Ryktestråd: NeXtBox 2026!
Frågan är om de ens orkar släppa nästa Xbox här. Nu när de ska sluta med att sälja konsoler i Norden.
Även om dom inte släpps här i Sverige så kan ju butikerna importera dem.
Kommer ihåg när Xbox One gick att köpa på Media markt fast än de inte haft release här.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Frågan är om de ens orkar släppa nästa Xbox här. Nu när de ska sluta med att sälja konsoler i Norden.
Vi är nog större marknad än Japan i alla fall
Även om dom inte släpps här i Sverige så kan ju butikerna importera dem.
Kommer ihåg när Xbox One gick att köpa på Media markt fast än de inte haft release här.
Gamestop också, synd att de inte är kvar, de hade en del smidiga lösningar om än tokhöga priser.
Skeptiker som rannsakar det folk accepterar
Wait whaaaat?
Gamestop också, synd att de inte är kvar, de hade en del smidiga lösningar om än tokhöga priser.
Ja. Men precis som typ Elgiganten importerar Steam Deck och säljer dom för 10 000kr så lär väl pris på Xbox här i Sverige bli skyhögt framöver.
Dom har ju fortfrande kontrollen om vilka titlar dom släpper till PC och som dom säger i videon att när/om Sony släpper en bärbar konsol så kommer ju även den tävla sig mot en Steam Deck som har deras spel.
Kanske Sony borde bygga upp en ännu större PC plattform med en egen launcher och gå lixom vägen Microsoft gjort.
I slutändan kanske dom måste göra det för att hänga med Xbox. Begreppet konsol kommer mer och mer att suddas ut och gränserna från vilken som har Sony eller Xbox spel.
I stället bör fokuset helt vara på att vi skall kunna välja dom spel vi vill spela, inte vilken konsol eller PC vi måste ha.
Jag tycker spelen blir sämre när det inte tävlas om vilken konsol som ska köpas. Microsofts kvalite på spel har störtdykt efter Xbox 360. Xbox One och Series är ju ett skämt om man kollar på Microsofts egna spel. Nintendo släpper kvalite hela tiden.
Om allt ska släppas till pc bara i olika launches så tror jag även kvalitén kommer sjunka. Samma sak med Gamepass.
Jag tycker spelen blir sämre när det inte tävlas om vilken konsol som ska köpas. Microsofts kvalite på spel har störtdykt efter Xbox 360. Xbox One och Series är ju ett skämt om man kollar på Microsofts egna spel. Nintendo släpper kvalite hela tiden.
Om allt ska släppas till pc bara i olika launches så tror jag även kvalitén kommer sjunka. Samma sak med Gamepass.
Nämn gärna vilka bra spel du kört på 360. Jag kollade genom Xbox utbud tidigare och testade några olika äldre spel men lixom inget av dem föll i min smak. Gears/Halo tycker jag är rätt trist. I stället körde jag på gamepasss typ Dead space 1-2-3 och Peggle som även kom på ps3.
Nämn gärna vilka bra spel du kört på 360. Jag kollade genom Xbox utbud tidigare och testade några olika äldre spel men lixom inget av dem föll i min smak. Gears/Halo tycker jag är rätt trist. I stället körde jag på gamepasss typ Dead space 1-2-3 och Peggle som även kom på ps3.
Endast exclusiva
Halo spelen,
Gears of war,
Fable,
Blue Dragon,
Lost Odyssey,
Magna Carta 2,
Viva Pinara,
Perfect dark zero,
Crackdown,
Dead or alive 4,
Forza,
Kameo,
Naruto Rise of a ninja,
Naruto Broken bond,
Tales of Vesperia,
Project Gotham Racing,
Saints Row 1,
Tenchu Z,
Too Human
Icke exklusiva
Eternal Sonata
Enchanted arms
Final Fantasy spelen
Shadows of the damned
Killer is dead
Bayonetta
Final Fantasy
Star Ocean
Dantes Inferno
Devil May Cry
Devil May Cry HD
Lost Planet
Älskade alla förutom Project och Forza, men sen så gillar jag inte bilspel heller.
Xbox 360 har ett fruktansvärt bra spelutbud
Endast exclusiva
Halo spelen,
Gears of war,
Fable,
Blue Dragon,
Lost Odyssey,
Magna Carta 2,
Viva Pinara,
Perfect dark zero,
Crackdown,
Dead or alive 4,
Forza,
Kameo,
Naruto Rise of a ninja,
Naruto Broken bond,
Tales of Vesperia,
Project Gotham Racing,
Saints Row 1,
Tenchu Z,
Too Human
Icke exklusiva
Eternal Sonata
Enchanted arms
Final Fantasy spelen
Shadows of the damned
Killer is dead
Bayonetta
Final Fantasy
Star Ocean
Älskade alla förutom Project och Forza, men sen så gillar jag inte bilspel heller.
Xbox 360 har ett fruktansvärt bra spelutbud
Av den listan så hade jag nog tyckt om dessa spel back in the days.
Saints Row 1, Tenchu Z: GTA liknande och Ninjaspel. Ja tack.
Perfect dark, Dead or alive 4 : Fps och fightingspel, spelade mycket sådant förr.
Forza, Project Gotham Racing : Bilspel brukar ofta vara kul om de håller grafiskt med dagens spel.
Skulle jag valt att spela någon av dem idag så kanske Tenchu Z skulle fungera.
Av den listan så hade jag nog tyckt om dessa spel back in the days.
Saints Row 1, Tenchu Z: GTA liknande och Ninjaspel. Ja tack.
Perfect dark, Dead or alive 4 : Fps och fightingspel, spelade mycket sådant förr.
Forza, Project Gotham Racing : Bilspel brukar ofta vara kul om de håller grafiskt med dagens spel.
Skulle jag valt att spela någon av dem idag så kanske Tenchu Z skulle fungera.
Tales of Vesperia är mitt favoritspel och finns även till alla nya format.
Eternal Sonata är riktigt mysigt
Shadows of the damned är ett riktigt underskattat och bortglömt spel.
Tales of Vesperia är mitt favoritspel och finns även till alla nya format.
Eternal Sonata är riktigt mysigt
Shadows of the damned är ett riktigt underskattat och bortglömt spel.
Shadow of the Damned har ju dock ganska nyligen fått en remaster och nyutgåva till moderna konsoler så det fått nytt liv
Shadow of the Damned har ju dock ganska nyligen fått en remaster och nyutgåva till moderna konsoler så det fått nytt liv
Sålde riktigt uselt, runt 50 tusen till PS3 och Xbox. Tror remastern sålde ännu sämre
Köpte precis en begagnad Series X. Vilken fantastisk hårdvara ändå. Haft en PS5 tidigt vid release men sålde den efter spelat några av deras exklusiva titlar, blev aldrig kompis med gränssnitt, utseende och deras onlinetjänst.
Series X dock; gränssnitt, kontroll och framförallt ”Quick Resume”. Måste vara den bästa egenskapen hos någon konsol någonsin. PS5 kändes som en mer avancerad PS4 utan några sådana funktioner.
Men Series X med Gamepass, Quick Resume, underbar handkontroll och, tycker jag, aningen bättre hårdvara i form av utseende, prestanda och ljudnivå.
Väldigt nöjd. Men antar att vi i Sverige valt Playstation då den helt enkelt fått fäste.
Har spelbranschen som hobby
Köpte precis en begagnad Series X. Vilken fantastisk hårdvara ändå. Haft en PS5 tidigt vid release men sålde den efter spelat några av deras exklusiva titlar, blev aldrig kompis med gränssnitt, utseende och deras onlinetjänst.
Series X dock; gränssnitt, kontroll och framförallt ”Quick Resume”. Måste vara den bästa egenskapen hos någon konsol någonsin. PS5 kändes som en mer avancerad PS4 utan några sådana funktioner.
Men Series X med Gamepass, Quick Resume, underbar handkontroll och, tycker jag, aningen bättre hårdvara i form av utseende, prestanda och ljudnivå.
Väldigt nöjd. Men antar att vi i Sverige valt Playstation då den helt enkelt fått fäste.
Quick Resume var ingen funktion jag tyckte var särskilt imponerande fram till jag skaffade en series X och testade. Sjukt smidigt, fattar inte att ingen tänkt på det tidigare. Fungerar dessutom med flera spel på samma gång.
Quick Resume var ingen funktion jag tyckte var särskilt imponerande fram till jag skaffade en series X och testade. Sjukt smidigt, fattar inte att ingen tänkt på det tidigare. Fungerar dessutom med flera spel på samma gång.
Håller med, väldigt smidig och amazing funktion!
Verkar som en hårdvarutest för nästa generations Xbox har läckt! 11c zen 6 cpu tycks matchas med en 36gb GDDR7 delad minne mellan grafiken och övriga minnet. Som tidigare läckt baseras den på AMD UDNA som är helt ny. Så detta kan handla om en otroligt monster som kombinerar PC och konsolupplevelsen. Men då det är en läcka ska en självklart ta det med en nypa salt då det kan vara dålig information eller vara något de experimenterar med men senare konfigurerar om så slutresultatet behöver inte landa i detta även om det är vad som jobbas kring just nu. Men då den väntas släppas sent 2026 eller kanske 2027 bör de snart spika hårdvaran.