivt inte att de skulle gå i den här riktningen.

Medlem

Överlag har jag roligt. Känner mig investerad i quests och story. Grafiken ömsom bra, ömsom riktigt kass. Röstskådespelet är för det mesta ett skämt. Trånga kartor och irriterande laddningstid på mycket. Ganska ofta känns det som karaktären springer på is!

signatur

Burn in the light.

Medlem

Gött spel på alla plan och lagom svårt. Ingen one button win som i diablo 4. Här måste man spela strategisk. Lätt 10 av 10.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Ska bli väldigt intressant att se hur det utvecklas för den anledningen. Har bara sett filmklipp hittills och det verkar vara väldigt annorlunda första spelet rent designmässigt (långsammare och mer metodiskt). Trodde definitivt inte att de skulle gå i den här riktningen.

Precis så jag tänker också. Jag var helt enkelt inte med på riktningen de vill ta med poe2. Jag säger absolut inte att det måste vara något sämre men jag förstår att många blev rätt tagna på sängen av hur annorlunda det faktiskt är. Jag började med att klicka runt med musen men insåg rätt fort att använda WASD var rätt väg att gå. Bara det är rätt annorlunda i sig.

Som jag skrivit innan så kommer jag spela mycket mer så får se vart det landar men än så länge är det både sött och salt.

signatur

Denim demon.

Medlem

Frågan för mig är, PoE2 eller Titan Quest 2?
Diablo 4 gillar jag inte så värst.

Medlem

Har endast kommit till lvl 10 på min sorcerer så att ge betyg vore ju inte rätt. Tycker spelet varit mycket bra hittils. Ser mig själv plöja många timmar i denna EA titel och hoppas detta blir något jag kan hoppa in och köra i många år framöver. Som sagt lvl10 bara så vi får se..

Medlem

Jag blev glad över att det verkligen känns annorlunda från PoE1. Är lvl8. Provar witch och kör skeletal minions och contagion. Samma spells isch men ändå så olika spelstil. Jag är riktigt taggad på att se hur endgamet ser ut när jag kommer dit.

Medlem

Är helt såld på spelet. Den nya inriktningen med lite mer tyngd och strategi är perfekt för mig. Har en mercenary på lvl 15 efter kanske 6-7h sammanlagd speltid. Tycker storyn och uppdragen hittills är bra. Håller inte alls med om att rösterna är ett skämt. Kanske inte bäst klassen men klart godkänt. Striderna är dock spelets starkaste kort. Hur man kan experimentera med alla skills och kombinera dom med varandra på roliga sätt.

Framförallt är jag förvånad över hur pass bra det ändå ser ut grafiskt och att det flyter på utan problem på Xbox SS. Stort plus för att det finns en hel del grafiska inställningar att pilla med även på konsol.

Detta kommer nog vara mitt spel ett bra tag framöver.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Diablo 4 dåligt. Path of Exlie 2 bra.

så nu har jag sagt det så nu behöver vi inte några mer såna kommenterar. det här är i förebyggande syfte

Äh. Diablo 4 bra. Path of exile bra. Man måste liksom inte välja en av dem.

Medlem

Borde man spela ettan först? Eller är det bara att hoppa rätt in?

Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Early access för TQ2 kommer nån gång i vinter, ser fram i mot det
Ser riktigt bra ut.

Skrivet av Laddemannen:

Borde man spela ettan först? Eller är det bara att hoppa rätt in?

Det är väl bara köra.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har tyvärr inte haft möjlighet att spela mer än 3-4 timmar! Men hittills har det varit väldigt kul!

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Äh. Diablo 4 bra. Path of exile bra. Man måste liksom inte välja en av dem.

håller med! älskar Diablo 4 och PoE2. riktigt jävla bra spel båda två

Medlem
Skrivet av StenmanJones:

För min del så ser jag fram emot Titan Quest 2, eftersom de enligt utsago skall ha kvar samma character development system som i TQ1 och Grim Dawn, med dual masteries.

PoE2 har jag kört hela helgen nu. Det är betydligt bättre än PoE1 tycker jag. Bra flow och bra motstånd i combat. Inte easy mode som i Diablo 4 var vid release, där man sedan gick och patchade det att bli ännu enklare efter spelarantalet dog ut. Som om det var problemet till att börja med.

Allt är inte positivt dock. Jag är inte ett fan av gems skillsystemet. Dessutom så har GGG inte lyckats implementera ett lootfilter i PoE2 trots att det var ett av de största bristerna med PoE1. Inte ens de simpla filter man hittar i Diablo eller Grim Dawn. Inget alls finns det in game. Man kommer fortfarande vara beroende av externa filer genererat av tredjepartsprogram. Detta kommer vara extra irriterande för de som sitter på konsol. PoE veteraner brukar tycka att PoE har det bästa Loot filtret och refererar då till nämnda tredjeparts program, men finns det inte inbyggt i spelet så existerar det inte, punkt och slut.

Gold standard för loot filter skulle jag säga är Last Epoch som har en bred och detaljerad loot filter editor inbyggt direkt i spelet.

Men bortsett från detta så har jag kul och kommer tåga på mot maxlevel för att testa endgame.

123
Skriv svar