Vi som ska importera Switch 2
Tack för info. Men jag förstår inte, det låter smått otroligt.
Poznan till Stockholm är 16h enligt Google Maps. Hur kan det bli till 3-5 dagar?!
Jag håller helt med, låter sjukt. Men kundtjänsten stod på sig..
Kan hålla med, men man får väl ta i beaktning att det varit helg och att allt står still då. Inte så att allt läggs på en lastbil som kör hela vägen från Polen till Stockholm direkt när det skickas vidare en fredagkväll. Har väl legat kvar i Polen över helgen. Idag bör det väl hända lite grejer, med att det landar på nästa hub ( Köpenhamn kanske? ). Är i samma läge, om vi snackar om den sändning som "lämnade" Poznan i fredags runt 22-tiden.
Sen har det hela skötts rätt kasst av både Nintendo och DHL. Beställde mitt Switch 2 den 9 april och hur många som helst som lagt order hos Nintendo DE långt senare än det har redan fått sina konsoler.
Äntligen har den landat på svensk mark efter 5 dagar i Leipzig.
<Uppladdad bildlänk>
Mitt paket är på samma plats. Hanterat på Arlanda nu, fortfarande förväntad leverans imorgon (Norrlands inland). Bara att hålla tummarna för att DHL inte har sin vanliga 2-dagars leverans mellan Umeå och mitt ombud...
hello, what is happening with my shipment?
The parcel will be at the local delivery facility and the depot will be scanning shipments out at this time in the next 60-90 minutes the tracking should update please track online https://www.dhl.com/gb-en/home.html
oh, so it's probably already landed in Sweden, just not scanned yet?
Yes as it was shipped on the Road service it does not receive as many scans
so you still expect delivery today?
Yes monitor online https://www.dhl.com/gb-en/home.html is there anything else I can help with?
Litar inte på det till 100% men låter ändå som de väntar sig att mitt paket (senast scannat i Poznan fredag kl 11) ska komma idag via vägtransport.
Kan hålla med, men man får väl ta i beaktning att det varit helg och att allt står still då. Inte så att allt läggs på en lastbil som kör hela vägen från Polen till Stockholm direkt när det skickas vidare en fredagkväll. Har väl legat kvar i Polen över helgen. Idag bör det väl hända lite grejer, med att det landar på nästa hub ( Köpenhamn kanske? ). Är i samma läge, om vi snackar om den sändning som "lämnade" Poznan i fredags runt 22-tiden.
Sen har det hela skötts rätt kasst av både Nintendo och DHL. Beställde mitt Switch 2 9 april och hur många som helst som lagt order hos Nintendo DE långt senare än det har redan fått sina konsoler.
Yes. Klart alla vill ha sin konsol och jag har ju också känt min beskärda del av frustration runt releasedagarna.
Men ja, det finns mycket knepigheter runt själva leveransen. Dels att de skeppats från olika lager, vissa kört landsvägen och vissa med flyg, flera som beställt tidigt (mig själv inkluderad) har paketen inte börjat röra på sig förrän 1-2 dagar efter de som beställt senare osv.
Att frakten kan påverkas av yttre omständigheter som exempelvis strejker, helger osv är ju en sak, men att just utleveransen kändes som ett lotto är väl det mest irriterande.
idag kom min carrying case till dörren (från mynintendo). beställde lite efter pro-kontrollen. så nu har jag ett Case och pro kontroll men ingen switch haha.
Någon annan som har denna case? Jag blir lite orolig hur lätt det är att klicka ner den vänstra analog sticken för den ligger så tajt mot insidan för den är så nära överkanten av fodralet, testade en polares switch i den
Tror jag läste här eller på SweC att informationsbladen och sånt är på nordiska språk om du köper i Sverige. Sen att Bergsala har stenkoll på serienummer och allt så klart. I bästa fall får du problem vid returen.
I värsta fall får Malte 8 år, som sparat sin veckopeng och klippt gräset, eventuellt problem med garantin för han råkade få din europeiska switch för du inte ville vänta till efter långhelgen. Det är en tanke som kan hålla en vaken om nätterna.
Tack för vettiga svar, jag är övertygad om att detta är en dålig idé och väntar istället på min Switch från Spanien, så slipper 8-åriga Malte få problem
idag kom min carrying case till dörren (från mynintendo). beställde lite efter pro-kontrollen. så nu har jag ett Case och pro kontroll men ingen switch haha.
Någon annan som har denna case? Jag blir lite orolig hur lätt det är att klicka ner den vänstra analog sticken för den ligger så tajt mot insidan för den är så nära överkanten av fodralet, testade en polares switch i den
Har den men har inte öppnat lådan ännu. Saknar också min switch. Har även beställt Pro casen men de är försenade
Jag har inte fått någon uppdatering från amazon.fr sen i lördags nu. Hade förväntat mig att det skulle löpa på med uppdateringar efter det, men varit knäpptyst.
tänkte precis ställa samma fråga
en Manger i chatten i lördags sa till mig leverans senast 12juni, trots att det står "delayed" hela tiden.......jag har inte direkt stora förväntningar på deras ord längre. tappat all förtroende för den affären och hur dom sköter sina förbokningar. hade jag vetat att det var såhär mkt strul med amazon hade jag beställt från MyNintendo......men nu har pengar dragits så har inte mkt val än att sitta i båten o vänta.
men om det kmr på torsdag måste det ske någon uppdatering idag, att det har skickats eller förbereds
Sen har det hela skötts rätt kasst av både Nintendo och DHL. Beställde mitt Switch 2 den 9 april och hur många som helst som lagt order hos Nintendo DE långt senare än det har redan fått sina konsoler.
Ja visst, så kan det ju vara, att paketet lastades på bilen 21:42 och sen har bilen stått kvar och börjar inte rulla förens måndag morgon.
Jag trodde att en stor aktör som DHL körde sina operations 24/7.
Samma här! Köpenhamn gänget! 😄
Hur går det för Köpenhamnsgänget?
Min är ute för leverans i detta nu 😃
Hur går det för Polen 21:42 gänget ?
Inget uppdatering ännu för min del. Snackade nyss med dhl och enligt dem skulle den levereras mellan onsdag och fredag även fast det fortfarande står i spårningen att förväntad leverans är imorgon...
tänkte precis ställa samma fråga
en Manger i chatten i lördags sa till mig leverans senast 12juni, trots att det står "delayed" hela tiden.......jag har inte direkt stora förväntningar på deras ord längre. tappat all förtroende för den affären och hur dom sköter sina förbokningar. hade jag vetat att det var såhär mkt strul med amazon hade jag beställt från MyNintendo......men nu har pengar dragits så har inte mkt val än att sitta i båten o vänta.
men om det kmr på torsdag måste det ske någon uppdatering idag, att det har skickats eller förbereds
För mig har det stått onsdag hela tiden, utgick från att dom menade onsdag 11:e, men nu undrar man 😄
Har inte sett något om att min leverans är "delayed".
Jag la min beställning 8:e april.
För mig har det stått onsdag hela tiden, utgick från att dom menade onsdag 11:e, men nu undrar man 😄
Har inte sett något om att min leverans är "delayed".
Jag la min beställning 8:e april.
vad konstigt. Jag lade beställning 24april och hade 10juni som arrival hela tiden fram till i fredags när det blev betalningsstrul. sen pendla min arrival mellan 14-23juni till lördag 07juni, till "delayed, sorry"
Mitt verkar ha kommit fram till service point nu, så det blir att hämta upp efter jobbet
(Bor i Göteborgsområdet och beställde via nintendo store Tyskland 7 maj)
Hoppas det löser sig för er alla som väntar.
Blev ditt processat idag i Göteborg?
Where one man falls,
another one stands.
Känns lite trist med Polen att det nästan är lunch nu men fortfarande inga uppdateringar sedan fredagen man blir ju lite besviken när man var så tidigt ute med beställningen och man hört andra som beställde den långt senare redan fått den :/
Ja… problemet är ju att enligt Google firar man annandag pingst 9e juni i både Danmark och Tyskland, så risken är ju att skiten står helt still idag också.
Känns tyvärr rimligt då paketet borde blivit hanterat någonstans eftersom min senaste update var att paketet har ”lämnat terminalen” i fredags 21:42.
Jag pratade med DHLs kundtjänst om de paket som skickades från Poznan i fredags runt 11-tiden.
"Sändningen är skickad med lastbil och det beräknas ta 3-5 dagar från Polen. Den är just nu på väg mot Köpenhamn och beräknad anlända till Sverige för leverans mellan 10/6-12/6"
Mitt paket var i samma last. Fick nyss uppdateringen att det var framme i Köpenhamn. Skönt att äntligen se lite rörelse. 😜
Jag har inte fått någon uppdatering från amazon.fr sen i lördags nu. Hade förväntat mig att det skulle löpa på med uppdateringar efter det, men varit knäpptyst.
Ni som snackar om dhl, är det från Nintendo ni köpt allihopa?
Nintendos är skeppade med DHL ja.
En kompis som beställt från amazon fr verkar få konsolen senast imorgon iaf. Den är inom Sverige gränser iaf.
Edit: fick precis meddelande att min konsol är "ute för leverans". Uppdateringen är ca 10 mil härifrån dock så får väl se när den kan tänkas hitta hit
Blev ditt processat idag i Göteborg?
Ja, det stämmer bra.
Ja, det stämmer bra.
Tack.
Mitt verkar äntligen röra på sig. Fick precis uppdatering om att det är ute med kurir för leverans. 2 timmars körning har dom från Göteborg.
Where one man falls,
another one stands.
Tack.
Mitt verkar äntligen röra på sig. Fick precis uppdatering om att det är ute med kurir för leverans. 2 timmars körning har dom från Göteborg.
Håller tummarna för din leverans och även min, för jag har ju faktiskt inte hämtat ut den än