Dune: Awakening-servrarna kommer palla trycket vid release, lovar Funcom

Robot
Dune: Awakening-servrarna kommer palla trycket vid release, lovar Funcom
Medlem

Hoppas detta blir en succe för Funcom..

Medlem

Problemet ligger inte oftast i att ha tillräckligt med servrar eller prestandan på dom utan om tjänsterna som körs kan palla hur mycket tryck som helst

Medlem
Skrivet av roftg:

Hoppas detta blir en succe för Funcom..

Troligtvis inte, spelet ser ju riktigt röv ut

Medlem
Skrivet av Constantine:

Därför servrarna kommer palla trycket. Ingen kommer spela.

Medlem

Detta kommer bli ett grymt bra spel, jag har förköpt det på steam. Bra jobbat Funcom att ni gör vad ni kan inför release och jag önskar våra norska grannar all framgång med Dune!

Medlem

Tycker inte heller det så särskilt kul ut. Men då var det bara introt iofs. Vi får väl se. Men inget jag kommer spela själv

Medlem

Jag är både sugen och inte på det här spelet, beror nog lite på hur mycket av ett svett spel det blir.

Neo
Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Jag är både sugen och inte på det här spelet, beror nog lite på hur mycket av ett svett spel det blir.

I grunden är den en "kopia" Once Human med sci-fi tema men med en bättre backstory med hela Dune universumet. Dåliga är att Funcom är inte kända för göra dom bästa mmos även om har en "Core Communities" som håller spelen vid liv efter hypen försvinner och casuals går vidare till nya spel. Men end game kommer definitivt bli mycket svett med pvp områden i Deep Sands.

Ja kommer definitivt testa de men tror inte de blir ett spel jag kommer stanna i mer än 1-2 mån.

Medlem
Skrivet av Constantine:

Förmodligen kommer det vara en succe men spelet kommer suga också.

Medlem

Testade betan i 8 timmar & avinstallerade. Hade sett fram emot ett bra Dune MMO men som spelet ser ut nu är det inget för mig.
Intro klipp & mycket i spelet så som Shai-Hulud (sandworm) ser väldigt bra ut. Det finns massor av research & du kan hitta/låsa upp blueprints för unika versioner. Bas byggandet + bygga fordon modulärt var också rätt skoj + survival delen var helt ok. Värt att nämna är att du senare kommer behöva betala skatt + se till att din bas har energi typ 1 gång i månaden så du kommer behöva logga in & se över dina grejer för att inte förlora något. Några klagade på att det var för lätt men hade nog inte insett att detta var intro zonen med heat/radiation level 0. Tycker dock att combat + skills lämnde en hel del att önska. Det fanns några ljuspunkter men behövs mycket mer arbete här, speciellt för melee. I det stora hela skulle jag vilja se mycket mer polering + förbättringar innan spelet släpps då det fanns en hel del buggar. T.e.x körde jag Mentat som hade en bugg kopplad till abilityn "The Sentinel" som gjorde att dina verktyg + vapen ibland slutade funka & du behövde starta om spelet helt för att fixa. Kul med ett survival spel med buggar där du inte ens kan använda dina vapen när allt vill döda dig. Med buggar som denna & problemet jag hade med att hela datorn ibland frös (9950x3D, CL28 64GB RAM + 5080 astral oc) tycker jag inte spelet är redo för release inom några veckor.

Tror att det kommer gå snabbt upp & hyfsat snabbt ner för Dune Awakening men hoppas att jag har fel.

Bonus info: Om du blir uppäten av en sandworm förlorar du hela din inventory + all gear du har på dig men du får en tand från masken.

1
Skriv svar