Monster Hunter Wilds visar nästa månads monstertillskott
Ser fram emot det här något enormt! Även teasern för Title update 2 var inte dålig minst sagt Nu behöver dock Capcom se till att fortsätta slipa på sin optimering men främst göra spelet väldigt mycket svårare. Hunts är för snabba och spelet är överlag alldeles förlåtande, det finns liksom ingen utmaning att hämta här än så länge.
vad är det för prestanda problem? jag antar du inte försöker spela på en brödrost? =D
https://www.youtube.com/watch?v=0yhacyXcizA
det här händer för alla och inte bara folk som har en "brödrost"
Spelat detta från release och kan tycka, ett väldigt bra spel, ger man det lite tid kan det bli riktigt bra!
På ps5 så tycker jag tekniken fungerar bättre förutom att det ofta är struligt att joina andra spelare.
"game full" fast att man ninja tryckte på join 1 sekund efter man sökte
vad är det för prestanda problem? jag antar du inte försöker spela på en brödrost? =D
Har prestanda problem med en 9800x3d och en rtx 5070 ti. Reframework fixar det lite
Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2
Har prestanda problem med en 9800x3d och en rtx 5070 ti. Reframework fixar det lite
I9 14900 och 4090 har inge problem alls jag inte typ 120 till 150 fps med DLAA 5120x1440p allt max
I9 14900 och 4090 har inge problem alls jag inte typ 120 till 150 fps med DLAA 5120x1440p allt max
Med eller utan frame gen
Alltså folk har olika hårdvara, olika mjukvara, olika perspektiv av vad som är bra performance.
Spelet fungerar olika för alla olika kombinationer.
Olika olika olika.
Önskar folk kunde inse detta. 😆
Om ett spel fungerar bra på en persons system antar de att det är likadant för alla. Så när de ser klagomål online tänker de: "Vad fan pratar folk om? Det funkar ju perfekt för mig!"
Å andra sidan kanske vissa spelare har äldre eller mindre optimerade system och inte inser att deras prestandaproblem inte är universella. Det här skapar en uppfattningsklyfta.
Samtidigt, när folk har lagt pengar på något de sett fram emot vill de inte känna att de gjort ett dåligt val. Så när de ser kritik tar de det som ett personligt angrepp istället för feedback på produkten. Det leder till att de hanterar den inre konflikten genom att försvara spelet istället för att erkänna dess brister. "Sunk cost fallacy" spelar också in. Eftersom de redan har spenderat pengar känns det obekvämt att erkänna att det kanske var slöseri.
Spelet är onekligen kul, men som fantast av MH:World så känndes det som att något tappades til Wilds. Kom till endgame och man var typ klar ett par dagar senare, i World så grindeade jag i 2-3 veckor för att nå mål, i Wilds så var det klart vecka 1. Hoppas att title-updates och den nästintill garanterade expansionen kan göra detta till ett spel man lirar i år och inte veckor.