Killing Floor 3 försenas efter kritik från speltest
Ett slutet alphatest några veckor innan release?... Inte konstigt att spelet behöver mer tid. Alpha är vanligtvis lååångt innan release å sen har vi beta. Tror spelindustrin dom kan sälja ofärdiga spel till oss konsumenter? Det skjuter dom bara själva i foten å så va det förtroendet förbrukat.
Tror spelindustrin dom kan sälja ofärdiga spel till oss konsumenter?
Det är bevisat sedan länge att spelindustrin kan.
Varför börjar det kännas som standard hos spelutvecklare att tycka det är okej med uppföljare till spel som är sämre än dess föregångare? Jag kan liksom inte fatta hur de resonerar.
Tror knappast att någon spelutvecklare går in med inställningen att göra en sämre uppföljare, det är nog oftast andra faktorer som påverkar. Men jag håller med dig, är inte heller supertaggad just nu.
Jag testade det, och det var verkligen inget vidare. INGET var förbättrat från 2:an, snarare försämrat, och då var jag ändå optimistiskt inställd.
Såg lite gameplay, såg verkligen meh ut. Väldigt generiskt pang pang spel. Kanske dumt att säga, men fick lite indie game vibbar, typ som om några polare installerat unity3D och kastat ihop något 😬
Kommer ihåg ettan på 00-talet, en mod som senare plockades upp av Tripwire och putsades till, goda tider! Känns lite som TW-eran är förbi men attans vad stämningsfullt Red Orchestra var och modden Darkest Hour. Klonka t-34or i en Panzer IV eller Tiger, mumma!
Va ganska sen på att hoppa på första spelet, kommer ihåg att de hade en gratis helg på Steam då jag testade det och blev såld direkt!
Tyckte också 2an va bra men den saknade något som 1an hade.
Tror knappast att någon spelutvecklare går in med inställningen att göra en sämre uppföljare, det är nog oftast andra faktorer som påverkar. Men jag håller med dig, är inte heller supertaggad just nu.
Nä, det tror givetvis inte jag heller, men man tycker ju att när man gör en uppföljare så ska baslinjen vara att ingen detalj i spelet ska vara sämre än föregångaren. Det ska liksom vara utgångspunkten. Sedan ska man putsa, förbättra och lägga till utifrån den baslinjen. Lever man inte upp till det så ska man väl för f-n inte släppa spelet heller. Då kan man ju räkna ut med lilltån hur mottagandet kommer bli.
Men det verkar betydligt vanligare att man tar genvägar, tar bort, har mindre detalj, mindre innehåll osv. Ungefär som att det räcker med högre upplösta texturer och sen är resten lite skitsamma.