Death Stranding 2: On the Beach är nu officiellt färdigt!
Ingen risk att det blir strandsatt och försenat då
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 100 x 2
VR: Meta Quest 3 + VR Air Bridge
Ett transportspel likt detta som blir poppis är ju imponerande.
Det fick mig att tänka på Veritasiums avsnitt om den första helikoptern "Ingenuity" på Mars som överlevde stormar och kraschar som i en episk film, där de använt faktiska delar från gamla och vanliga mobiltelefoner. Rekommenderas varmt även om det bara kan bli 28 grader varmt på Mars
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Hoppas på snabb PC-portning nu då
Vad? Ingen dag1 PC-release? Blir lite besviken nu, hade tagit det förgivet. Känns som det inte är ett spel som man vill ha spoilat så får ligga lågt i ett år eller så då... Ettan var ju fantastisk, med alla dess "konstigheter" som de lär ha fixat nu. Eller är det dags att skaffa en PS5 Pro? Vill inte skylla det eventuella inköpet på endast GTAVI...
Vad? Ingen dag1 PC-release? Blir lite besviken nu, hade tagit det förgivet. Känns som det inte är ett spel som man vill ha spoilat så får ligga lågt i ett år eller så då... Ettan var ju fantastisk, med alla dess "konstigheter" som de lär ha fixat nu. Eller är det dags att skaffa en PS5 Pro? Vill inte skylla det eventuella inköpet på endast GTAVI...
Tror det inte ens officiellt blivit sagt att det kommer till PC, men har ju svårt att se att det inte gör det.
Ska nog ge det en chans, tyckte ettan verkade "ok"' men fastnade inte och började spela något annat... Ska också erkänna att jag bara spelade kanske 2-3h, möjligt att det inte var tillräckligt. Grafiken var det ju iaf inget fel på..
Ettan var fantastisk!
Läste att det kommer finnas en story recap i uppföljaren men med tanke på alla skruvade grejer så gör man nog bäst i å spela det första. Du missar helt klart en pärla om du skippar det <3.
Jag gillade "spelet" i ett an betydligt mer än själva storyn. Ser med försiktig optimism fram emot uppföljaren.
Vilket spelår vi fått! Starten på 2025 har verkligen varit fantastiskt. Är djupt försjunken i Blue Prince nu och dessförinnan Clair Obscur. Då har jag inte ens hunnit med KDC2 eller Split Fiction ännu.
2025, året då jag blev frontlogger
Ettan var för mycket walk simulator, blir det inte samma sak denna gång igen i stort sett?
Nog enda spelet man kan kalla en riktig walk simulator.
Blir 2an samma sak blir det en lätt 5 av 5.
Ettan var för mycket walk simulator, blir det inte samma sak denna gång igen i stort sett?
Har själv aldrig gillat walking-simulators men DS är ett av mina absoluta favoritspel. Säger en del ;).
Leveranser verkar ju fortfarande vara i centrum fast med mer skruv både bland fiender, omgivningar och gadgets/vapen den här gången.
Har själv aldrig gillat walking-simulators men DS är ett av mina absoluta favoritspel. Säger en del ;).
Leveranser verkar ju fortfarande vara i centrum fast med mer skruv både bland fiender, omgivningar och gadgets/vapen den här gången.
Death stranding är definitvt en walking simulator. Men även mycket annat.
Tycker inte det har nått gemensamt med typiska spel som tillhör den sk walking simulator genren.
Så att det är inget konstigt i att inte tycka om "walking simulators" men endå gilla Death stranding.
Tycker inte det har nått gemensamt med typiska spel som tillhör den sk walking simulator genren.
Så att det är inget konstigt i att inte tycka om "walking simulators" men endå gilla Death stranding.
Nej, det är absolut ingen walking simulator. Har inte särskilt mkt gemensamt med Dear Esther, Everybody's gone to the rapture m fl. Bara för att du går en massa i typ första tredjedelen av spelet innebär inte det att det är en walking simulator. Är Breath of the Wild också en walking simulator i era ögon?
Nej, det är absolut ingen walking simulator. Har inte särskilt mkt gemensamt med Dear Esther, Everybody's gone to the rapture m fl. Bara för att du går en massa i typ första tredjedelen av spelet innebär inte det att det är en walking simulator. Är Breath of the Wild också en walking simulator i era ögon?
Nej det är ingen walking simulator i den bemärkenlsen, jag håller med dig. Mitt inlägg var ett svar på att en vanligtvis inte tycker om Walking simulator men tycker om death stranding.
vad jag syftade på är att det är inte många spel som simulerar att man ska hålla balansen mm när man går och minsta lilla sten kan få en att snubbla
Nej precis, det är det jag menar. För det enda det har gemensamt med en walking simulator är väl egentligen att man faktiskt kan gå i spelet.
Hur som haver så tror jag att uppföljaren blir kanon! Blir ett av två spel i år som kommer inhandlas till fullpris.