Världens bästa vapen – 32-delsfinaler (del 1 av 2)

Robot
Världens bästa vapen – 32-delsfinaler (del 1 av 2)

Holy Hand Grenade! Första delen av 32-delsfinalerna är avgjord.

#världens-bästa-vapen

Medlem

Tror det kommer bli tufft för många av mina val, men så tror Masters Sword tar hem det från denna sida av trädet!

Medlem

Frågan är vad som väger tyngst.

Frustrationen och hatet över ett jävla blåskal i röven när man är på upploppet på sista varvet, eller skadeglädjen när man screenpeekar lite och väljer att dra iväg sitt Blå skall precis när polaren körde om och blev etta?

Själv tenderar jag att bli skjuten mer av blå skal än jag skjuter blå skal, så jag hatar dem, men det går ju inte att förneka att det finns en viss skadeglädje inblandad.

signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Typ alla vapen från Halo: Combat Evolved. 😀

Medlem

Hahaha, rätt ont av er att sätta valet mellan Dukes Pipe Bomb och Doomguys hagelbössa i tredje frågan! Intensiv ångest! xD

Kul som f-n dessa dock!

Medlem

Känslan som vapnen i CS har är ganska svåra att slå, legendariska.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Eftersom jag vet allt så tippar jag finalen redan nu: Master Sword Vs Crowbar.
Kan va orosmoln i periferin då många säkert är för färska för de spelen och röstar på CS/Halo-tjaffs.

Hörs Hej! ❤️

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem

Lite väl många vapen som inte ens är en fis i rymden.

Medlem
Skrivet av General_Omoral:

Kan va orosmoln i periferin då många säkert är för färska för de spelen och röstar på CS/Halo-tjaffs.

Hörs Hej! ❤️

Följer man grenarna i trädet ser man att de två kommer mötas i kvartsfinal om båda går vidare. Så jag (som också vet allt) kan säga att du har fel. Puss! 😀

Skrivet av Bennii:

Följer man grenarna i trädet ser man att de två kommer mötas i kvartsfinal om båda går vidare. Så jag (som också vet allt) kan säga att du har fel. Puss! 😀

Det går in in en klausul där, så att just de två kan mötas.
Vilka tror(vet) du kommer i final?

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem

Ashbringer är den självklara vinnaren för min del!

Medlem

Går ju i princip sätta pengar på att allt nintendo relaterat går vidare trots att vissa av grejerna inte ens bör anses vara vapen.

Medlem
Skrivet av General_Omoral:

Hörs Hej! ❤️

Crowbar och Master Sword kom högt förra gången.

Skrivet av DieZe:

Går ju i princip sätta pengar på att allt nintendo relaterat går vidare trots att vissa av grejerna inte ens bör anses vara vapen.

Senast så fanns endast ett vapen från Nintendo i toppen inom samtliga kategorier (Master Sword).

https://www.fz.se/forum/trad/433402-basta-spelvapen-ar-avgjor...

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Bra vapen men.... fordon? Ett fordon är väl inte ett vapen (om man inte krockar såklart).
Kommer aldrig rösta på ett fordon i denna tävling.
Men!
Jag föreslår härmed nästa (nästnästa?) turnering:
Bästa fordon!
Då är frågan om Witcher 3s Roach får vara med. Kan en häst vara ett fordon?

Medlem

Tror inte de vinner men mina tre älsklingar är utan tvekan.

1. Insult sword fight (Monkey Island)

2. Old lady (Worms)

3. Banana bomb (Worms)

Medlem

Oj, är nog många jag röstade på som inte kommer gå vidare. Älskar Halos vapendesign men tror inte BR rår mot Master Sword

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Did someone say [Thunderfury, Blessed blade of the Windseeker]?

Ser många av Nintendos grejer med, vilka i min mening inte borde räknas som vapen ens, så hoppas det blir en värdig vinnare istället för något jävla skal ^^

signatur

Submission is for the weak

Medlem

Nu måste jag missa någonting, för var tusan är Cerebral Bore från Turok 2?

signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Gammal nog för både Doom, Quake och Duke Nukem men vapnen i CS blev en del av min själ och Carmageddon gör det väldigt tydligt att fordon visst är vapen.

Medlem

Saknar kanonen från Serious Sam

Hade velat se den mot Gordons kofot i finalen.

Medlem

Shotgun i alla spel

signatur

MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz

Medlem

Roligt med en efterlängtad turnering! Bra att ni väntade med detta iom skolskjutningen tidigare i år

Master sword kommer säkert gå vidare alldeles för långt i mitt tycke. Vapnen från Worms, Doom/Quake/Unreal (ja, jag bantar ihop dessa till en) och Half Life-världen är nog bäst egentligen. Åtminstone bättre än Nintendos vapen. Nintendo har andra kvaliteter som kan prisas.

Skribent

Rörbomben hade man mycket kul med i ungdomens glada dagar! Och allt Worms-relaterat ligger mig också varmt om hjärtat, bananbomben hade varit en värdig vinnare för hela rubbet.

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Kanonen från serious sam saknas som en annan skrev här.
Fordon kan man också fundera över om de ska räknas...men om det nu räknas önskar jag att Mammoth Mark II från Tiberian Sun var med istället för Mammoth tanken!!
Alltid kul med dessa omröstningar

Medlem

Kanonen från serious sam är ju jävligt fet och unik. Men annars har också serious sam en riktigt fet, kanske den fetaste av alla miniguns inom spel.

Shock Rifle är ett coolt vapen... äh, fan det finns massa coola vapen.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Pfft. Som om något skulle slå bubblorna... Finns ju inte på kartan. Bubblar Siegetanken upp i brygga så den åker upp och exploderar Kiroven.

Blublub!

signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Big Bertha i Total Annihilation - ljudet och förödelsen

Golden Gun i Goldeneye till N64 - oneshottade allt

Sword of Khaine i Total Warhammer II och III - Gör ägaren nästintill odödlig och helt livsfarlig

Key Blade I Kingdom Hearts (kanske inte bäst men kanske mest ikoniska vapnet?)

Rivers of Blood i Elden Ring första veckorna efter release, det var sjukligt OP.

Kar98k i PUBG första halvåret efter Early Access releasen - oneshottade typ allt utom fetaste skyddsvästen i magen.

Medlem

Kul att det var mycket Halo-alternativ!

Medlem

Energy Sword

inte bara världens bästa vapen det är också världens bästa skapelse alla kategorier någonsin.
Pipe Bomb är också heavy

Testpilot

Ouch. Såg precis att det blir Prod vs Banana Bomb redan i första omgången på andra sidan. Ska man rösta på det ultimata förnedringsvapnet eller den mytomspunna banana bomb man alltid höll tummarna för att få i weapon drop, och i de sällsynta fall man fick en så slösade man bort den för att man var så stressad när man väl skulle kasta den.

12
Skriv svar