Spelmedia och spelare oense om Snowrunner-lika Roadcraft
Jag börja precis med snowrunner med all dlc, ser ut som man har å göra ett tag ja
Sen finns det moddar (banor, fordon mm) också. Iaf på PC versionen.
Så då finns det än mer
Det jag spelat hittils gillar jag, det är inte dåligt. Men jag kan inte neka att det hade varit steget bättre med inslag från Snowrunner.
Snowrunner med inslag av Roadcraft är nog vad många fantiserade om.
Ja är kommer man från snowrunner kan man bli besviken däremot tror jag de kan få lite nya köpare med en enklare hantering av fordonen. Ex många av de jag spelar farming sim med kör alltid automatlådor och autoköp av bränsle osv.
Ja är kommer man från snowrunner kan man bli besviken däremot tror jag de kan få lite nya köpare med en enklare hantering av fordonen. Ex många av de jag spelar farming sim med kör alltid automatlådor och autoköp av bränsle osv.
Jag tror mer att man blir besviken om man kommer in med tanken att det kommer vara som Snowrunner. Snacket på steam innan release, när demot kom, var att många hanterade spelet som Snowrunner 2. Så de försökte spela det och se det som Snowrunner, vilket det inte är. Det finns många likheter och det kommer dras flera jämnförelser mellan de två.
Men kommer man till spelet och tar det för vad det är och inte "Snowrunner 2: Roadcraft". Så blir man nog inte lika besviken. Som jag sade, det är ett schysst spel (än så länge, 48% klar på karta 2) men hade varit bättre med delar från Snowrunner.
I snowrunner kör jag rätt hardcore. Reparationer, bränsle och recovery kostar. Jag saknar risk-faktor i Roadcraft. Jag kan köra 4x4 och difflock konstant, ingen skillnad med att köra dem av. Tar inte mer bränsle eller risk för skada. Behöver inte tänka på att välta något, även om jag försöker att inte göra det, för det kostar inget att åtgärda förutom några minuter att köra tillbaka fordonet.
Men det är chill och kul att bygga vägar.
Jag har alltid sneglat lite på SnowRunner och liknande spel, men aldrig riktigt fattat grejen. Det har alltid känts lite meningslöst som koncept. Men så fort jag såg att Roadcraft handlade om att bygga infrastruktur och effektivisera supply chains, så vaknade min lilla Factorio-hjärna direkt.
Tror det som klickade för mig var att Roadcraft faktiskt besvarade frågan: "Varför kör jag runt med bilen egentligen?" När jag kollade på SnowRunner så fyllde hjärnan i svaret med: "För att kunna köra ännu mer bil." Men i Roadcraft är svaret mer: "För att göra framsteg och optimera flöden." Och det var nog det som fick mig att bli intresserad och köpa det.
Jag kan så klart ha helt fel om allt det här, jag snackar mer som en outsider som bara sett trailers och lite gameplay från båda spelen. Men som just den outsidern så såg SnowRunner mest ut som ett spel där man kör från punkt A till B, bara för att sen få köra vidare till punkt C. Och det kändes rätt… tomt.
Återigen, jag har förmodligen helt fel om allt jag skrev om SnowRunner. Det finns säkert progression och massor av grejer som skulle kunna kittla hjärnan rejält. Men för mig, som bara varit halvt intresserad och mest sett trailers och lite gameplay, så gav det aldrig det intrycket. Vill bara förtydliga hur marknadsföringen och presentationen av Roadcraft nog har lyckats fånga en grupp spelare som egentligen hade kunnat bli intresserade av SnowRunner tidigare, men som hållits tillbaka av hur de tidigare spelen framställts, eller helt enkelt varit felinformerade eller avskräckta av ytan.
Jag tror mer att man blir besviken om man kommer in med tanken att det kommer vara som Snowrunner. Snacket på steam innan release, när demot kom, var att många hanterade spelet som Snowrunner 2. Så de försökte spela det och se det som Snowrunner, vilket det inte är. Det finns många likheter och det kommer dras flera jämnförelser mellan de två.
Men kommer man till spelet och tar det för vad det är och inte "Snowrunner 2: Roadcraft". Så blir man nog inte lika besviken. Som jag sade, det är ett schysst spel (än så länge, 48% klar på karta 2) men hade varit bättre med delar från Snowrunner.
I snowrunner kör jag rätt hardcore. Reparationer, bränsle och recovery kostar. Jag saknar risk-faktor i Roadcraft. Jag kan köra 4x4 och difflock konstant, ingen skillnad med att köra dem av. Tar inte mer bränsle eller risk för skada. Behöver inte tänka på att välta något, även om jag försöker att inte göra det, för det kostar inget att åtgärda förutom några minuter att köra tillbaka fordonet.
Men det är chill och kul att bygga vägar.
Var skeptisk. Men köpte det förra fredagen gillar spelet ändå har kört med lite vänner (totalt 6 timmar speltid) och haft riktigt kul tillräckligt olikt snowrunner i gameplay för att inte kännas som "snowrunner easy". Har lite problem med kranmekaniken när jag kör med mus och tangentbord men den var inte direkt simpel i Snowrunner heller.