Inaktiv
Vilket grafikkort?

Hej,
min kompis har följande moderkort:

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Spec...

Vilket är det "bästa" grafikkortet han kan sätta på den för en summa runt max 1500 kronor?


signatur

© Copyright by T@wo

Inaktiv

Eftersom moderkortet har PCI-e så kan han slänga in vilket kort som helst.

Lite beroende på vad han har för processor att matcha med så skulle jag nog säga att det bästa är 5770.
Beror även på nätagget, har han ett riktigt uselt så kanske det inte orkar med det kortet... 4770 är helt ok och kostar ca 900 kr, presterar som ett 4850 eller 9800GT typ.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Skrivet av PaddanL:

Eftersom moderkortet har PCI-e så kan han slänga in vilket kort som helst.

Lite beroende på vad han har för processor att matcha med så skulle jag nog säga att det bästa är 5770.
Beror även på nätagget, har han ett riktigt uselt så kanske det inte orkar med det kortet... 4770 är helt ok och kostar ca 900 kr, presterar som ett 4850 eller 9800GT typ.

Han har följande:

Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+ 2.21GHz

Nätaggregat: 370W

Så vilka av korten skulle fungera?


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

Det billigaste mainstream kortet är nog GTX 260 om jag inte är helt ute och surrar. Det kan du få för 1600-1700 som billigast just nu.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Ett GTX 260 eller HD5750 skulle vara mitt val:)

Inaktiv

För det här grafikkortet:

http://www.xfxforce.com/en-us/products/graphiccards/HD%205000...

står det att det behövs minst ett nätaggregat på 450W och han har 370W. Betyder alltså att han måste köpa ett nytt nätaggregat ifall han vill ha ett nytt grafikkort? För jag antar att dom andra inte kräver mindre...


signatur

© Copyright by T@wo

Inaktiv

Tillverkarna tar alltid i. Är hans nätagg av en fruktansvärt dålig kvalitet kanske det kan bli problem, men förmodligen inte. I alla fall in på kort sikt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Ok, tack för hjälpen!


signatur

© Copyright by T@wo

1
Skriv svar