Mafia: The Old Country inte fullpris – kostar 550 kronor

Robot
Mafia: The Old Country inte fullpris – kostar 550 kronor
Medlem

Där dog lite intresset när de skrev att det inte kräver massiv tidsåtgång, gissar på att spelet hamnar på 6-8 timmar genomspelning.

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |

Medlem

Kort och linjärt - låter bra för min del. Föredrar mer intensiva upplevelser som man inte hinner tröttna på.

Medlem

Blev lite intresserad nu. Vansinnigt trött på spel som inte respekterar spelarens tid. Vägrar lägga min begränsade gamingtid på att grinda innehåll som utvecklaren knökat in bara för att dra ut på upplevelsen.

Medlem

Låter toppen för mig - både prislappen och att det är ett lite tightare spel.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Geeks Gaming

Kanske dags att ta diskussionen vad ”fullprisspel” innebär rent kostnadsmässigt 😁

För mig är ett icke fullprisspel ett spel som kostar max 399:-

Skrivet av NordhNet:

Kanske dags att ta diskussionen vad ”fullprisspel” innebär rent kostnadsmässigt 😁

För mig är ett icke fullprisspel ett spel som kostar max 399:-

Tiderna har förändrats och nu ät ett fullprisspel 700-900 kr så procentuellt är 550 något billigare.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Där dog lite intresset när de skrev att det inte kräver massiv tidsåtgång, gissar på att spelet hamnar på 6-8 timmar genomspelning.

Detta är ju inte ett "riktigt" maffiaspel heller, inte som de "vanliga" kanske man kan säga.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kort och linjärt - därmed helt ointressant för min del. Totalt ointressant. Drömde om öppen och fri, interaktiv, siciliansk landsbygd, byar och en typisk italiensk kuststad att utforska. Nu blir det nån sorts trött korridorsskjutare med 50% mellansekvenser istället. Snark.

Medlem

Perfekt, vi behöver inte fler spel där man ska gå runt och grinda och samla massa saker.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

Jag föredrar alltid öppen värld, annars blir jag typ klastrofobisk. Jag vet inte var man ska gå annars typ. Men ska det vara linjärt ska det vara kortare likt detta. Det ser även ut som att det är aningen öppet, får se.

Tex God of war och the last of us är alldeles för klastrofobiskt. Uncharted har sina öppna delar ibland.

Vet inte hur "premium" det blir om jag inte får betala minst 899 kr för det.

Medlem

Minns när 500 var fullpris 😅

Medlem
Skrivet av psp123:

Kort och linjärt - låter bra för min del. Föredrar mer intensiva upplevelser som man inte hinner tröttna på.

100%

Medlem

Mafia: The Old Country kostar fullpris, ändras inte av att andra tar överpris.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Detta är ju inte ett "riktigt" maffiaspel heller, inte som de "vanliga" kanske man kan säga.

Nehe? Det har jag missat isåfall..

signatur

Medlem
Skrivet av Majoren:

Kort och linjärt - därmed helt ointressant för min del. Totalt ointressant. Drömde om öppen och fri, interaktiv, siciliansk landsbygd, byar och en typisk italiensk kuststad att utforska. Nu blir det nån sorts trött korridorsskjutare med 50% mellansekvenser istället. Snark.

Nog för att din vision hade smakat mumma, men ett lite mer låst spel i stil med The Last of Us hade jag inte tackat nej till heller.

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Majoren:

För mig är det precis tvärtom, jag älskar spel som är mer fokuserade så jag slipper femtioelva fetch quests som bara är utfyllnad.

Half-Life tex är ultralinjärt och man kan klara det på några få timmar och blev ändå ett av de mest hyllade spelen någonsin.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Åh, nu blev det intressant!
Har inte tiden som innan barn, så 20-30 h är typ max för ett spel nu för tiden.

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Hoppas på att de upprepar receptet från de två första spelen i serien, d.v.s. ett lonjärt spel i en öppen värld. Om inte så får det mycket hellre vara helt linjärt än Ubisoft-stilen vi fick i spel III.

KoP
Medlem

Bra där. En kortare/linjär historia utan en massa dötid och inget jagande efter collectibles i en stor öppen värld är win i min bok iaf.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Nehe? Det har jag missat isåfall..

Ja, det hade nog hetat Mafia 4 då, detta är något annat. Bara beskrivning att det är ett kortare linjärt spel...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av smuts:

Perfekt, vi behöver inte fler spel där man ska gå runt och grinda och samla massa saker.

Sen när var Mafia det?

Medlem
Skrivet av Jappse:

Sen när var Mafia det?

Det har jag aldrig sagt att det var, jag tycker bara att spelmarknaden behöver färra såna spel.
Med det sagt så ... Mafia 3.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

Nu skriver de visserligen inte vad deras definition av "massiv tid" är.
För jag vill gärna ha 15+ timmar iallafall.
Om det är linjärt eller öppen värld är för mig oväsentligt, men vill inte att spelet är över efter 10 timmar.

signatur

Medlem
Skrivet av smuts:

Det har jag aldrig sagt att det var, jag tycker bara att spelmarknaden behöver färra såna spel.
Med det sagt så ... Mafia 3.

Såklart, håller med. Men tämligen märkvärdig kommentar till ett Mafia spel, som är(brukar vara) open-world och både ettan och tvåan och som ej led inte av detta grind bekymmer. Is all...

Medlem
Skrivet av Metroid:

För mig är det precis tvärtom, jag älskar spel som är mer fokuserade så jag slipper femtioelva fetch quests som bara är utfyllnad.

Half-Life tex är ultralinjärt och man kan klara det på några få timmar och blev ändå ett av de mest hyllade spelen någonsin.

Man behöver ju inte nödvändigtvis följa Ubisofts open world-formula till punkt & pricka. Man kan ju precis som Mafia 2 i princip bara ha storyuppdrag. Sedan skulle man kunna fylla världen med lite frivilliga aktiviteter. Men jag gillar stora, gärna massiva spel, som jag kan nöta på länge. Speciellt med tanke på att spel kostar mycket pengar, även 500 är ganska mycket för 5-6h varav hälften mellansekvenser. Då tycker jag de kan göra en animerad film istället och ta 150 för den.

Medlem

Jag gillar verkligen Mafia spelen, framförallt för storyn, där jag anser att tvåan är seriens bästa del och trean den sämsta. Open world eller en mer linjär upplevelse kvittar för mig, så länge det görs bra och jag välkomnar prissättningen.

Clair Obscur: Expedition 33 kostar jämförelsevis 499 kronor, ett spel som klarar av att vara fokuserat, fagert, fängslande, innovativt, varierat och optimerat och med det bästa soundtracket på länge i spelvärlden, under de 50-100 timmar som spelet bjuder på. Jag skulle vilja sträcka mig till att CO: E33 är bättre än samtliga Final Fantasy spel. Top notch och mitt GOTY2025 so far i vad som är ett helt fantastiskt spelår. Spelet har sålt minst 2 miljoner exemplar och fått in intäkter från Game Pass, det här av en studio med ett 40-tal människor.

Höga priser på spel är ingen garanti för succé, tvärtom är förutsättningen för bra försäljning högre med en lägre prisnivå och rätt prisnivå.

Ska bli oerhört spännande att uppleva nästa del i Mafia serien. Får vi se det på Game Pass tro?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Samma här. Vilken missed opportunity.

Men redan första Mafia hade det här problemet, att den öppna staden fungerade bara som en kuliss för att ge en falsk känsla av realism, men det fanns ju inget att göra! Inga sidouppdrag, ingen ekonomi, ingenting. Mafia var superlinjärt, totalt storybaserat och bara en massa cut-scenes.

Vill jag enbart ha en bra story ser jag hellre på en bra film (vilka dock är svåra att hitta nuförtiden).

Ett open world-Mafia på Sicilien hade kunnat bli en stämningsfylld blandning av Assassin's Creed 2 och Red Dead Redemption.

signatur

Memento Mori

Medlem
Välkommet!

Alldeles utmärkt att det görs spel som fokuserar på att ge en högkvalitativ underhållning för en kortare tidsperiod.

Jag blir hellre blåst av stolen i 10-15 timmar än tar mig an trött bukfylla i 100-150 timmar.

12
Skriv svar