Här har du alla Sweclockers tester av Geforce RTX 5000-grafikkort

Robot
Här har du alla Sweclockers tester av Geforce RTX 5000-grafikkort

Från "budget" (harkel) till monsterprestanda. Snabb summering in alla tester.

#amd, #geforce, #nvidia, #radeon-rx-9000, #rtx-5000, #sweclockers

Medlem

Nvidias sämsta generation på länge…

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Nvidia borde delas upp eller, som Steve sa nyligen, bara lämna konsumentmarknaden om den är så himla trist för deras kvartalsrapporter. Att hålla på som de gör nu blir ingen glad av.

signatur

Real yakuza use a gamepad.

Hoppade över förra generationen så jag känner mig nöjd ändå. Provade maxa de mest krävande spelen nu o allt gled prima, köpte ett asus 5080

Medlem

En kompis köpte rtx 5070 ti för ca 14 tusen vid release. Han känner sig nöjd.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag sitter nog kvar på 3060ti ett tag till tills det kommer något mer spännande. Tex super varianter.

Medlem

Herregud, vilka priser.

Redaktör

Missade att lägga in lågprisaren RTX 5060, fixat nu.

signatur
Medlem
Skrivet av korvmos:

Tror nog det är sämsta de gjort någonsin, de har väl aldrig tidigare gjort så mycket fel?

Inaktiv
Skrivet av anon_13498:

Köpte nyligen ett PS5 pgaå kommande exklusiva titlar och är jäkla nöjd med den maskinen. Smidigt som tusan och mysigt att spela i soffan med tjejen.

Kan tipsa också att en del bibliotek har konsolspel att låna ut så jag har sparat massa pjåning där.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem

Priset på 5060 TI har föga med uttrycket "en spottstyver" att göra trots tillägget. ~1000kr, då.. kanske.

signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Kör fortfarande med mitt 3070 för att jag inte tyckt det varit värt att uppgradera än. Köpte ett 4070 ti Super men lämnade tillbaka då jag inte tyckte att "uppgraderingen" var värd 13k då det begav sig.

Redaktör
Skrivet av Tobbe:

Priset på 5060 TI har föga med uttrycket "en spottstyver" att göra trots tillägget. ~1000kr, då.. kanske.

Som sagt "(i relation till det dyraste kortet)."

signatur
Medlem

Geforce RTX 5060 Ti (16 GB) kommer det bli för mig då jag inte har 30 lax att lägga på kort. men detta kort är jäääävligt prisvärt

signatur

//monster

Medlem

Efter att ha suttit och väntat på rätt tillfälle (kommer aldrig?!), kämpat på med mitt 2080 Ti men den har oförklarligt börjat varva upp med fläktarna emellanåt så då jävlar klickade jag hem igår en Asus 5070 Ti TUF...blir kul med lite nya Doom också på köpet!
Fick en bra lön nu i dagarna så beslutet var relativt enkelt.

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Har ett RTX 2060 (6gb) som är över 6 år nu, tycker trots det att det funkar ganska bra till det mesta. Vore det stor skillnad att byta upp sig (kanske ett 5070)?

Medlem
Skrivet av anon_13498:

Absolut, för den som nöjer sig med lightprodukter. Ps5 (även pro) är tröttare än budgetkorten vi ser här ovan värstingkorten är en helt annan liga, tänk dig Skodia Fabia vs BMW M5 typ.

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

1
Skriv svar