Svenska Switch 2-priset: 6 795 kronor – 1 000 kronor för Mario Kart World

Medlem

Bokade på spelbutiken för 6499:- inkl Mario Kart 🙏

Kort därefter stack det iväg till 7249:-

Tråkigt att det ska kännas som budgivning när man köper konsol.

Medlem
Skrivet av dyb:

Retrospelbutiken.se;

5849kr kostade standardversionen i några sekunder. jag skulle precis köpa den så stack priset upp till 5999kr.

Mariokart bundeln 6399kr ....sen stack den upp till 7199kr.

1059kr för Pro kontrollen (billigaste jag hittat den)

Annars har dom väldigt bra priser.

629kr för kameran
259kr för joy-con grip charger
939kr för joy-con par
519kr för 1 joy-con
259kr för case

De körde 5749:- + 69:- frakt till och med, bokade en där.

Sedan hade Komplett Benify och Mecanat-rabatt på Mario Kart bundle för 5992:-, så bokade en där med. Har även blivit inbjuden av Nintendo att köpa en i nästa vecka när de öppnar förbokningar på My Nintendo för €470. Så har säkrat upp bra deals till mig, kompis och fästmö

Bergsala-skatten är ju hutlös i denna vända tyvärr. Bättre att boka från Spanska Amazon eller liknande för 530-540€ med frakt för Mario Kart Bundle.

Medlem
Skrivet av KalleKlas:

Förlåt, men ingen 3-barns mamma kommer att lägga ungefär 7000 på en ny Nintendo låda, det här kommer bara få casuals att köpa Switch 1 istället. Massiv blunder.

Jag misstänker att Nintendo blir jätteglada om folk fortsätter att köpa Switch 1 istället. För dom vill sälja Switch 1 så länge dom bara kan. Själv så är allt klart och bokat nu. Så nu är det bara för mig att vänta. Sommaren är definitivt räddad!

Medlem

Med en oled skulle det priset varit okej för mig men verkligen inte med lcd

Medlem

Konsolpriset är ju vad det är men vet inte om spel i allmänhet och Nintendo-spel i synnerhet är tillräckligt givande för att vara värda 1000kr.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Med en oled skulle det priset varit okej för mig men verkligen inte med lcd

De kommer säkerligen släppa en Switch 2 OLED senare... undrar vad den kommer kosta? Som PS5 Pro?

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Ju mer info som kommer ut desto mindre intressant blir den.

Jupp. Jag hoppade ändå på hypetåget och tyckte det skulle bli spännande med en ny konsollansering.. men fan Nintendo, en usel kamera, chat med urusel videokvalité och nu priser som är käpp rätt åt helvete.
Tänkte annars jag skulle köpa en version 1 och lägga undan tills man kan hacka den, men inte ens då känns det värt.

Medlem

Fortfarande inga analoga triggers? Blir och vänta med tanke på priset, dollarn behöver nog ner till 3 kronor för att jag ska köpa.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

De kommer säkerligen släppa en Switch 2 OLED senare... undrar vad den kommer kosta? Som PS5 Pro?

Det bästa hade varit om Nintendo släppt konsolen endast för tvbruk. Alltså pro-kontrollen och en standard konsol till tvn, för oss som inte är intresserad av att spela bärbart.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Kostar den verkligen 480euro i övriga Europa? På finska elgiganten ligger den på 589 euro och bundeln går på 649 euro.

Bergsala är distributör i Finland också om jag inte missminner mej.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

1000 jävla spänn!? Skit på dig nintendo. Blir att emulera istället

Alltså fortsätter ni med vad ni skulle ha gjort endå. Och prioritera andra saker än spel i livet.

Medlem

Satsar på att importera. Vill inte stödja vårt system här i Sverige ekonomiskt, då allt tycks vara minst 20% dyrare i Sverige förutom bensin. Vansinnigt att just vi svenskar ska åläggas vansinniga straffskatter...

Medlem
Skrivet av PGR1985:

<Uppladdad bildlänk>

NU har de ökat till detta pris! 💸💸💸

haha det här är ett sånt skämt

Skrivet av kebbe:

Konsolpriset är ju vad det är men vet inte om spel i allmänhet och Nintendo-spel i synnerhet är tillräckligt givande för att vara värda 1000kr.

håller med 700kr hit eller dit gör inte så mkt för hårdvaran egentligen. bara mer att det låter mer. stora förlorarna är många föräldrar. min brorsas son tjatade VARJE DAG i 6månader om att han ville ha senaste iphone.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Kan de inte sälja en "switch 2 no screen edition" för halva priset för oss som bara spelar på tv:n !!??

Hade köpt. Enda gången skärmen används på min switch är när någon med småbarn är på besök. De föredrar att spela på en 6” skärm istället för 70” av någon anledning haha.

Medlem
Skrivet av Ikaruga:

Tror nog att jag skaffar en ny hobby. Har Nintendo glömt bort en av sina största konsumentgrupper: barnfamiljer. Eller är det bara högavlönade singelhushåll som får lov att vara med?

Microsoft, Sony och Nintendo har helt klart valt att göra spelkonsoler till ett statusobjekt

Köp Switch 1 det är det Nintendo vill. Dom förlorar inte på det här hur dom än gör.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Köp Switch 1 det är det Nintendo vill. Dom förlorar inte på det här hur dom än gör.

Köper man begagnat så förlorar de

signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Försöker sätta mig in i hur tullarna i USA påverkar priset i resten av världen men det är mycket att ta in och jag är inte helt påläst än. Sett några jämföra det med hur den japanska versionen i Japan är mkt billigare än den engelska pga av att annars skulle folk bara importera den engelska versionen därifrån. Tanken är väl att nuvarande priset ska matcha det amerikanska priset överallt även om -vi- inte har tullar som höjer priset.

Jag vet inte jag, med svag Yen och tullarna som är osäkra så kanske priset är ett sorts introduktionspris precis som vi ser med grafikkort idag och tids nog kanske det kan sänkas.

Men vad vet jag, andas copium och hopium för tillfället så jag blir yr.

Medlem

Med dom priserna blir det inget köp för min del iallafall

signatur

GPU: GeForce RTX 4080 SUPER | CPU: Ryzen 7 7800X3D | Mobo: ASUS TUF Gaming B650-PLUS | RAM: Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000MHz 32GB | CPU kylare: CM ML240L V2 ARGB

Medlem

Omodernt att vara kund till Nintendo

Ljusa sidan, ingen scalpning

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Köper man begagnat så förlorar de

Där fick dom så dom teg. Ha ha!

Medlem

Fyfan. Var superhype men den har dött.
Blir inte köp vid release.

It's not a lake, it's an ocean

Tack men nej tack då.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Majoren:

Satsar på att importera. Vill inte stödja vårt system här i Sverige ekonomiskt, då allt tycks vara minst 20% dyrare i Sverige förutom bensin. Vansinnigt att just vi svenskar ska åläggas vansinniga straffskatter...

B E R G S A L A är problemet skatten är inte 20%+ det skiljer typ 6% mot tyskland och 4% spanien vi har alltid haft en straffskatt i form av våran ”älskade” distributör från götet.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

dyb
Medlem
Skrivet av wargreymon89:

De körde 5749:- + 69:- frakt till och med, bokade en där.

Sedan hade Komplett Benify och Mecanat-rabatt på Mario Kart bundle för 5992:-, så bokade en där med. Har även blivit inbjuden av Nintendo att köpa en i nästa vecka när de öppnar förbokningar på My Nintendo för €470. Så har säkrat upp bra deals till mig, kompis och fästmö

Bergsala-skatten är ju hutlös i denna vända tyvärr. Bättre att boka från Spanska Amazon eller liknande för 530-540€ med frakt för Mario Kart Bundle.

jag lyckades få ett ex för 5999kr frakfritt på spelbutiken.se

men då hade retro den billigast hittils i sverige för 5818kr med frakt.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Så farligt dyr är den inte. Sen kan man inte direkt jämföra priserna med 5 år gamla konsoler, såklart att dom är billigare.

lol

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Alltså fortsätter ni med vad ni skulle ha gjort endå. Och prioritera andra saker än spel i livet.

Va?

Medlem

Ursäkta, wtf? Måste vara placeholderpris?

Medlem

449,99$ / 499,99$ - Nintendos sida
Best Buy och Gamestop har samma priser och spelen är billigare.

Det är Sverige som drar upp priserna som vanligt.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

För dyr för vad det är. Jag har en Switch och en Steam Deck, blir pass på denna.

Skriv svar