Killing Floor 3 försenas efter kritik från speltest

Robot
Killing Floor 3 försenas efter kritik från speltest
Releasehästryttare

Kollade på gameplay från testet och håller med om att det behöver mer arbete.

Medlem

Det är nästan förväntat idag att det är fel...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ett slutet alphatest några veckor innan release?... Inte konstigt att spelet behöver mer tid. Alpha är vanligtvis lååångt innan release å sen har vi beta. Tror spelindustrin dom kan sälja ofärdiga spel till oss konsumenter? Det skjuter dom bara själva i foten å så va det förtroendet förbrukat.

Medlem

Jag testade det, och det var verkligen inget vidare. INGET var förbättrat från 2:an, snarare försämrat, och då var jag ändå optimistiskt inställd.

Medlem

Älskade 2an när det släpptes. 3an ser katastrofalt ut!

Det är lika bra att lägga ner och börja om på nytt. Allt ser sämre ut än 2an.

Medlem
Skrivet av Divion:

Tror spelindustrin dom kan sälja ofärdiga spel till oss konsumenter?

Det är bevisat sedan länge att spelindustrin kan.

Medlem

Varför börjar det kännas som standard hos spelutvecklare att tycka det är okej med uppföljare till spel som är sämre än dess föregångare? Jag kan liksom inte fatta hur de resonerar.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Varför börjar det kännas som standard hos spelutvecklare att tycka det är okej med uppföljare till spel som är sämre än dess föregångare? Jag kan liksom inte fatta hur de resonerar.

Tror knappast att någon spelutvecklare går in med inställningen att göra en sämre uppföljare, det är nog oftast andra faktorer som påverkar. Men jag håller med dig, är inte heller supertaggad just nu.

Medlem
Skrivet av jk78ki:

Jag testade det, och det var verkligen inget vidare. INGET var förbättrat från 2:an, snarare försämrat, och då var jag ändå optimistiskt inställd.

Såg lite gameplay, såg verkligen meh ut. Väldigt generiskt pang pang spel. Kanske dumt att säga, men fick lite indie game vibbar, typ som om några polare installerat unity3D och kastat ihop något 😬

Medlem

Hur har denna serie inte dött ut? tvåan var ju så enformig....

Medlem

Kommer ihåg ettan på 00-talet, en mod som senare plockades upp av Tripwire och putsades till, goda tider! Känns lite som TW-eran är förbi men attans vad stämningsfullt Red Orchestra var och modden Darkest Hour. Klonka t-34or i en Panzer IV eller Tiger, mumma!

Medlem

Borde inte vara svårt att göra rätt när de vet exakt vad deras spelare vill ha.

Releasehästryttare
Skrivet av heady89:

Kommer ihåg ettan på 00-talet, en mod som senare plockades upp av Tripwire och putsades till, goda tider! Känns lite som TW-eran är förbi men attans vad stämningsfullt Red Orchestra var och modden Darkest Hour. Klonka t-34or i en Panzer IV eller Tiger, mumma!

Va ganska sen på att hoppa på första spelet, kommer ihåg att de hade en gratis helg på Steam då jag testade det och blev såld direkt!

Tyckte också 2an va bra men den saknade något som 1an hade.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Tror knappast att någon spelutvecklare går in med inställningen att göra en sämre uppföljare, det är nog oftast andra faktorer som påverkar. Men jag håller med dig, är inte heller supertaggad just nu.

Nä, det tror givetvis inte jag heller, men man tycker ju att när man gör en uppföljare så ska baslinjen vara att ingen detalj i spelet ska vara sämre än föregångaren. Det ska liksom vara utgångspunkten. Sedan ska man putsa, förbättra och lägga till utifrån den baslinjen. Lever man inte upp till det så ska man väl för f-n inte släppa spelet heller. Då kan man ju räkna ut med lilltån hur mottagandet kommer bli.

Men det verkar betydligt vanligare att man tar genvägar, tar bort, har mindre detalj, mindre innehåll osv. Ungefär som att det räcker med högre upplösta texturer och sen är resten lite skitsamma.

1
Skriv svar