The Division 2 – Battle For Brooklyn släpps idag

Robot
The Division 2 – Battle For Brooklyn släpps idag

Nytt DLC som sammanfaller med starten av en ny säsong och spelets Game Pass-släpp.

#Battle-for-brooklyn, #The-division-2, #Ubisoft

Medlem

Undra om man skulle hoppa in igen. Kan inte ens minnas vilket år senast man lirade Division 1/2 ... men hade rätt kul.

signatur

🔥 Xbox Series X 🎮 | Xbox Series S 🎮 | AMD Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 XTX 🔥

🏎️ Fanatec CSL DD 8nm | CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 | CSL Elite Steering Wheel WRC | CSL Elite Pedals V2 | ClubSport Shifter SQ V 1.5 | ClubSport Handbrake V1 ⚡

Medlem

Taggad delux, skönt och kunna göra lite nytt i spelet.

Medlem

Division 2 var väldigt kul vill jag minnas, så jag tänker att jag lär äga det iaf, man kanske skulle kolla in det igen. Edit: Det tog mig ett tag att hitta var jag faktiskt ägde spelet, Uplay verkar inte finnas längre utan heter typ Connect istället. Typ fjärde stället jag kollade, det å andra sidan fick mig att se att division 2 kostar 29 spänn på Epic just nu. Bra pris.

Medlem

Frågan är om man ska spela via Xbox och med det ha sin karaktär från förr, eller om det inte spelar någon roll ändå, fanns väldigt billigt på Steam till PC såg jag...

signatur

🔥 Xbox Series X 🎮 | Xbox Series S 🎮 | AMD Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 XTX 🔥

🏎️ Fanatec CSL DD 8nm | CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 | CSL Elite Steering Wheel WRC | CSL Elite Pedals V2 | ClubSport Shifter SQ V 1.5 | ClubSport Handbrake V1 ⚡

Medlem

Det är inte någon stor expansion, men jag kommer hoppa in och köra ett tag.

Håller tummarna att de gör ett riktigt bra Division 3.

Medlem

Ettan var fantastiskt, tvåan var inte lika kul, minns att jag spelade de vid release och att de helt plötsligt kunde spawna fiender 20 meter bakom dig där du precis kom ifrån och så fick man ett shotgun skott i ryggen så man dog.

Medlem

The Division 2 Kommer till Game Pass senare idag

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det är inte någon stor expansion, men jag kommer hoppa in och köra ett tag.

Håller tummarna att de gör ett riktigt bra Division 3.

Oh ja! Finns inte så mycket mer konkret information om det spelet än va?

Skrivet av Rydell1986:

Ettan var fantastiskt, tvåan var inte lika kul, minns att jag spelade de vid release och att de helt plötsligt kunde spawna fiender 20 meter bakom dig där du precis kom ifrån och så fick man ett shotgun skott i ryggen så man dog.

Visst var det i första spelet man hade det spelläget där man skulle överleva i kyla och leta vapen/ammo/eliminera andra spelare, typ last man standing?

Skrivet av Geijmer:

The Division 2 Kommer till Game Pass senare idag

Nice! Då behöver jag inte köpa det, lysande. Ska absolut prova.

signatur

Medlem
Skrivet av KuShO:

Oh ja! Finns inte så mycket mer konkret information om det spelet än va?

Visst var det i första spelet man hade det spelläget där man skulle överleva i kyla och leta vapen/ammo/eliminera andra spelare, typ last man standing?

Nice! Då behöver jag inte köpa det, lysande. Ska absolut prova.

Minns inte att det var just ett last man standing spelläge, kanske kom efter jag spelade.

Men det fanns ett PVP område där du sprang runt i ett snöigt/kyligt New York och dödade AI fiender och kunde PVP och sedan kalla in en helikopter för att få ut Loot mm till din box för att sedan gå igenom allt i din bas och rinse and repeat.

Var arbetslös under perioden då de kom, så jag hade många timmar i PVP-zonen

Medlem

Ja det blir att spela så klart.

Medlem

Detta är det enda spelet genom min livstid av tusentals spel jag spelat som fortfarande har en bugg där spelet kraschar random efter 10-40 min.
Tycker det är helt fantastiskt att de lyckats.
Gått igenom 3 helt olika datorer och flera konfiguration sen det släpptes och fortfarande samma fel

Medlem
Skrivet av Karmak:

Detta är det enda spelet genom min livstid av tusentals spel jag spelat som fortfarande har en bugg där spelet kraschar random efter 10-40 min.
Gått igenom 3 helt olika datorer och flera konfiguration sen det släpptes och fortfarande samma fel

Haha, helt galet. Vet att det kraschade en del för mig när jag spelade med DirectX 12, men kan inte minnas att problemet kvarstod efter att jag bytte till 11. Men det var ju ett tag sedan jag spelade det.

signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Karmak:

Om du gått igenom flera datorer, kanske du ska kolla på programvara du är van med och brukar installera med datorn. Eftersom felet följt med kan det vara något du installerar.

Jag vet att spelet under lång tid hade stora problem med DX12 på Nvidia grafikkort. Jag körde spelet i DX11 under den tiden. Men senaste vändan jag körde Division 2 förra året hade jag inga problem med DX12 och ett Nvidia grafikkort.

Medlem

"The Division 2 - The Battle for Brooklyn släpps i dag i samband med lanseringen på Game Pass."

En viktig del av nyheten är väl ändå att The Division 2 släpps på Game Pass i dag parallellt med att den nya DLC:n släpps? Det vore juste och korrekt om det framgår i nyheten att släppet av dlc sker med lanseringen på Game Pass.

The Divsion 2 är ett kanonspel och det ska bli dunderkul med mer coop i The Division 2.

Edit:
Ordning på torpet.

Medlem

En trevlig grej jag märkte är att ifall man köper bas-spelet billigt på steam vid rea och samtidigt har expansionen osv på uplay ifrån tidigare så kan man spela alla dom sakerna på steam också. Du loggar in via ditt uplay konto som redan har allt det upplåst.

Medlem

Kartan såg lite liten ut. Hade hoppats på större.

Medlem

Jag känner att jag vill köpa det bara för att stötta serien. Jag har inte kört det på länge men tycker fortfarande att det är riktigt bra. Förutom Dark Zone där jag blir alldeles för ägd.

Medlem

De tog ner servrarna kl 9 i morse och sa att nedtiden skulle vara 7 timmar. Med andra ord bör det vara uppe runt 16-tiden CEST. På reddit finns en sammanställning med info.
https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/1kw9oii/the_div...

Medlem

Första liret var verkligen fantastiskt. Vet inte varför, men tvåan högg inte mig alls på samma sätt.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Ogillar starkt sådana här release där du måste köpa spelet flera gånger, just make it free2play!

Medlem

Spelade som fan vid release och det blev bara bättre och bättre med patches. Är min favorit looter shooter med stor marginal, men vid detta laget har jag verkligen kört slut på det, så vetifan om jag orkar mer.

signatur

Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Ogillar starkt sådana här release där du måste köpa spelet flera gånger, just make it free2play!

Va? Du behöver inte köpa spelet igen om du har det.

Medlem

Hur kommer det sig att man hoppar tillbaka till New York igen ?
Huvudspelet är i Washington...

/HomieX

signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Avstängd
Skrivet av Redstar:

Division 2 var väldigt kul vill jag minnas, så jag tänker att jag lär äga det iaf, man kanske skulle kolla in det igen. Edit: Det tog mig ett tag att hitta var jag faktiskt ägde spelet, Uplay verkar inte finnas längre utan heter typ Connect istället. Typ fjärde stället jag kollade, det å andra sidan fick mig att se att division 2 kostar 29 spänn på Epic just nu. Bra pris.

Väldigt mycket har hänt sen du spelade sist kan jag bara säga.

Avstängd
Skrivet av Ducci:

Vad menar du? Du behöver inte köpa spelet flera gånger? Free to play, då tar de dina pengar någonannanstans.

Medlem
Skrivet av HomieX:

/HomieX

New York var ballare, så gör inte mig nåt
Gjorde mig faktiskt sugen på att dra hem det igen. Alltid trevligt att levla en gubbe i The Division.

Avstängd
Skrivet av HiRoller:

Spelade som fan vid release och det blev bara bättre och bättre med patches. Är min favorit looter shooter med stor marginal, men vid detta laget har jag verkligen kört slut på det, så vetifan om jag orkar mer.

Fattar, själv har jag över 4K timmar i det och slutade för något halvår sedan. Måste ändå spela DLC'n...lol

Avstängd
Skrivet av HomieX:

/HomieX

Alltså hela Amerika om inte hela världen är påverkad av viruset. Om man ska vara sån så är huvudspelet (ettan) i Brooklyn och Manhattan NYC. Vi kommer tillbaks dit där spelet startade pretty much. Missade du New York DLCN'n?

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Jag känner att jag vill köpa det bara för att stötta serien. Jag har inte kört det på länge men tycker fortfarande att det är riktigt bra. Förutom Dark Zone där jag blir alldeles för ägd.

Eller hur, vill bara stötta Massive för att kunna få ut en trea så snabbt som möjligt.
Kommer spela det här och ser fram emot det, tror dock inte det blir ytterligare 4K timmar...;) Kanske 10 timmar och det är bra så.

12
Skriv svar