PS5 Pro säljs för 8 520 kr

Medlem
Skrivet av lonian:

Hur känns det för er som redan har köpt en pro till det högre priset?

Nu har jag inte Ps5 PRO, men vilken oändligt töntig kommentar ifrån dig som tror du är så smart.
Folk i det här forumet har gaming som sitt största intresse, en otrolig billig hobby när man köper en konsol.
Vem fan bryr sig om 2000kr då? Är ju typ en billig middag ute för två personer….

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Hahaha. En sketen old-gen konsol för 8-10,000kr? Ja vissa människor är ju helt tappade.. xD

Det blir ju lite intressant att ha åsikter om en hel maskin för 8520:- och att folk är tappade när du själv predikar att Nvidias 90-serie av grafikkort ligger bara på 24000:- och att en halv månadslön är ingenting att lägga på ett grafikkort. Tydligen jobbar de som tycker det är dyrt på McDonalds också.

Allt har blivit dyrt, skulle säga spontant att de som inte har en PS5 bör försöka satsa på en PRO om möjligt men spelas det mest äldre titlar som är multiplattform så är en Xbox ett bättre val om priset är den stora frågan.

Switch 2 kanske får bättre utbud av tredjepartsspel men där är ju konsolen relativt dyr och spelen är också ”dyra” jämfört med PS och Xbox. Bra med valmöjligheter för alla!

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Hahaha. En sketen old-gen konsol för 8-10,000kr? Ja vissa människor är ju helt tappade.. xD

Så de som köper en pro är tappade? Vad är då folk som köper en mobil för mellan 12-18k?

Medlem

Den låg i kundvagnen men jag sansade mig. Vanliga PS5an får tuffa på ett tag till.

Medlem
Skrivet av Kindra:

Nu har jag inte Ps5 PRO, men vilken oändligt töntig kommentar ifrån dig som tror du är så smart.
Folk i det här forumet har gaming som sitt största intresse, en otrolig billig hobby när man köper en konsol.
Vem fan bryr sig om 2000kr då? Är ju typ en billig middag ute för två personer….

Ta en titt i tråden för dem som skall importera Nintendo Switch 2 och spara pengar.

Att bry sig om priset är högt eller inte får stå för var och en, men känns nog ändå surt om priset går ner rejält efter bara några månader. Jag var en av dem som köpte 3DS vid release för att sedan bli irriterad när prisdroppet kom.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Förstår inte hur 8500 kr eller ens 10500 kr kan anses vara en så extrem summa för toppmodellen speciellt när det finns billigare alternativ. Medianlönen i Sverige låg 2023 på 35600 kr = typ 28k i månaden efter skatt. Även efter dyrt boende, mat, fordon etc. borde det finnas en bra slant kvar för en prioriterad hobby som gaming är om man väljer att köpa PRO modellen. Det handlar om prioriteringar som vanligt. Lever man på existensminimum kanske den toppmodellen är för dyr, då finns billigare alternativ.

/Ensamstående småbarnsförälder.

Medlem
Skrivet av AdrianTepes:

Förstår inte hur 8500 kr eller ens 10500 kr kan anses vara en så extrem summa för toppmodellen speciellt när det finns billigare alternativ. Medianlönen i Sverige låg 2023 på 35600 kr = typ 28k i månaden efter skatt. Även efter dyrt boende, mat, fordon etc. borde det finnas en bra slant kvar för en prioriterad hobby som gaming är om man väljer att köpa PRO modellen. Det handlar om prioriteringar som vanligt. Lever man på existensminimum kanske den toppmodellen är för dyr, då finns billigare alternativ.

/Ensamstående småbarnsförälder.

Vet inte hur det är i Sverige, men som permitterad i Finland halveras inkomsterna rätt snabbt. Då blir det ingen PRO helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Foldon:

Vet inte hur det är i Sverige, men som permitterad i Finland halveras inkomsterna rätt snabbt. Då blir det ingen PRO helt enkelt.

Så kan det vara, jag var permitterad tidigare men tror jag hade 80% av full lön. För mig är en Pro inga pengar direkt men att leasa en svensson-Volvo V90 för 8k per månad (säkert över 10k med allt) känns sjukt ovärt (för mig).

Medlem
Skrivet av AdrianTepes:

Så kan det vara, jag var permitterad tidigare men tror jag hade 80% av full lön. För mig är en Pro inga pengar direkt men att leasa en svensson-Volvo V90 för 8k per månad (säkert över 10k med allt) känns sjukt ovärt (för mig).

En pro i månaden 😅

Medlem

Fortfarande för dyrt med tanke på vad du får och inte får med.
Fast ett grafikkort för 15k är prisvärt... Det är ofta jag ifrågasätter min egen logik.

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

Medlem
Skrivet av SunShine:

Oj fett bra pris.
Men för mig ligger ps vr 2 närmare för inköp.

Min grabb säljer sitt PSVR2 med ladd station för handkontrollerna för 3000. Han har kanske använt det 4-5 gånger.

signatur

"Kebab?"
Specs: Intel Core i9-13900F, Nvidia GeForce RTX 4080, 32 GB RAM, 5120 x 1440, 240Hz.

Medlem
Skrivet av BadMF69:

Min grabb säljer sitt PSVR2 med ladd station för handkontrollerna för 3000. Han har kanske använt det 4-5 gånger.

åh tusan. synd jag såg ditt inlägg först nu för jag har ett ps vr 2 från amazon på ingång nu.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

8520kr och du får inte ens mer frames

Du får mer frames i många spel även dom som inte är PRO enhanced, så ditt uttalande är en ren lögn. Många spel får dessutom väldigt bra förbättring som tex Stellar Blade som körs i fina 90fps, The last of US 2 remaster och Final Fantasy Rebirth båda med riktigt bra förbättringar, Forza Horizon som körs nästintill i Quallity mode med 60fps, GT7 fin uppdatering med 120fps mm och med PSSR så blir bilens dashboard grymt skarp.

Varför slänga ut en sådan ren ljug kommentar utan att ge någon fakta bakom det ? Troligtvis är det avundsjuka bakom, du har säkert slösat 25000kr på en PC som inte räcker till eller något.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Du får mer frames i många spel även dom som inte är PRO enhanced, så ditt uttalande är en ren lögn. Många spel får dessutom väldigt bra förbättring som tex Stellar Blade som körs i fina 90fps, The last of US 2 remaster och Final Fantasy Rebirth båda med riktigt bra förbättringar, Forza Horizon som körs nästintill i Quallity mode med 60fps, GT7 fin uppdatering med 120fps mm och med PSSR så blir bilens dashboard grymt skarp.

Varför slänga ut en sådan ren ljug kommentar utan att ge någon fakta bakom det ? Troligtvis är det avundsjuka bakom, du har säkert slösat 25000kr på en PC som inte räcker till eller något.

ok sorry, trodde den bara gav högre upplösning med samma framerate

Medlem
Skrivet av Devan:

Är ju medvetet från Sonys sida att rea ut PS en vecka innan SW2 släpps.

Förmodligen ja.
Men samtidigt så drar ju en av deras största reor Days of Play igång i slutet på maj eller början på juni varje år. Så det hade ju varit konstigt att ställa in Days of Play för att Switch 2 ska släppas.

signatur

PSN: Oakborn86

Medlem

Prismatchade mot Amazon.se på Elgiganten idag. Gick bra, såg tom deras interna info på prismatchningen mot just Amazon.se . I lager + amazon måste vara säljaren och den som skeppar produkten. Utöver detta kollar de om man får frakt när man gör en beställning på amazon.se om det blir frakt läggs detta på priset. Lyckligtvis hade amazon.se helt gratis frakt så inget tillkom.

signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

── 1984 was meant as a warning, not an instructional manual ───────────────────────────────

12
Skriv svar