Bilder och specs på Asus bärbara Xbox-maskin ser ut att ha läckt
Vad gör du mer med Allyn förutom att spela.
Det går för övrigt att göra samma sak i linux som windows
Linux är i det stora hela ett bättre operativsystem än Windows som av många anses vara ett väldigt struligt OS.
Oja Linux är bäst, men inte när det kommer till just spel.
Varför begränsa enheten till endast spelande, att kunna använda som en pc är väl bäst för utöka användandet.
Spela spel är kul ibland.
Oja Linux är bäst, men inte när det kommer till just spel.
Varför begränsa enheten till endast spelande, att kunna använda som en pc är väl bäst för utöka användandet.
Windows spel speciellt på steam fungerar allt som oftast utmärkt i linux.
Du får väll leta nå avart till spel som inte skulle fungera men vem bryr sig om dom.
En steam deck kan du samma som en Ally använda som en PC om det är den du tänker på.
Sen är det väll inte det man tänker på i första hand när man köper en Ally eller Stean deck men båda är en PC som hör samma saker.
Jag har testat streama till min Rog Ally med, det blev runt 5 sekunders fördröjning. Absolut ingenting funkar med sådant lagg.
Funkar hur bra som helst ju.
Jepp, även PS Portal, där är störningar och tappar signal, men inte alls lika mycket.
Har 100/100 Lina.
Du har uppenbarligen tekniska problem med ditt nätverk hemma och inget man kan "lasta" tjänsterna för.
5 sekunders fördröjningar och dåligt fungerande remoteplay säger ju sig själv att problemen sitter i dina nätverksförhållanden.
Är väl samma ”bärare” alla de där? Går väl på Azure? Är väl bara olika blades som de kallar det bakom? Men kan ha fel.
Använder Geforce Now rätt mycket nu då datorn min är föråldrad och det fungerar klockrent. Prövade Stadia också lite då det fanns och det fungerade OK. Xcloud är helt ospelbart pga alldeles för hög fördröjning, ingen aning om varför just den fungerar så otroligt dåligt.
Använder Geforce Now rätt mycket nu då datorn min är föråldrad och det fungerar klockrent. Prövade Stadia också lite då det fanns och det fungerade OK. Xcloud är helt ospelbart pga alldeles för hög fördröjning, ingen aning om varför just den fungerar så otroligt dåligt.
Underligt.
Jag kör Xcloud ibland på datorn när jag inte pallar ordna plats för ytterligar ett spel som tar 150 GB ... och tycker att det funkar nästan lika bra som lokalt. Bor några mil från Malmö där väl en Xbox-server står.
Jag tycker Xcloud och PS streaming funkat typ lika bra som deras respektive remote play från mina egna konsoler. Är ju samma sak från samma datahall lixom 😅 Har ej testat Geforce now men Stadia testa jag o funkade klockrent det också. Framtiden är remote och eller streaming tyvärr
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Du har uppenbarligen tekniska problem med ditt nätverk hemma och inget man kan "lasta" tjänsterna för.
5 sekunders fördröjningar och dåligt fungerande remoteplay säger ju sig själv att problemen sitter i dina nätverksförhållanden.
Det funkar utmärkt att spela online både på Switch, PS5, Xbox Series X, Laptop, Rog ally och Steam deck trådlöst utan problem.
Det är endast Xbox som inte låter en spela konsolspel bärbart nu, Nintendo har switch och Playstation har portal. Xbox säljer ju värdelöst så importerar de inte Xbox spelen till pc lär Xbox konsolspel snart vara borta. Tråkigt att förlora flera 100 spel.
Går ju streama Xbox-spel via Xcloud, samma lösning som Portal.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Går ju streama Xbox-spel via Xcloud, samma lösning som Portal.
Xcloud funkar oerhört mycket sämre. Och det är verkligen inte alla Xbox spel heller som finns där.
Det funkar utmärkt att spela online både på Switch, PS5, Xbox Series X, Laptop, Rog ally och Steam deck trådlöst utan problem.
Det låter orimligt att cloudgaming eller remote play inom ditt egna nätverk skulle fungera så dåligt som 5000 i ping och tyder på nått rejält galet. som ett exepel man hade ca 200 i ping när man spelade Quake online på slutet av 90-talet med modem.
Fortfarande låter som tekniska problem, det är säkert inte lika uppenbart för dig när du spelar online för det du sker på skärmen ser du direkt men lagget syns "på andra sidan" så att säga utan din vetskap.
Du får helt enketl se över ditt nätverk och din trådlösa nätverkslösningar. kanske massa störningar, fel kanaler och frekvenser som används.
Kanske har det att göra hur långt ifrån xbox servrarna ligger i förhållande till vars du bor.
Jag märker exempelvis att Disney plus är extremt seg streamningstjänst i jämförelse med netflix/Max eller Prime video.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.