Passa på att beställ ”Metroid Prime 4 Beyond” på Nintendo Switch
Som ni säkert redan vet kommer det uppgraderingar till Switch spel, som drar nytta av prestandan som sitter i Switch 2.
Om du som konsument väljer att köpa ”Switch 2 Edition” av gamla spel, såsom Zelda Breath of the Wild och Tears of the Kingdom kommer switch-kassetten sitta i fodralet - med en uppgraderingskod.
Det som blir något märkligt är att Metroid Prime 4: Beyond får samma behandling trots att det ens inte fått datum för release. Alltså sitter switch-spelet i fodralet men det finns det en fördel, för du kan idag beställa Metroid Prime 4 Beyond för 550 kr. Eftersom uppgraderingen går på ca 100 kr (enligt japanska Nintendo) blir den totala kostnaden 650 kr istället för minst 799 kr som det troligtvis landar på vid release.
Så det är bara för er att förhandsboka spelet till Nintendo Switch - och om Switch 2 Edition landar på en liknande summa är det bara för er att avboka det innan release.
Bara ett tips - i tider när allt ökar i pris, mest för Nintendos produkter genom ”straffskatt” från Bergsala.
Lutar nog att jag nöjer mig med Switch1 versionen, dvs utan uppgraderingskod, borde inte kosta 799kr iaf.
Har tänkt om, kommer vänta tills något exklusivt switch 2 spel kommer innan jag funderar på skaffa switch 2.
Borderlands 4 som jag va också intresserad av kan jag spela på Ps5 istället.
Lutar nog att jag nöjer mig med Switch1 versionen, dvs utan uppgraderingskod, borde inte kosta 799kr iaf.
Har tänkt om, kommer vänta tills något exklusivt switch 2 spel kommer innan jag funderar på skaffa switch 2.
Borderlands 4 som jag va också intresserad av kan jag spela på Ps5 istället.
Om du ändå ska köpa Switch 2 så blir merkostnaden troligtvis inte mer än 100 kronor? Annars kan du givetvis göra det när Switch 2 väl är Inköpt.
Om du ändå ska köpa Switch 2 så blir merkostnaden troligtvis inte mer än 100 kronor? Annars kan du givetvis göra det när Switch 2 väl är Inköpt.
Ja precis, kommer dock ta sin tid innan nästa stora nya Zelda spel kommer och då måste det va switch 2 exklusivt
Ja precis, kommer dock ta sin tid innan nästa stora nya Zelda spel kommer och då måste det va switch 2 exklusivt
Det har ju funnit rykten om en Zelda Ocarina of Time remake? Skulle det vara motivation nog? 😅
Som ni säkert redan vet kommer det uppgraderingar till Switch spel, som drar nytta av prestandan som sitter i Switch 2.
Om du som konsument väljer att köpa ”Switch 2 Edition” av gamla spel, såsom Zelda Breath of the Wild och Tears of the Kingdom kommer switch-kassetten sitta i fodralet - med en uppgraderingskod.
Det som blir något märkligt är att Metroid Prime 4: Beyond får samma behandling trots att det ens inte fått datum för release. Alltså sitter switch-spelet i fodralet men det finns det en fördel, för du kan idag beställa Metroid Prime 4 Beyond för 550 kr. Eftersom uppgraderingen går på ca 100 kr (enligt japanska Nintendo) blir den totala kostnaden 650 kr istället för minst 799 kr som det troligtvis landar på vid release.
Så det är bara för er att förhandsboka spelet till Nintendo Switch - och om Switch 2 Edition landar på en liknande summa är det bara för er att avboka det innan release.
Bara ett tips - i tider när allt ökar i pris, mest för Nintendos produkter genom ”straffskatt” från Bergsala.
Vet du om det sistnämnda eller är det en gissning a'la ekokammare.
Det har ju funnit rykten om en Zelda Ocarina of Time remake? Skulle det vara motivation nog? 😅
Ingen "system seller" för mig, inte intressant att köpa maskinen för för ett spel man redan äger, jag kan spela det i någon zelda collection till game cube om jag nu ville spela spelet.
Vet du om det sistnämnda eller är det en gissning a'la ekokammare.
Nä, det är bara en gissning av rykten som funnits med i årtal. Vissa återförsäljare har bekräftat det (när mini SNES släpptes som landade på 1500 kr med ett utgångspris på $80) - men det var många år sedan.
Sen går det inte ihop det nuvarande priset som många har på 7500 kr med moms och kemikalieskatt. Men visst, kan lika gärna vara återförsäljare som trissar upp priset på produkten, märkligt dock att övriga Europa har ett betydligt lägre pris.
Ja, kommer nog köpa det till Switch och sen uppgradera digitalt när jag väl ska spela det så jag slipper det fula fodralet med all informationstext. Så grymt besviken på att det inte är next gen version direkt på ny kassett.
Håller med till 100%!
Ska avvakta med MP4, inte min favorit-spelserie direkt. Tråkigt att Nintendo själva också börjar fuska med kassetterna, CD Project Red är i alla fall hederliga nog att köra på de riktiga grejorna och deras spel lanseras ju till den nya "Normalpriset" om 70 dollar, så kassetterna kan inte äta upp så himla stor del av vinstmarginalen då väl CD Projekt knappast drivs som välgörenhet dem heller...