Ny Lego Mario Kart-modell flaggas 18+
Ser ju riktigt bra ut (något som också innebär att den inte ser ut som lego heller... Och därmed att den förlorar en hel del av charmen gällande lego.)
Och ändå rätt så stor, 22 cm hög, 32 cm lång och 19 cm bred.
Men inget jag skulle lägga ner 2 150 kr på. De passar bättre i en spargris för att köpa något vettigare.
Som ett grafikkort för 35 000 kr. Inte.
I ärlighetens namn så tror jag inte åldersrekomendationen på Lego är för svårighetsnivån alls. Jag tror det är ett sätt för Lego att hjälpa föräldrar att köpa mindre askar åt kidsen med förevändningen att de största är för svåra för barnet ifråga, då slipper föräldrarna tjatet om den fetaste Technicbilen och barnet nöjer sig med den asl som det står 9+ på istället.
Jamenar.... kan du bygga en 9+ ask är 18+ samma sak bara större o tar längre tid, allt handlar ju om att läsa instruktioner som är supertydliga. Modulhusen eller som Mariobilen är ju långt ifrån komplicerade byggen alls. Priserna är höga på Lego ja men kvaliten på deras byggen är superb faktiskt.
I ärlighetens namn så tror jag inte åldersrekomendationen på Lego är för svårighetsnivån alls. Jag tror det är ett sätt för Lego att hjälpa föräldrar att köpa mindre askar åt kidsen med förevändningen att de största är för svåra för barnet ifråga, då slipper föräldrarna tjatet om den fetaste Technicbilen och barnet nöjer sig med den asl som det står 9+ på istället.
Jamenar.... kan du bygga en 9+ ask är 18+ samma sak bara större o tar längre tid, allt handlar ju om att läsa instruktioner som är supertydliga. Modulhusen eller som Mariobilen är ju långt ifrån komplicerade byggen alls. Priserna är höga på Lego ja men kvaliten på deras byggen är superb faktiskt.
Verkligen. Hade en kille i gymnasiet som skröt om att han byggde vuxenlego redan som 5 åring. lol. Skämt åsido finns väl mycket som spelar in här. Dels tidsaspekten men också att de just faktiskt vill rikta sig till äldre och inte endast förknippas med pirater och ninjor typ.
Råkade förboka... proshop tar 1690.- Blir ett bra ppk
Men åldersklassificeringen är väl också tanken vilka som uppskattar. 18+ är ju ofta saker som är mer för att stå i hyllan som modeller.
Så tänkt målgrupp helt enkelt och mindre svårighetsgrad förutom för de yngsta.
Vill man ha svårt ska man ju köpa några av deras konkurrenter med lite dåliga manualer
Vill man ha svårt ska man ju köpa några av deras konkurrenter med lite dåliga manualer
Började bygga ett stort skepp från Aliexpress, det är nice men man får gissa delar... finns ju custom sets med flera hundra tusen delar, bara söka på "moc bricks" + pris över tusen dollar så kan man beställa hem the build of a liftime (nightmare of a lifetime?)
Började bygga ett stort skepp från Aliexpress, det är nice men man får gissa delar... finns ju custom sets med flera hundra tusen delar, bara söka på "moc bricks" + pris över tusen dollar så kan man beställa hem the build of a liftime (nightmare of a lifetime?)
Jag har köpt från bluebrixx, de flesta kanon men så köpte jag Star Trek Enterprise. Delarna låg i alla påsar så slutade med en hög med 2000+ delar på bordet... Så trodde jag några saknades, mailade dom, dom skickade direkt utan strul, så hittade jag dom.... fastsättande i en av kartongerna i kartongen.