Vilka livsmedel saknar du?
Really? Den är utplånad här jag bor.
Fråga efter den! De kanske kan ta hem den?
Ad hoc addendum
Original Juice Co. Något så simpelt som pressad fruktjuice, men det var kombinationerna som var så jävla goda, framför allt i ett par av varianterna. Drack den i Australien. Blev tvungen att googla på härligheten nu och ser att min favorit, en blandning av skogsbär, inte ens tillverkas längre.
Såhär såg de ut i alla fall, inte testat just den där smaken dock (känner mig inte lockad heller!):

Hur svårt ska det vara att göra koldskål tillgängligt i Sverige? Det saknar jag, speciellt nu på sommaren 😩
<Uppladdad bildlänk>
Finns väl ingen efterfrågan. Har aldrig ens hört talas om koldskål (vad är det?) och det har nog inte många andra heller gjort. 🤔
Oj, Mannakvikk var inte igår man tänkte på!
Käkar inte mycket godis, men dessa saknar jag idag:

Minns att jag testade Cream Soda för länge sedan, totalt vedervärdig smak! Nästan sämre än den gången jag (som ogillar grädde) försökte ersätta grädden i en semla med marshmallow fluff. Inte någon hit det heller...
Knasen godis
Tweek hade något liknande för ett par år sedan men de verkar ha slutat med all choklad på sitt godis
Va inte knasen kolabönor?
Va inte knasen kolabönor?
Chokladdragérad gräddkola. Bästa jäkla godiset som existerat.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Finner det lite kul att du posta nästan samma tråd för nästan exakt ett år sedan.
https://www.fz.se/forum/trad/459323-drycker-och-godis-fran-fo...
Retrocravings runt midsommar?
Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.
Knasen godis
Tweek hade något liknande för ett par år sedan men de verkar ha slutat med all choklad på sitt godis
Chokladdragérad gräddkola. Bästa jäkla godiset som existerat.
Ja, de var jäkligt fina.
Ad hoc addendum
Korta spaghetti var min favorit i en tid då det bara fanns spaghetti och makaroner i pastahyllorna
Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh
Finns fortfarande, men de har bytt namn, de heter "Klar" nu
Jaså? Länka gärna.
Jaså? Länka gärna.
Hittade dom på netto i Danmark. Aldrig sett dom i sverige
Jaså? Länka gärna.
Hittade dom på netto i Danmark. Aldrig sett dom i sverige
Du fick svar av honom! Varje gång jag frågar Siegfried någonting:

Du fick svar av honom! Varje gång jag frågar Siegfried någonting:
Okej jag missuppfattade, trodde de fanns i Sverige. Blue keld finns & heter så än iallafall de jag köpt i Köpenhamn.
Finns väl ingen efterfrågan. Har aldrig ens hört talas om koldskål (vad är det?) och det har nog inte många andra heller gjort. 🤔
Pratade faktiskt med Arla för några år sedan och man hade gjort ett test i Stockholmsområdet (!) och då sålde det inte. Nej, det är inte så konstigt då det inte funnits tidigare.
Mitt förslag var att börja släppa det på test i Skåne med lite marknadsföring för att sen se hur det går.
Med tanke på att Danmark är i runda slängar hälften så folkrikt som Sverige så borde man kunna klara lite sämre försäljning i början.
Koldskål är awesome, det är som en fräsch blandning mellan filmjölk och milkshake.
Man kan dricka det eller äta i skål
Va, har de slutat importera den kräm-sodan?
Saknar mest salta biten och OLW:s gamla Naturchips.
Ja Olws gamla naturchips var mycket godare. Speciellt dill och gräddfil.
Hell Tengil, vår befriare!