Vi som ska importera Switch 2
Allt går inte via Leipzig. Jag använder ofta DHL Express. Från länder som Frankrike, Italien osv så går det lika ofta via Köln och sen Köpenhamn till Göteborg (min hemvist). Går de från Belgien osv så går det direkt till Köpenhamn och sen Göteborg.
Även jag fick Economy Select, men något oklart varför. Skulle kunna vara så att det har med strejken att göra men svårt att sia om
Min kom till Köpenhamn igår och lämnade strax innan midnatt. Det som är lite underligt är att igår var Danmarks nationaldag, eller ”Grundlovsdag”, men DHL verkar jobba som vanligt där.
Konstigt nog är Grundlovsdag inte en röd dag i Danmark. Däremot är måndag en helgdag eftersom det är Annandag pingst. Hoppas att det inte leder till förseningar 😬
Jag hade beställt från Amazon.fr och var lite orolig för att de inte hade dragit pengar men kontaktade supporten förra veckan då skulle allt vara lugnt. Sen nu när det släpptes kontaktade jag igen och då fick jag tipset av support killen att göra en beställning igen så skulle han boka av den gamla. Går ut och ser att den inte går att beställa från Amazon länge utan en tredjeparts försäljare för 170 euro mer. Säger det till honom och han säger typ hoppsan, här får du 10 euro för dina problem sen får du beställa när vi får in den igen så ska vi lösa den för det priset du hade innan…så amazon.fr blir det aldrig igen…
Jag hade beställt från Amazon.fr och var lite orolig för att de inte hade dragit pengar men kontaktade supporten förra veckan då skulle allt vara lugnt. Sen nu när det släpptes kontaktade jag igen och då fick jag tipset av support killen att göra en beställning igen så skulle han boka av den gamla. Går ut och ser att den inte går att beställa från Amazon länge utan en tredjeparts försäljare för 170 euro mer. Säger det till honom och han säger typ hoppsan, här får du 10 euro för dina problem sen får du beställa när vi får in den igen så ska vi lösa den för det priset du hade innan…så amazon.fr blir det aldrig igen…
Whaaar!? Sjuuukt dåligt 🤯
Whaaar!? Sjuuukt dåligt 🤯
Jo men jag har varit lite halvt irriterad idag. Såg att någon beställt från fnac och funkar det för alla andra tänker jag att jag kanske testar därifrån. Jag behöver inte ha den idag men vill inte vänta til augusti.😁
Någon mer vars Switch 2 försändelse (Från Nintendo Irland) fortfarande är kvar i Leipzig? Kanske dröjer innan man får den nu, strejken kan ju faktiskt dra ut på tiden.
Intressant att din skickas från Polen till Tyskland. Så här ser det ut för mig, beställd från nintendo Tyskland.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Konstigt nog är Grundlovsdag inte en röd dag i Danmark. Däremot är måndag en helgdag eftersom det är Annandag pingst. Hoppas att det inte leder till förseningar 😬
Aha? Läste bara att butiker osv verkar ha stängt, att det till och med var lagstadgat, men kanske inte DHL och liknande då?
Står förvisso bara ”retail outlets”
https://www.norden.org/en/info-norden/public-holidays-denmark
Intressant att din skickas från Polen till Tyskland. Så här ser det ut för mig, beställd från nintendo Tyskland.
<Uppladdad bildlänk>
Förmodligen har dom börjat undvika terminalen i Tyskland pga strejken.
Kan säkert vara därför leveranstiden ökat, kanske hade gått fortare via Tyskland än Köpenhamn utan strejk.
Amazon.fr....största skämtet "vi har ett special team som återkommer till dig"
Får samma mail igen "your order has been processed, sorry for any inconvenience ".....vad är processed?????? Fortfarande har inga pengar dragits och switchen ska tydligen komma imrgon. Herregud
Om den kommer får du vara glad.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Amazon.fr....största skämtet "vi har ett special team som återkommer till dig"
Får samma mail igen "your order has been processed, sorry for any inconvenience ".....vad är processed?????? Fortfarande har inga pengar dragits och switchen ska tydligen komma imrgon. Herregud
För mig har dom reserverat beloppet nu, men ser fortfarande inte ut som att den har skickats. Men har dom reserverat beloppet bör det väl vara ok.
Hur ser det ut för er övriga som beställt från Amazon.fr?
För mig har dom reserverat beloppet nu, men ser fortfarande inte ut som att den har skickats. Men har dom reserverat beloppet bör det väl vara ok.
Nope, inget
Som jag tidigare skrivit så har pengar reserverats och står att den ska komma imorgon vilket jag tvivlar på... en lördag? Inga spår att den har skickats, inget tracking eller något. Intressant, ska då vara en expressdrönare som lyfter från Frankrike inatt till mitt hus i så fall x)
Såg att Nintendo Irland öppnat upp för beställning igen och utan krav på Nintendo Online så det blev till slut en beställning där. Inte fan betalar jag Bergsalas pris iaf.
Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed
Herregud, det verkar vara ännu rörigare för er som beställt från Amazon än för oss från Nintendo. Hoppas ni också får era konsoler under måndag-onsdag nästa vecka!
Inga problem för mig hittills, beställde från Spanien.
Har skickats och hoppas den anländer på tis eller ons.
Såg att Nintendo Irland öppnat upp för beställning igen och utan krav på Nintendo Online så det blev till slut en beställning där. Inte fan betalar jag Bergsalas pris iaf.
Gjorde samma nu. Om den går igenom blev det ett väldigt fint pris. Gratis leverans. Får väl se.
Min från amazon.fr har skickats efter en jävla massa strul med betalning och en inte skitbra support.
Nu är det så att jag har en liggandes här från Elgiganten som jag ska skicka tillbaka. Vågar man plocka upp den och senare nyttja prova på erbjudandet de har? Alltså öppet köp. Lär väll inte vara några problem med konsolen men är ju bundlat med Mario Kart. Är den nyckeln förseglad på nått sätt eller är den ”tillgänglig” så fort man öppnar förpackningen?
Beställde från Nintendo Irland igår runt 18 tiden, betalade med paypal, pengarna drogs direkt och fick mail redan 23 igår att den skickats med DHL Estimated delivery date Onsdag den 11e. 5830kr blev det med SEK (MW paketet). Någon som fått något grip addon de kan rekommendera?
Min från amazon.fr har skickats efter en jävla massa strul med betalning och en inte skitbra support.
Nu är det så att jag har en liggandes här från Elgiganten som jag ska skicka tillbaka. Vågar man plocka upp den och senare nyttja prova på erbjudandet de har? Alltså öppet köp. Lär väll inte vara några problem med konsolen men är ju bundlat med Mario Kart. Är den nyckeln förseglad på nått sätt eller är den ”tillgänglig” så fort man öppnar förpackningen?
Den är på ett papper du måste skrapa för att se koden
Den är på ett papper du måste skrapa för att se koden
Det finns två olika varianter. En med kod man måste skrapa fram och en där den är synlig redan från början. Finns även två olika sorters MK bundles, en som verkar vara den "vanliga" lådan med en Mario Kart sticker fastklistrad och en som har Mario Kart art på själva lådan. Så det är svårt att säga.
Elgiganten har ju som policy att man får öppna och testa och köra öppet köp om man lämnar tillbaka i nyskick, men tvivlar på att det gäller om koden är exponerad.
Som jag tidigare skrivit så har pengar reserverats och står att den ska komma imorgon vilket jag tvivlar på... en lördag? Inga spår att den har skickats, inget tracking eller något. Intressant, ska då vara en expressdrönare som lyfter från Frankrike inatt till mitt hus i så fall x)
Nu är paketet skickat från Amazon.fr och leveransen har ändrats från idag till onsdag.
Då kan jag slappna av i alla fall i vetskapen att det dyker upp någon gång under nästa vecka.
Elgiganten har ju som policy att man får öppna och testa och köra öppet köp om man lämnar tillbaka i nyskick, men tvivlar på att det gäller om koden är exponerad.
Precis, får jag koden i ansiktet när jag öppnar förpackningen så ryker ju öppet köp. Konsolen är ju bara att lämna tillbaka i nyskick annars. Jag har ingen sticker på förpackningen utan det är en Mario Kart-bundle förpackning.
Här är ett exempel på leverans för mitt Clair Obscure: Expedition 33 jag köpte från Fnac.
<Uppladdad bildlänk>
Hört detta från flera användare och jag vet inte varför det skulle vara så. Jag kunde enkelt välja Suede i listan för länder.
Minns du hur lång tid det tog tills dess att du hade den i handen från att den lämnade Danmark den 27:e? Nu bor jag förvisso i Stockholm så en bit upp i landet och det är helg men den lämnade Danmark igår vid 16 och vi har paketutlämning på lördagar här.
Bara två dagar kvar till måndag men lite irriterande att den ligger och samlar damm hela helgen ett stenkast bort. Jag opponerar mig starkt emot brevbärarnas rätt att fira helg. 😅
Hm då måste dom med MK sticker på lådan vara tidiga batcher när de inte visste vilket spel de skulle bundla.
Eller så kan man ha gjort om "standard" till Mario Kart-bundle på ett enkelt sätt efter hur efterfrågan varit. Bara på med klistermärke och lägg i en lapp i lådan, färdigt!